Universiteit Leiden. Bij ons leer je de wereld kennen. ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing Teaching.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Soft Systems Methodology Een doelbewuste aanpak voor action research
Advertisements

1 professionalisering Leerkrachten en hun omgeving.
Woensdag 23 juli 2014 volgende vorige algemeen ziekenhuis Sint-Jozef Malle Dementia pathway: a condition specific approach Patrick De Wit, MD Thierry Laporta,
User Centred Development
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
Motivation One secret for success in organizations is motivated and enthusiastic employees The challenge is to keep employee motivation consistent with.
Leergroepcoachen als onderwijsconcept
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/003] thema: Holland – coffee shops and euthanasia? can-do : kan een duidelijk.
English and IPC How to teach content through English.
English Class 2G 1st of December 2010 It’s nice to be important, but it’s more important to be nice.
EUROCITIES-NLAO is supported under the European Community Programme for Employment and Social Solidarity (PROGRESS ). The information contained.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Creative Dialogue Arnhem 18 maart 2011 Leidinggeven aan het vrijmaken van creatief potentieel van een team.
Deltion College Engels B2 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: My favourite recipe… Can-do : kan veel zaken binnen het eigen interessegebied duidelijk.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/005]/subvaardigheid luisteren thema: ‘Pink pop and air-controllers on strike’ can-do : kan in een telefoongesprek.
Informatievaardigheden Feedback BPE Marja Maclaine Pont Bibliotheek Wageningen UR 30 september 2010.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/005] thema: The Weakest Link or Weekend Millionaire… can-do : kan in brieven of s feitelijke zaken beschrijven.
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Informatievaardigheden Feedback BPE Marja Maclaine Pont Bibliotheek Wageningen UR 29 september 2011.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/009] thema: ‘We’d better go to…’ can-do : kan in vertrouwde situaties actief meedoen aan discussies over.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/002] thema: how we celebrate birthdays can-do : kan een samenhangend verhaal schrijven.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Sociale ongelijkheid in het leerplichtonderwijs, met specifieke aandacht voor het secundair onderwijs Studiedag VFO/SSL - 22 november Jan Van Damme,
Peer Assisted learning Studiedag PAL 9 mei 2008 Rob Vierendeels Tom Vermeiren Jeroen Van den Broek Bart Van Peer PALKHK-Team.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
GSTPGO1 Onderzoek in Onderwijs Blok 1, groep 4. Programma vandaag Terugblik opdracht Vooruitblik en Tussenevaluatie Debat.
HOFAM vak Organisatie & Management les 10. Motivation 2 One secret for success in organizations is motivated and enthusiastic employees The challenge.
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
Minor Project- en Programmamanagement
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
Community Service in het Hoger Onderwijs in Nederland Prof. Dr. Lucas Meijs Professor Strategische Filantropie & Vrijwilligerswerk Rotterdam School of.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 14 januari 2016 Brugge Boeverbos With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 27 oktober 2015 Gent With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Universiteit Leiden. Bij ons leer je de wereld kennen. ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing Instructional.
Association between Advanced Glycation End products
Justian Knobbout Promovendus bij het lectoraat Digital Smart Services
Hoe activeer en motiveer je niet-wiskunde studenten voor wiskunde?
Key Process Indicator Sonja de Bruin
PILOT TOETSING PERIODE 2 LES 1: BEOORDELEN VAN GROEPSWERK
Sector, Firm Size and ICT investments
Blame the youth? The changing professional ideology of the social worker Steven Brandt Preconference TiSSA 2017 Social Work as a Space for Dialogue, Diversity.
Presentatie titel Measurement education in the junior primary –
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
Verlangen naar God Longing for God
<Typ titel via Beeld, Koptekst en voettekst, Koptekst>
Crohn’s Disease and medicinal cannabis oil A WORKING PROTOCOL
Utrecht Attractive and Accessible: Focus on the User
for nutritious SLA activities
ACTION RESEARCH MODULE 14: COHORT 2 YEAR 3.
how to create an Optimal Classroom Experience
Rob Heyman and Ilse Mariën
Open Universiteit Nederland
A National Strategy for Public Libraries in the Netherlands
for nutritious SLA activities
BSc Honours Programme 30 credits extra-curricular, on top of your regular bachelor study programme Integrate your knowledge in a challenging multidisciplinary.
The next step in educational online platforms (from the perspective of the Verwonderpaspoort) Nick Degens & Eelco Braad Research Group User-Centered Design.
Meaning maning by public leaders in times of crisis
Onderzoek en wetenschapsonderwijs
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Moving Minds DNA.
Transcript van de presentatie:

Universiteit Leiden. Bij ons leer je de wereld kennen. ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing Teaching in MOOCs: A systematic literature review of student engagement and student achievement Dr. Olga Pilli & Prof. Dr. Wilfried Admiraal (ICLON) [CEL Innovation Room 'Successfully teaching a MOOC', Den Haag, The Netherlands] [17 December 2014]

Universiteit Leiden. Bij ons leer je de wereld kennen. ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing 2 CONTENT Introduction Significance of the study Methodology Results Conclusion Implications Issues for reflection

Universiteit Leiden. Bij ons leer je de wereld kennen. ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing 3

Universiteit Leiden. Bij ons leer je de wereld kennen. ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing What is MOOC What is MOOC ? 4

Universiteit Leiden. Bij ons leer je de wereld kennen. ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing 5 “A MOOC is a course, it’s open, it’s participatory, it’s distributed, and it supports life-long networked learning.” Dave Cormier

