Contentmarketing Tools.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Zoekmachine optimalisatie websites VNU Exh.
Advertisements

Monitoring. Monitoring  Wat ‘zegt’ men over je website?  In blogs, op twitter, op een website, in een andere applicatie  Gebruik software om dat op.
SMC078+ Facebook The Adult Version. Meer resultaat met Facebook Inspireren, motiveren, cases & praktische tips Met z’n allen!
Wat is een Wiki Web 2.0
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Wat is het  Korte berichtjes publiceren (140 tekens).  Combinatie webloggen + instant messaging =microblogging  Opgericht (oktober 2006) door Obvious.
HOMCOM Ledenvergadering 22/11/2010. Google • Na Google instant nu Google instant previeuw – – 1 = sneller zoeken – 2 = previeuw.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Marnix Suilen – Niek Giesen – Noes Aaltink – Ties Liedekerken
Heatmap.
Generatie Y Een presentatie door: Wirjo Hardjono.
Schatten van Stadsarchief Amsterdam 12 april 2011
DEMOCRATIE Inspiratiespoor Digitale Week Even voorstellen...  Campagne #DW14  Social Media junky  Politiek actief  7 x Twitter.
Web 2.0 Toepassingen voor management assistant
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
1.Ga naar 2.Kijk rustig rond. 3.Laat een foto van je trekken. 4.Ga naar
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 4 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 7.
Media en creativiteit medmed02-7 Privacy, reputation and control Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Privacy, reputation and control
THEMA: Het creatieve proces
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
SEO Tools.
Welke zoekwoorden leveren veel verkeer op?. Aan de slag! Stap 1. Bepaal je zoekwoorden en schat het verkeer in.
Hoe werkt een zoekmachine?. In feite als een gewone browser Zoekmachine discrimineert niet; álles wat geïndexeerd mag worden, wordt geïndexeerd Ranking.
Nr 1 met foto’s Video over image tags
Hoe wordt de ranking bepaald?. 3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 hoofdfactoren die de Ranking bepalen 2. Duur op website + social.
Woensdagochtend presentaties 2012/2013 Woensdag 17 oktober 2012 Overzicht Sociale Media.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
EMEG-LIJST BEZOEK DE SITE WAT IS Een site waar je allerlei informatie kan vinden overal alles wat ook maar een beetje.
PADS4 maakt het eenvoudig om informatie te verspreiden naar een specifiek publiek op de juiste plaats en het juiste moment PADS4 is een professionele oplossing.
Webmaster ToolsWebmaster Tools Google Webmaster Tools Gedetailleerde rapporten over uw pagina's in Google. Weet wat google van u vind! Ontdek.
Presentatie webtoolkit
Webinar 22 april 2011 start: uur fondsenwervende internet tools Stichting GeefGratis gratis* aangeboden (gedoneerd) en te gebruiken door non-profits.
Contentmarketing Meten.
Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:
realtime & social: blogs & tweets
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Inbound Marketing Plan
Contentmarketing Plan.
Office macro woensdag 7 januari 2015.
Les 2 – Jouw media.
Contentmarketing Nieuwe trends. ‘Each time I go outside the world is different. This has happened all my life.’ Jim Harrison and Ted Kooser.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
Les 1 – Jij en de media Vertel:
Hoofdstuk B. Whatsapp Voorwaarden: Beveiligd Heel nuttig Categorie: Sociaal netwerken App Stores: App store: Apple Play store: Android Het gebruiken van.
Woensdag 12 november 2014 Google Services. Diensten die door Google worden aangeboden vanuit internet, vrij of gratis na aanmelding met een Google-account:
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Downloaden van muziek en films woensdag 26 maart 2014.
IK-File 18-11les 1planning ik-file 25-11les 2opdracht 1-cover/poster/banner 02-12les 3 opdracht 1-categorie les 4 opdracht 1-categorie les.
Eindpresentatie Digital Marketing Sneeuwliefhebber Jacky Aerts, Jolijn Akkerman, Isabella Elzinga.
Politiek 2.0 Obamanomics. Obama for America Acquisition Activation Advocacy.
Webleren, webinars, digitale infosessies en andere online tools in de zoektocht naar werk Doeworkshop voor arbeidsconsulenten Nathalie Aegten, Erendiz.
1 realtime & social: blogs & tweets Jeroen Bosman VOGIN, 19 november 2015 Wageningen.
Sessie 2: Acquisitie Programma Opdrachten krijgen met LinkedIn Opdrachten krijgen met Twitter Contentmarketing.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
Filmpjes/foto’s IN en UIT de klas. Vertel je verhaal adhv digitale media (vb: foto’s, film, audio, combinatie)…  Filmpjes/foto’s IN en UIT de klas 
Monitoring Beluisteren van sociale media. Dagelijks verschijnen er ruim 5 miljard berichten in alle media. Dat kost je 250 miljoen uur per dag om door.
Contentmarketing Content kalender. ‘A goal without a plan is just a wish’ Antoine de Saint-Exupéry.
Analyse Analyseren van sociale media
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
realtime & social: blogs & tweets
Infographics 19 november 2015
By Dionne, Nadia en Danielle
Transcript van de presentatie:

