Sportevenementen: the next step

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Logo Gemeente Laat Kracht en Pracht van (lokale) Sport zien! Datum 2012 Presentatie Sprekers:
Advertisements

workshop geld zoeken loont
Samen kunnen we meer … Partindag 2013 Workshop beleidsplan schrijven Lucy Engelen, Partin.
9 BOUW STENEN Alex Osterwalder heeft negen bouwstenen ontwikkeld waar dit proces mee is te beschrijven. Deze bouwstenen worden samen het ‘Business model.
Ondernemen in de praktijk
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
Ontwikkelplan MFC De Kreek Visie en rendement Presentatie Commissie Samenleving en Financiën Gemeente Maasdriel, 21 augustus 2012 door Leendert de Jonge.
Debatavond over de toekomst van Stein 8 juni 2011 MFC Berg aan de Maas.
Hans Slender Lectoraat Sportwetenschap
Welkom bij 100% Ondernemend, workshop 8
Samenwerkingsverband Onderwijs Bedrijven
“Techniek een “vak” om trots op te zijn." mensen.
Presentatie: Jan Paddenburg Manager Sportplan Niels Balke
Meer dan Voetbal 17 november 2010 VSG Zuid De maatschappelijke rol van voetbal.
CLUB 32 De business club van Schaerweijde heet. 2 Club 32 = Liefde voor de club en lol voor de leden.
SPONSORAVOND v.v. RK WIK 24 november 2004
Welkom Kennisbijeenkomst ‘Vrijwilligersmanagement’
Bunnik Beleid en Advies. Niet tellen maar wegen Over de zin en onzin van prestatieafspraken in de culturele sector.
Welkom HBO Themadag Onderzoek 18 november 2010, Amsterdam
Het lokale economie debat vrijdag 25 mei 2012, provinciehuis.
Update EYOF UTRECHT 2013 Raadsinformatieavond 23 april 2013
De quick scan!!! Plaza Sportevenementen en Economie ‘s Hertogenbosch, 15 maart 2013Albert van Schendel 1.
HOOFDSPONSORS: SPONSORS:. Programmagroep ProjectenPortfolioManagement De brug tussen strategie en projectenportfolio in de praktijk 4e bijeenkomst 23.
Inspiratiebijeenkomst Sociale Netwerken Versterken 27 juni 2013.
Erbeterdezaak.nl Inleiding duurzaamheid Duurzaamheid = Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen = Sustainability © de vries business consultancy, 2008.
Business Model Generation Avans 30 januari 2012.
Welkom Workshop: Vereniging van de Toekomst Programma: -Voorstellen -Introductie Huis voor de Sport Limburg -Vereniging van de Toekomst.
Canvasmodel Bol.com.
Uw merkcommunicatie in de juiste context Hoe zet u het vernieuwde Livios.be optimaal in binnen uw content- en conversatiestrategie? Erwin Vanherle Algemeen.
Zaterdag 1 juni We gaan wandelen! 10 of 20 km.
Evenementencommissie RCU Zwolle
MVO KENNIS KAART. Werkomgeving Maatschappij Milieu Ketenbenadering Bedrijfsethiek Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.
WELKOM! Maandag 10 november 2014 DZOH op weg naar 2020!
Introductie Subsidies Charitatief Eigen gebruik Belegging.
 Gegeven door Patricia Cools › Ervaren in communicatie en social media  Deelnemers: max 20 personen › Zelfde niveau op social mediavlak › Persoonlijke.
Sport en bewegen in de buurt Buurtsportcoaches in Deurne.
Smart Business Consultants ‘We turn questions into solutions’
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Sportieve omgeving / onderneming Hulsberg Jack Opgenoord Huis voor de Sport.
Even voorstellen Aad van Fulpen Stichting Herrie.nu 1.
Kwartiermakers(festival) Ondersteunt kwetsbare mensen, bevordert hun re- integratie en doorbreekt hun isolement. * Werken aan een meer positieve beeldvorming.
Groningse sportevenementen ambitie Sportevenementen.
Sport in collegeprogramma’s: belangrijke bijzaak Ronald Huijser, Vereniging Sport en Gemeenten.
Sport & Bewegen in de Buurt Brengt gezond leven dichterbij.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Een eigen accommodatie, van droom naar werkelijkheid.
Created by BM|DESIGN|ER HUB053 HUB053-ini HUB053-run.
WK Wielrennen De legacy van grote sportevenementen
SAMEN STERK VOOR UW CLUB
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Onderzoek Vitaliteit sportverenigingen in Noord-nederland
Burgerhout Bruist Editie 2017.
Hans Slender Lectoraat Praktijkgerichte Sportwetenschap
Schouwing en collectieve dialoog 21 april 2016
2017 – Digital Pixel Marketing
Do’s en don’ts van empoweren via hulp
Verantwoor-delijkheden t.o.v. stake-holders Klanten en leveranciers
Grip op de regio raden aan het roer in de regio
Ton kremer 24 jaar Groningen Afgestudeerd bedrijfseconomie
POSITIE VAN DE GGD - SPEERPUNTEN - Terugduwen en toeleiden. - Samenwerken in de wijk. - Coördinator in de ketens. - Informatie is je kracht.
Vakman ondernemer Business model Canvas
Naar een nieuw economisch systeem
‘Vernieuwing van het businessmodel van uw evenement'.’
Financieel 2.
De waarde van Le Grand Départ Utrecht 2015
De meerwaarde van side-events
Hans Slender Lectoraat Praktijkgerichte Sportwetenschap
De meerwaarde van side-events
Transcript van de presentatie:

Sportevenementen: the next step Workshop Sportevenementen: the next step Symposium Lectoraat Praktijkgerichte Sportwetenschap 10 juni 2016 19:15-21:00 uur

Bron: BMC en HAN

B Talentontwikkeling Bewegingsonderwijs Sportaccommodaties Sportevenementen Kwetsbare groepen Versterking sportverenigingen

Business model ……….

Klantsegmenten

Bron: BMC en HAN

Bron: Leefstijlatlas Drenthe

Waardepropositie

Bron: BMC en HAN

Distributie

Bron: BMC en HAN

Klantrelatie

Bron: BMC en HAN

Bron: BMC en HAN

Bron: BMC en HAN

Opbrengsten

Bron: BMC en HAN

Mogelijke inkomstenbronnen: Betalende bezoekers of deelnemers Sponsoring Hospitality mogelijkheden Subsidies Horeca Merchandise en souvenirs Distributiemogelijkheden Alternatieve prijsstrategieën: Freemium Exclusiviteit

Leveranciers

Bron: BMC en HAN

Activiteiten

Bron: BMC en HAN

Partnerships

Bron: BMC en HAN

Wat verwachten de verschillende partners? Overheden - Citymarketing, imago, economische impact - Sportparticipatie en gezondheid - Lokale betrokkenheid, sociale factoren Sponsoren - Naamsbekendheid, groot bereik - Imagotransfer - Hospitality mogelijkheden - Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen En de andere partners?

Kosten

Wat zijn de belangrijkste kostenposten? Personeel Accommodatie Communicatie en PR Aankleding Veiligheid Wat is er mogelijk met? Barter deals Partnerships Stagiaires