FUIFBUDDIE OPLEIDING 2015 Organiseren van evenementen en fuiven.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Toekomst Oudegeinlaan en omgeving
Advertisements

In aanvulling op het gemeentelijk HORECA-reglement
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Kunst, cultuur en duurzaamheid... Steven Vromman – Low Impact Man.
Inkomenstarief en kindcode voor ouders en opvang 22 november 2013
Sessie Aanrekenen van uren technische bijstand Tarieflijst technisch materiaal 13 januari 2014.
“Investing in your future” Crossborder cooperation programme 2007_2013 part-financed by the European Union (European regional development fund) DNA-Seminar.
Sportraad 11 oktober AGENDA n Verslag 21 juni n advies sportbeleidsplan n sport na school pas n vrijwilligersverzekering n cultuurdatabank n sabam.
Hoeveel pensioen krijg ik straks?
SVK Korfbal Thema avond op weg naar 2015 Door Tijs Huisman 9 april 2010.
Advies AO Wielerbond De Euromasters
1 Welkom bij Transitie Roermond. Transition Towns zijn lokale gemeenschappen (steden, wijken, dorpen, buurten) die zelf aan de slag gaan om hun leven.
Een gratis website voor uw appartement - waarom?
Kostprijsdekkende huur presentatie sportoverleg Hoogvliet 27 maart 2013.
Startsimulator Startinstructeur – Sessie 1
Werfadministratie/coördinatie die nodig is voor de realisatie van een bouwproject Verschil tussen aannemingsbedrijven die werk binnen halen door openbare.
QUIZ SENEGAL VOORUIT! & LEER MEER OVER NOORD-ZUID.
Inhoud presentatie  Problematiek  Doel “PB-inkoopshop”  Het concept  Conclusies  Planning.
Sessie polyvalente zaal Porseleinhallen 13 januari 2014.
VERWERKING GESPREKKEN v w e l k o m Advieswerk INFINITE - de mens centraal - - de mens centraal - Johan Royeaerd Johan Royeaerd Koningsbergweg
Hoofdstuk 4 Globale structuur van een project
Terugkoppeling Heidedag januari Heidedag januari 2010 terugblik Thema: Kijk naar binnen, kijk naar buiten, en vooruit Sterkte en zwakte van OSC’45.
SamenLoop voor Hoop Inspiratiedag 2 oktober 2010 Workshop Bedrijfsvoering Rina Noorlander, KWF Kankerbestrijding.
Verdienmodel Hrieps festival
A RBO - WETGEVING VOOR DUIKEND N EDERLAND Presentatie: Manfred van Deelen 9 april 2011.
Wie zijn wij & wat doen wij? 2 e jaar studenten SCW Evenement management  Project V Samenwerking  NAC, Playing for success, Radar, The Popcorner.
Auditprogramma 2007 Resultaten Raadgevend Comité - 27 februari 2008
SAMEN LEVEN Team projecten en evenementen. VERLOOP INFO SESSIE  1. De dienst “Samen leven”  2. Projectwerking Antwerpen Noord (team projecten en evenementen)
Defoirdt Maarten 1 BaSw B Ipsoc - Katho VEILIGHEID IN FUIFZALEN.
F onds voor de M edische O ngevallen 1. OVERZICHT 1.Procedure; 2.Structuur; 3.Contactgegevens. 2.
LEO – Local exchange officer
Hallo ik ben Henk Wassen Een ervaren Kwaliteit en Arbo-functionaris.
