Sportevenementen: the next step Workshop Sportevenementen: the next step Symposium Lectoraat Praktijkgerichte Sportwetenschap 10 juni 2016 19:15-21:00 uur
Bron: BMC en HAN
B Talentontwikkeling Bewegingsonderwijs Sportaccommodaties Sportevenementen Kwetsbare groepen Versterking sportverenigingen
Business model ……….
Klantsegmenten
Bron: BMC en HAN
Bron: Leefstijlatlas Drenthe
Waardepropositie
Bron: BMC en HAN
Distributie
Bron: BMC en HAN
Klantrelatie
Bron: BMC en HAN
Bron: BMC en HAN
Bron: BMC en HAN
Opbrengsten
Bron: BMC en HAN
Mogelijke inkomstenbronnen: Betalende bezoekers of deelnemers Sponsoring Hospitality mogelijkheden Subsidies Horeca Merchandise en souvenirs Distributiemogelijkheden Alternatieve prijsstrategieën: Freemium Exclusiviteit
Leveranciers
Bron: BMC en HAN
Activiteiten
Bron: BMC en HAN
Partnerships
Bron: BMC en HAN
Wat verwachten de verschillende partners? Overheden - Citymarketing, imago, economische impact - Sportparticipatie en gezondheid - Lokale betrokkenheid, sociale factoren Sponsoren - Naamsbekendheid, groot bereik - Imagotransfer - Hospitality mogelijkheden - Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen En de andere partners?
Kosten
Wat zijn de belangrijkste kostenposten? Personeel Accommodatie Communicatie en PR Aankleding Veiligheid Wat is er mogelijk met? Barter deals Partnerships Stagiaires