Contact center bij noodsituaties

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
OP DE VIERKANTE METER.
Advertisements

SINT LUKAS HOGESCHOOL BRUSSEL
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
1 IMPULSREGLEMENT FINANCIËLE LUIK. 2 AANZET PROJECTBEGROTING PER PROJECTJAAR UITGAVEN: PERSONEELSKOST WERKINGSKOST INKOMSTEN: GEVRAAGDE PROVINCIALE SUBSIDIE.
MUGREG rapporten Individuele en nationale statische en dynamische rapporten Agnes Meulemans & Luc Van Camp Studiedag MUGREG 28 maart 2013.
Vennootschapsbelasting Aj 2011
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Een Concert van het Nederlands Philharmonisch Orkest LES 4 1.
De Kalender en De Seizoenen Ellen Adriansens Gegradueerde in de ergotherapie BuSo – OV 2 – 2 e graad Algemene en Sociale Vorming Raamplan BuSo.
Loe Hameleers Twan Saleming Twan Elfers (Graydon)
De Help Desk van het Rijksregister (1) Maakt deel uit van andere projecten van de MPM IB De dienstverlening aan de klant verbeteren Samenstelling.
De Help Desk van het Rijksregister (1) Ter herinnering : Maakt deel uit met andere projecten van de MPM IB De dienstverlening aan de klant verbeteren.
Informatiemoment bedrijven 23 augustus 2007 Programma: 10u00Inleiding door burgemeester Hendrickx 10u15(Brand)veiligheid op de industriezone(s) 11u00 Aanpassingswerken.
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
HANDLEIDING: REGISTREREN VAN VACCINATIES Q-KOORTS
Verkiezingen 2014 E. Van Verdegem. Verkiezingen 2014 Welke verkiezingen? Agenda Belangrijkste wijzigingen Varia
Elke 7 seconden een nieuw getal
01/09 1 ste schooldag! 06/09 Info-avond 10/09 Parochiefeesten 11/09 Parochiefeesten 24/09 Veldloop.
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Deze les wordt verzorgd door de Kansrekening en statistiekgroep Faculteit W&I TU/e.
I-SCAN PROJECT E-gov met en voor uw INHOUD 1.Kerngedachte I-scan 2.Historiek I-scan 3.Het I-scan traject voor gemeenten en steden 4.Praktisch.
Structurele personeelstekorten bij de lokale politie
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
. be OFO - IFA OFO Opleidingsinstituut van de Federale Overheid Presentatie Comité B 6 juli 2005.
1 WIJZIGINGEN UNIEK VERSLAG. 2 Agenda Verbeteringen Veranderingen formulieren Praktische herinneringen Nieuwe formulieren Sociale en culturele participatie.
1 IMPULSREGLEMENT FINANCIËLE LUIK. 2 AANZET PROJECTBEGROTING PER PROJECTJAAR UITGAVEN: PERSONEELSKOST WERKINGSKOST INKOMSTEN: GEVRAAGDE PROVINCIALE SUBSIDIE.
User management voor ondernemingen en organisaties
les 10 : Specifieke didactische oefeningen
Inger Plaisier Marjolein Broese van Groenou Saskia Keuzenkamp
Agence fédérale pour la Sécurité de la Chaîne alimentaire Heffingencampagne 2008 Aline DEWORME Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
aanvallen moeten ten allen tijden worden weerstaan
CQI- ziekenhuisopname ontwikkeling en discriminerend vermogen
DEEL 2 LES 16 De verdieping Les 16 Slembiedingen versie
Presentatie voor CEPHIR
1 Controleplan 2005 Raadgevend comité Hotel President – donderdag 21 april 2005.
Postgraduaat De moderne schoolleider : de schoolmanager HUB, Brussel  - Herman Siebens.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 5.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 3.
Fractale en Wavelet Beeldcompressie
CENTRAAL KERKBESTUUR GENT STAD
11 Overlegvergadering Een kijk op de toekomst Katleen De Wilde (deskundige/inspecteur FANC)
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Afschakelplan Infoavond elektriciteitsschaarste.
tafel van 1 tafel van 1 x 1 = 1 x 1 = 1 2 x 1 = 2 3 x 1 = 3 4 x 1 = 4
VOKA – actua : Infosessie Elektriciteitsschaarste en afschakelplan winter Carl De Caluwé Gouverneur van West-Vlaanderen Anne Martens Arrondissementscommissaris.
Elektriciteitsschaarste en afschakelplan winter
Presentatie Astrid-pagers
Opleiding ASTRID-Fleetmapping Noodplanning West-Vlaanderen
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
veelzijdig en flexibel in fietsen
Openbaar je talent Service public, talent particulier.
Algemene Directie Crisiscentrum Communiceren bij afschakeling : voor – tijdens – na Studiedag VVSG Algemene Directie Crisiscentrum.
Brandaan - Nimfenstraat 1 - B-2800 Mechelen Tel: 0476/ / Fax: 015/ mail:
Nieuwe financiering FAVV: stand van zaken dd 09/05.
De tafel van 4.
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
Algemene Directie Crisiscentrum Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken Fred Van Immerseel Adviseur Kabinet Binnenlandse Zaken Cursus Crisissituatiebeheer.
Nood – en Interventieplanning infoavond 28 april psychosociale hulpverlening Landen – Linter - Zoutleeuw DEEL 1 : Toelichting ANIP Frank Petitjean, ambtenaar.
Het efficiënt beheren van een noodsituatie
Modern technologisch instrument voor efficiënte alarmering
Belang van een nationaal veiligheidsportaal - ICMS
Transcript van de presentatie:

Contact center bij noodsituaties Algemene Directie Crisiscentrum 17.11.2011 Contact center bij noodsituaties Terugkomdag Ambtenaar Noodplanning West-VL Peter Mertens

Kerntaken AD Crisiscentrum - CGCCR permanentie 24/7 planning, coördinatie en opvolging van gebeurtenissen met potentieel een aanzienlijke impact op openbare orde (lees: risico-evenementen) waarborgen van de veiligheid van personaliteiten en instellingen infrastructuur voor crisisbeheer noodplanning 08.10.2011

Noodplanning & crisisbeheer 3 fasen Gemeentelijke fase: gemeente - burgemeester Provinciale fase: provincie - gouverneur Federale fase: nationaal – Minister Binnenlandse Zaken 5 disciplines Discipline 1: hulpverleningsoperaties Discipline 2: medische,sanitaire en psychosociale hulpverlening Discipline 3: politie Discipline 4: logistieke steun Discipline 5: informatie aan de bevolking 27.10.2011

Call center : vaststellingen 02 363 22 04 016 39 80 73 02 363 22 05 0800 87 410 02 528 28 28 100/101 Gemeente Provincie Verschillende ‘openingsuren’ Afstemming ? Context: wat? Waarom? … TIC D5-D2 Noodsituaties: Buizingen, Pukkelpop, Influenza, …

Naar een uniek nummer ?

Contact center bij noodsituaties Gekozen firma: Teleperformance, Paalstraat 14, 1080 Brussel kantoor in Brussel (180 lijnen) Ook kantoren in Maastricht (1000 lijnen), Rijsel, Dortmund, … Native speaking operatoren 24u/24 stand-by Standaard openingsuren: 8u - 20u Kan momenteel ingezet worden Stapsgewijze verdere operationalisering (opleiding, FAQ, …)

Activatietijd Binnen het uur nà activatie: 4 operatoren NL/FR Service Level: binnen 4u min. 85% beantwoord max. 5% verloren oproepen Opschaling: binnen 4u: 26 pers binnen 8u: 32 pers binnen 12u: 40 pers Afschaling: door TP ifv aantal calls (met min. 3u / pp)

Conventie ADCC werkt aan conventie voor gemeenten en provincies (modaliteiten) Ook inzetbaar voor oefeningen Jaarlijkse evaluatie

Activatieprocedure Opstartmodaliteiten voor gemeente MET conventie burgemeester (of vertegenwoordiger) belt TP (GSMnr staat in conventie) in afwachting van schriftelijke bevestiging start TP al op TP mailt of faxt naar gemeente (gegevens in conventie) burgemeester bevestigt schriftelijk aan TP

Infoflux TP belt geregeld voor stand van zaken (aantal bellers, nieuwe info, openstaande vragen, …) Gemeente / Prov moet zorgen dat TP alle updates heeft Alle info schriftelijk overmaken in conventie staat mailadres Rapportering

Enkele praktische aspecten Extra seats mogelijk vb D2 Doorschakelen mogelijk IVR (druk 1, …) zo weinig mogelijk Automatische taalkeuze adhv préfix (uitzondering: 02 en GSM) Controlevraag: postcode Verkort nummer (« 1771 »)

Budget Stand-by 24u/24: facturatie aan IBZ Gemeentelijke fase: facturatie aan gemeente Provinciale / federale fase: facturatie aan IBZ Oefening: op eigen budget (gemeente / prov) Uurkost: €38,50 / uur / operator (excl BTW) (buiten openingsuren tot 20% extra ifv weekend, nacht of feestdagen)

Anticiperen om beter te beheren Permanentie 24u/24: T +32 2 506 47 11 F +32 2 506 47 09 crisiscentrum@ibz.fgov.be www.crisiscentrum.be 17.11.2011