Het community platform bestaat net als een winkelstraat of (vak)beurs uit belevingsvolle en inspirerende bedrijfspresentaties.
Met gecombineerde groepskracht en zoekmachine optimalisatie, trekken alle bedrijven geïnteresseerde publieksgroepen aan.
Eenmaal op het belevingsvolle platform profiteren bedrijven optimaal van elkaars bezoekers – net als op die drukke winkelstraat.
hoe werkt de bezoekersmagneet Toelichting
Het platform bestaat uit allemaal verschillende community sites. Ieder zendt uiteenlopende bedrijfsinformatie uit.
Iedere site geeft zoekmachines ook automatisch relevante zoek- en trefwoorden door (tags).
Zoekmachines geven hoge waardering aan video’s. Het veelvuldig gebruik van video op de community optimaliseert de vindbaarheid.
Community deelnemers kunnen logo’s uitwisselen en onderling community namen koppelen. Linken en netwerken verhogen de vindbaarheid via ziekmachines
Met groepskracht wordt de vindbaarheid op internet geoptimaliseerd. Uit de meest uiteenlopende richtingen worden bezoekers- stromen aangetrokken.
Eenmaal op de community, ziet de bezoekers regionale of branche georiënteerde bedrijven. Die zijn herkenbaar, vertrouwd en authentiek.
Op de community surf je op een dynamische pagina. Bij iedere muisklik komen er ook nieuwe, relevante suggesties.
Op de vertrouwde community worden bezoekers verleid om ook andere (herkenbare) bedrijven te bezoeken. Zo profiteert iedereen ook van elkaars bezoek.
Via subgroepen wordt de bezoekersoriëntatie nog gebruikersvriendelijker. Dat verbetert vindbaarheid en zichtbaarheid voor bezoekers en verlengt hun verblijfsduur.
Een (geautomatiseerde) voordeelbrief geeft actueel nieuws en voordeel. Regelmatig klantcontact versterkt bekendheid en zet aan tot herhaalbezoek.
Nieuwe filmpjes, aanbiedingen, vacatures enz. kunnen vanuit de community direct verder worden verspreid. Dit trekt extra publiek via social media en verbreedt bekendheid.
Last but not least : Internetters verlangen massaal (88%) levendige en actuele platformen met lokaal- of branche gerelateerd aanbod. (onderzoek Hogeschool Zuyd).
Het bezoek aan een community site loopt snel op naar 40 per dag! Dat loopt voor een deelnemend bedrijf op naar extra internet- bezoekers per jaar.
Het groepskracht komen producten en diensten bij veel meer mensen onder de aandacht. Community deelname draagt zo dus bij tot meer bekendheid, meer klanten en meer omzet.