Workshop Fondsen werven
Zaalhockey HCAS Informatiebijeenkomst 26 november 2014.
FUIFBUDDIE OPLEIDING 2015 SAFE PARTY ZONE. Uitgangspunten Fuiven is dé populairste bezigheid voor de jongste jongeren. Recht op veilig fuiven: voor jongeren,
De VNG Vrijwilligerspolis
De werking binnen de Scholengroep 25 Brugge-Oostkust
 Gegeven door Patricia Cools › Ervaren in communicatie en social media  Deelnemers: max 20 personen › Zelfde niveau op social mediavlak › Persoonlijke.
Nieuw relatiemanagement SCRM Nieuw relatiemanagement SCRM.
Werkgroep wervend toernooi Concept en Plan van Aanpak 1.
Derde jaarvergadering BIN LIEZEBOS maart 2015 Jaarvergadering 2015 van het B.I.N. LIEZEBOS.
Hoe begin je eraan ?.  Welke ervaring heb je met wijk-of straatfeesten? (of speelstraten)  Wie is je buur? Waarom is hij gekomen? Welke ervaring heeft.
Organiseren van evenementen. Workshop organiseren van evenementen 1.OS/VA/E - evenementenloketten 2.Organiseren van evenementen 3.Q & A Welkom…
Hoe begin je eraan? Vorming in Wachtebeke Dorpshuis Overslag ( ) Schoolstraat 3.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
FUIFBUDDIE OPLEIDING 2015.
Fixatie-arm beleid: Team- of ziekenhuisdoelstelling Isa Michiels
ITALIEVERGADERING 7/01. AGENDAPUNTEN 1) Check-up afspraken vorige vergadering 2) Wat breng je mee? 3) Hoe verloopt de voorbereiding vrijdag 15/01 4) Hoe.
Administratie ‘Wat is administratie?’. Wat is administratie? “Administreren is vastleggen, op papier of elektronisch, wat er in jouw onderneming gebeurd.
Hoe kan je > voor KiKa ophalen? ●Plan van aanpak. ●Begin zo vroeg mogelijk. ●Welke acties passen bij jou? ●Blijf dicht bij jezelf!!! ●Commitment.
Opleiding en Hulpverlening 100 vrijwilligers bekwaam en beschikbaar.
Hoe wat wie wanneer? Draaiboek maken Boek: Methodisch begeleiden
Gelui(d)T –plan Waregem. I. Waarom een Gelui(d)T-plan? II. Wat moet je doen vooraleer geluid te maken? 1. Je weet vooraf dat er geluid zal zijn 2. Je.
Organiseren van evenementen en dopen. 1.Evenementen algemeen 2.Praktisch Aanvraagprocedure Aanvraagformulier 3.Q&A 4.Interessante links 5.Contact Welkom…
Bent u van plan een evenement te organiseren in Hoogstraten of één van zijn deelgemeenten? Dan kan u hier terugvinden waar u op moet letten en of u een.
Organiseren van events in de stad
WAK - Waregem.
Organisatieontwikkeling
Een succesvol community project
Fuifbuddie-opleiding 2016
Beste ath 4..
Het organiseren van een Shanty festival
Beleidsplan vrijwilligersbeleid Mark Borremans - DVP
Kantinecommissie Voorlichtingsavond 5 en 12 september 2018
Informatiemoment 04 maart 2016
LOP Antwerpen Basisonderwijs 03/02/2016
Studiedag Veilig organiseren van sportieve evenementen
D&P P1 Organiseren van een activiteit
Duurzame activiteiten
Minimaal €221,- per maand minder
Transcript van de presentatie:

FUIFBUDDIE OPLEIDING 2015 Organiseren van evenementen en fuiven

Sessie 1 Organiseren van evenementen en fuiven E.H.B.O op fuiven Sessie 2 Systeem Safe Party Zone, hoe en wat Drugsproductinfo & intoxicatie Sociale vaardigheden op fuiven Sessie 3 Wetgeving private veiligheid en persoonscontrole Massa in beweging/risico’s op fuiven/ regels voor, tijdens en na de fuif Fuifbuddie opleiding

Overzicht fuiven 2014 / 2015 Vraag naar data aan fuifcoach

Overzicht fuiven 2014 / 2015

ORGANISEREN Wat is een fuif? Bijeenkomst van jongeren Dikke leute Enthousiast opbouwen organisatie $$$$$$$$ muziek (eentje) drinken Dansen naambekendheid vechtpartijen risico Decor Overlast voor de buren Drugs Met nen zere kop opkuisen Administratieve rompslomp DJ’s boeken

ORGANISEREN Wat is een fuif? Bijeenkomst van jongeren Dikke leute Enthousiast opbouwen organisatie $$$$$$$$ muziek (eentje) drinken Dansen naambekendheid vechtpartijen risico Decor Overlast voor de buren Drugs Met nen zere kop opkuisen Administratieve rompslomp DJ’s boeken Een fuif is meer dan het voorzien van muziek en drank en tickets verkopen. Als organisator ga je een overeenkomst aan met de fuiver: Zij betalen de organisatoren geven als return de fuif. Als organisator ben je verantwoordelijk voor de goede gang van zaken: organisatorisch, vergunningen, veiligheid,…….

Check de grootte van uw team en hoeveel tijd er kan geïnvesteerd worden… TEAM Team Hoofdorganisator Veiligheidscoördinator Zakelijk organisator Programmator Communicator Technieker/decorateur Voorbereiding Algemeen/vergunningen Verzekeringen/Security… Leveranciers/sponsordeals Boekingen/zaaltechniek Publiciteit & bekendmaking Locatie & zaalindeling Opbouw Algemene controle Aansturing veiligheid Verkoopsitems/zakelijke org Technische riders/podium Zaalcommunicatie Inrichting & decoratie Event Algemeen aanspreekpunt Security & veiligheidsco Bar/vestiaire/bonnetjes Ontvangst artiesten Snelle Interventies Technische opvolging Afbouw Algemene coördinatie Opkuis Financiën Opkuis

Winst is niet altijd afhankelijk van opkomst. Bekijk zeker de retributies van de zaal. ZAAL Eigen drank of niet muziekinstallatie Muziekinstallatie aanwezig Verlichting aanwezig Personeelsinzet in dienst van zaaluitbater security lichtinstallatie

Winst is niet altijd afhankelijk van opkomst. Bekijk zeker de retributies van de zaal. ZAAL Eigen drank of niet muziekinstallatie Muziekinstallatie aanwezig Verlichting aanwezig Personeelsinzet in dienst van zaaluitbater security lichtinstallatie Soms lijkt een zaal op het eerste zicht duurder maar kan uiteindelijk meer winst opleveren. Boek zeker op voorhand de zaal. Bij populaire zalen soms best een jaar op voorhand. Spreek op voorhand de data af met collega organisatoren.

Overzicht zalen OC Aalbeke OC De Neerbeek OC De Vonke OC De wervel OC Marke Molenheem JC Tranzit

Opbrengst fuif De opbrengst van een fuif kan je via een eenvoudige formule bij benadering bepalen Netto winst bier x 4. Netto winst fris x 1. Netto winst jen. x 1. Aantal Bezoekers Drank inkomst Aantal Bezoekers toegang

Opbrengst fuif De opbrengst van een fuif kan je via een eenvoudige formule bij benadering bepalen Netto winst bier x 4. Netto winst fris x 1. Netto winst jen. x 1. Aantal Bezoekers Voorbeeld: PC Bissegem: [(0,93 x 4) + 0,93 + 0,93 ] x 520 = € 2901, x 6 = € 3120 Totaal: € 6021,6 Don’t forget the sponsoring!!!!

Kosten fuif Zaal Gage DJ’s Verzekering : € 0,25 muziekinstallatie Security: € 300/persoon lichtinstallatie Promotie Decor (drank) Sabam Billijke vergoeding Don’t forget the sponsoring!!!! EHBO

Zaal 1 jaar tot 6 maanden vooraf 6 maanden vooraf Brandverzekering afsluiten Toestemming aan het gemeentebestuur bij openluchtevenement of tent Effe aankloppen bij JC Tranzit Evenementenfiche Begroting opstellen DJ’s / band boeken !!!!!! Grote namen eerder!!!! Firma boeken voor licht en geluid Sponsordossier opstellen / grote sponsors (periode!!!!!) Materiaal aanvragen bij uitleenwinkel Aanvragen Parking, afzetten straat / bij evenementen