Universiteit Leiden. Bij ons leer je de wereld kennen. ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing MOOCs are …. 6

Universiteit Leiden. Bij ons leer je de wereld kennen. ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing 7 Basic Features xMOOCscMOOCs Pedagogical Approaches cognitive-behaviouristnetworking-connectivist Types of Teachingobjective-orientedconstructive-oriented Types of Learningtransmission of informationsharing of knowledge Interactionlimited interactionS-S, S-C, S-I Role of Students receivers, follow instructions, complete the assignments creators, contributors blog posts, tweets, discussion forms Role of Teachers to create the content, assignments, quizzes, exams co-learner, create content, goals collaboratively Contentsubject-compelledparticipant-compelled Assessment Multiple-choice, quizzes, computer-marked assignments, peer-review no formal assessment, feedback from knowledgeable participants Teaching MaterialsLecture videos, online readings, exercises, audio files Social media; wikis, blogs, SNS, LMS (Moodle), student- created videos and exercises

Universiteit Leiden. Bij ons leer je de wereld kennen. ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing Why this study ? differentlyTraditional educational variables in HE might work out quite differently in MOOCs 8

Universiteit Leiden. Bij ons leer je de wereld kennen. ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing Purpose To understand how teaching aspect is considered and related with students’ engagement and achievement in MOOCs. How is the teaching in MOOCs related to students’ engagement? How is the teaching in MOOCs related to students’ achievement? 9

Universiteit Leiden. Bij ons leer je de wereld kennen. ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing Methodology Key Words: Massive Open Online Course(s) or MOOCs and teaching. Academic databases ( Academic Search Premier (EBSCO), ProQuest, Annual Reviews, Science Direct, Cambridge Journals) with digital catalogue search of Leiden University Inclusion Peer-review Teaching dimension NOT procedia, proceedings book Two major themes were selected: students’ achievement and students’ engagement research studies

Universiteit Leiden. Bij ons leer je de wereld kennen. ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing Results 11 Student achievement Instructional design Instructional materials Assessment Student engagement Encouragement Enrolment, completion and dropout

Universiteit Leiden. Bij ons leer je de wereld kennen. ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing Engagement- Encouragement 12 prior experiences, open structure of PLENK2010 Collaboration and peer learning, cohesion of PBA, communication and creation of community confidence, prior experience and motivation different formats cMOOCs discussion forms are limited for participation  social network tools design of the course

Universiteit Leiden. Bij ons leer je de wereld kennen. ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing ‘lack of time’ xMOOC have more dropout course length negatively associate completion rate ( perceived reputation of university 13 Engagement- Enrollment, Completion, Dropout

Universiteit Leiden. Bij ons leer je de wereld kennen. ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing Achievement- Instructional Design 14 instructional design quality of MOOCs is low and learning objectives were not provided. cMOOCs are much more qualified most of MOOCs (among 24) oriented in the objectivist- individual approach the challenge–lesson–resolution format in ‘Decoding Algebra’ xMOOC small task-oriented cMOOC environment “flexibility to do and read’ and ‘course instructional design’, and ‘receiving feedback from a knowledgeable person’ course activities (assignment, homework, and lab) MOOC as a teaching method

Universiteit Leiden. Bij ons leer je de wereld kennen. ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing Achievement - Instructional Materials instructor face on video lecturing  no significant main effects on recall and transfer learning reading (50%) and videos (40%) and discussion forms (6%) shared display and distributed individual controls is most effective 15

Universiteit Leiden. Bij ons leer je de wereld kennen. ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing Achievement- Assessment providing rubric to students while conducting self- and peer assessment can help to improve the grading accuracy as well to enhance the students’ achievement in MOOC platform students’ self- and peer-assessments were not significantly correlated with their final exam scores 84% of the MOOC participants (n = 342) specified that peers’ feedback was useful on their learning outcomes. AES (Automated Essay Scoring) tool may not be a completely accurate and reliable tool for measuring student success 16

Universiteit Leiden. Bij ons leer je de wereld kennen. ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing 17

Universiteit Leiden. Bij ons leer je de wereld kennen. ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing 18

Universiteit Leiden. Bij ons leer je de wereld kennen. ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing To sum up … No one denies that the current rise of MOOCs brings a vital change in HE, but this innovation must not change the real purpose of education; meaningful learning… Needs of those who follow and who lead these MOOCs should be fulfilled. 19

Universiteit Leiden. Bij ons leer je de wereld kennen. ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing Implications for practice The need to use an instructional design (learning objectives)  better- quality learning Team work while creating MOOC miniMOOC (with sections/groups or SPOC) Assignment-based MOOCs Creative and authentic e-activities Orientation for novice MOOC participants Usage of feedback Interactive video formats Peer- assessment with rubrics 20

Universiteit Leiden. Bij ons leer je de wereld kennen. ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing Implications for further research Impact of MOOCS on students’ performance/achievement Needs of learners and instructors Impact of course design format Differences between novice and experienced MOOC participants Ways to increase engagement Alternative assessment methods Possible ways to provide individualized feedback 21

Universiteit Leiden. Bij ons leer je de wereld kennen. ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing Are traditional ID models providing sufficient foundation for MOOCs? or do we need a redefinition of ID for MOOCs ? To what extent are instructors or course designers responsible for facilitating learning, other than providing content ? Do we need to change teacher preparation for successful MOOC teaching? 22

Universiteit Leiden. Bij ons leer je de wereld kennen. ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing 23