Contentmarketing Tools

Tools Meer uitleg over de meeste tools (en nog meer tools) kan je vinden op: http://www.protopage.com/social-media-monitoring Dit werd dan aangeduid met het (klikbare) knopje Contentmarketing

Content audit Audit bestaande site Concurrentieanalyse Screamingfrog http://www.screamingfrog.co.uk/seo-spider/ Concurrentieanalyse Netpeak: Domein Authoriteit, shares/likes http://netpeak-checker.software.informer.com/2.1/ & http://youtu.be/tUZgp2AqwuA

Netpeak http://www.arteveldehogeschool.be/drupalkarendegroof/module/module_contentmarketing/ppt/netpeak3.jpg

Keyword research Per thema: denk aan gerelateerde termen, synoniemen en schrijfwijzes Google Keywordtool https://adwords.google.com/KeywordPlanner Übersuggest http://ubersuggest.org/ (verzamelt de suggesties die Google geeft in combinatie met je woord) Google Trends https://www.google.be/trends/ (toont belangrijke evoluties en gerelateerde termen) Searchlatte http://searchlatte.com/ (Door de toggels aan/af te vinken kan je kijken welke sites jou keywords in hun ‘title’ hebben)

Google Keywordtool

Ranking Jou ranking en van je concurrenten Betalend SEOCentro http://www.seocentro.com/tools/search-engines/keyword-position.html Checkpagerank http://checkpagerank.net/ Betalend Moz.com, Webceo.com, seoraven.com…

Earned research Netpeak Sharedcount http://www.sharedcount.com/ Socialmention www.socialmention.com Topsy www.topsy.com Simply Measured http://simplymeasured.com/free-social-media-tools/

Plan tools Plantools om in real-time te werken Trello http://trello.com (http://youtu.be/aaDf1RqeLfo) Asana https://asana.com/ Google agenda

Content curatie (zoeken) Flipboard https://flipboard.com/ Digg http://digg.com/ StumbleUpon http://www.stumbleupon.com/ Trapit http://www.trapit.com/ Scoop.it http://www.scoop.it/

Content curatie (zoeken) Feedly http://feedly.com/ AllTop http://alltop.com/ Curata http://www.curata.com/ Beatrixapp http://beatrixapp.com/

Content curatie (zoeken) RSS Protopage http://www.protopage.com/ Hootsuite https://hootsuite.com/ Alerts Google Alerts https://www.google.nl/alerts Mention Mention.com Bottlenose Bottlenose.com

Content verzamelen Eenvoudige tools voor content verzamelen/opslaan voor latere verwerking Evernote https://evernote.com/intl/nl/ Pocket https://getpocket.com/

Afbeeldingen verzamelen Vrij te gebruiken (creative commons) Compfight.com littlevisuals.co unsplash.com join.deathtothestockphoto.com nos.twnsnd.co superfamous.com thepatternlibrary.com getrefe.tumblr.com www.imcreator.com/free balat.kikirpa.be www.google.com/culturalinstitute https://www.google.com/opengallery

Conversaties via hashtags Hashtags bundelen vanuit diverse bronnen #tagboard https://tagboard.com/

Distributie (geautomatiseerd) IFTTT https://ifttt.com/ Buffer https://bufferapp.com/ Twitterfeed http://twitterfeed.com/

Content samenstellen Publicaties samenstellen Paper.li http://paper.li/ Storify https://storify.com/ (http://youtu.be/-C3VZZz8oxg)

Content maken Eenvoudige video animatie, stripverhaal (app) Webinars Storyme www.storyme.be (voorbeeld: http://vimeo.com/103229085) Is betalend Webinars Teamviewer www.teamviewer.com Join.me www.join.me

Content maken Tijdslijn met foto’s, video… Interactieve afbeeldingen Timeline http://timeline.knightlab.com/ Interactieve afbeeldingen Thinglink http://www.thinglink.com/ Presentaties/posters/covers Canva https://www.canva.com/

Content maken Tags en hotspots toevogen op een YouTube video WireWAX https://www.wirewax.com/

Content maken Korte filmpjes (stopmotion) van een aantal foto’s/videoclips Flipagram https://flipagram.com/ Animoto https://animoto.com/ (voorbeeld: http://youtu.be/LKn_3jOKCd8) Threadlife http://www.threadlife.com/, https://www.facebook.com/Threadlife (Met de app Threadlife worden videootjes van maximum 3 seconden lang (stitches) verzameld in playlists (threads). De clips worden automatisch één voor één afgespeeld zodat er binnen één thema een verhaal ontstaat. Men spreekt ook wel van het ‘Instagram voor video’s’. Het idee erachter is dat mensen enkel de climax van een filmpje willen zien, en niet het hele inleidende deel. Met Threadlife kan je direct de highlights bekijken. )

Content maken Whiteboard filmpjes Videoscribe http://www.videoscribe.co/ Sparkol http://www.sparkol.com/ Moovly http://www.moovly.com/

Content maken Verhaal vertellen met verschillende eindes Inklewriter https://writer.inklestudios.com/

content maken/curatie Woordwolken Wordle http://www.wordle.net/ Infografieken Infogr.am http://infogr.am/ (Visualiseert data uit rekenbladen (Excel)) Visual.ly http://visual.ly/ Lijsten maken List.ly http://list.ly/