Kleine sponsors Promotiemateriaal ontwerpen Verkooppunten contacteren Offertes voor drukwerk aanvragen Promotieplan opstellen Via evenementen aanvragen Parking 4 maanden vooraf 3 maanden vooraf Promotiemateriaal aanleveren bij drukker Drukwerk afhalen Takenoverzicht maken Affiches verdelen / stadsplakker 1 e fase promoplan: mail / FB / website Security Indien eigen drank: Taps, frigo, drank bestellen Eetstanden Safe Party zone aanvragen

Verlenging sluitingsuur / Dienst mihro Kaarten in voorverkoop/ punten en medewerkers Zoektocht naar medewerkers Praktische afspraken met Artiesten Verzekeringen: BA / brand / contractuele aansprakelijkheid / ongevallen / polis alle risico’s Buren !!!! Inlichten !!!! Flyeren op andere evenementen SABAM Billijke vergoeding Plak en Flyerronde 2 (don’t plak over anderen) Opvolgen voorverkoop Afspraken maken met Politie Vrijwilligers belast met de burgemeester 2 maanden vooraf

Persbericht Plak en Flyerronde tris Taakverdeling definitief maken en verdelen naar medewerkers !!!!! Duidelijke Afspraken !!!! Verzekering voor medewerkers afsluiten: namen doorgeven. Lijst contactgegevens opstellen Noodplan opstellen 3 weken vooraf (Minder dan)1 week vooraf Artiesten / security / eetstanden opnieuw contacteren: check up Parking voorzien van plakkaten Wegwijzers uithangen (aanduiden op plan) Fuifzone opbouwen 1 e fase Buurtbewoners opnieuw inlichten (tel!!!!) Afrekenen voorverkoop / kaarten ophalen Medewerkers briefen / laatste afspraken Lijst telefoonnummers aanvullen Wisselgeld halen Takenlijsten uithangen Bar uitbouwen: tapinstallatie: water en 24 koelen

Barmateriaal voorzien Discobar en lichtinstallatie Zaal inrichten / let op voorwaarden contract Inventaris drank Onthaal organiseren (Sound)check Lijst met shifts en telefoonnummers ophangen Enveloppen met geld klaarleggen, contante betaling Medewerkers briefen/ afspraken herhalen Paaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrttttttttttttyyyyyyyyyyyy Dag zelf Na de fuif Zaal EN omgeving opruimen / let op contract Inventaris drank / controle voor brouwerij: $$$$$ Wegwijzers, affiches, borden weghalen (thanks to the plan), anders $$$$$ Facturen betalen Materiaal terugbrengen Financieel verslag maken Bedanking medewerkers (nen goeien drinken) Evaluatie met medewerkers en organisatoren Next party

Vergunningen Evenementenfiche Verlenging sluitingsuur / convenant Vrijwilligers Burgemeester Bij openlucht / tent / toestemming vragen aan burgemeester Toelating plaatsen borden Sinds 1 januari 2013!!!!!!!!!Geluidsnormen!!!!!!!!!! Verzekeringen Brandverzekering Burgerlijke aansprakelijkheid Contractuele aansprakelijkheid

Vermijd concentratie van drukpunten!!! Zaalindeling

Vermijd concentratie van drukpunten!!! O p b o u w f ui fz a al Zaalindeling

Ondersteuning van de stad Uitleenwinkel -Klank en licht -Herbruikbare bekers -Containers werf/JR -Podia -Tenten -Afvalcontainers Promotie -Aanplakborden -Affiches openbare gebouwen -Lokale pers -Digitale schermen: openbare gebouwen (indien fuif daar doorgaat) / ledwalls -CJP filmpje -Uit- databank / stadskrant uitgelicht -Website stad kortrijk -FB / team jeugd

Ondersteuning van de stad Financiële ondersteuning -Subsidie openluchtevenementen -Straat buurt en dorpsfeesten -Fuiven in XPO en de Kreun Safe party zone