2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in 20181 Project Future Mobility Stedelijk Personenvervoer in 2018 Projectgroep 1A: eCab  Niki Sie  Leon Bousie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
H20:Voorraadwaardering
Advertisements

Procenten Als je deze uitleg stap voor stap volgt, kun je na afloop prima rekenen met procenten Elke keer als je klaar bent met lezen, klik je op een toets.
Een Calandlyceum project
Herwers en ZE Jos Herwers.
H 29: Kostprijs bij heterogene producten
Het Eigen Vermogen. Het eigen vermogen is het geld dat de eigenaar zelf in zijn onderneming heeft gestoken. Het is een schuld, want de onderneming zou.
Nieuwe impulsen voor de fiets
De e-fiets in Nederland ontwikkelingen en mogelijkheden voor overheden Fietsberaadbijeenkomst ‘Kansen voor de elektrische fiets’, 29 januari 2009.
Hans van Leeuwen, 1 Mobility Innovation Elevator Pitch MIEP Tapis Roulent Hans J.A. van Leeuwen Algemeen directeur & Sectordirecteur Verkeer en Milieu.
Rekenen Cito M6 oefenen.
Smart Grids bekijken als systeem Ronald Serné. Het probleem.
Elektrische mobiliteit. Accountants & Belastingadviseurs Middelgroot kantoor (60 medewerkers) Alle disciplines onder één dak Grote en ervaren adviesafdeling.
Beheer en exploitatie binnensportaccommodaties
Duurzaam beheer Provinciale lanen Presentatie voor de Commissie MEZ 20 juni 2007 Naar aanleiding van vragen in de Commissie MEZ van 13 juni 2007.
Brabant Water in vogelvlucht
GOBIKE Geïntegreerde vervoer & service verlener. TREND Blijvende groei behoefte mobiliteit Duurzame mobiliteit Effectiever gebruik vervoermiddelen.
Presentatie InfraTrends 13 juni Bert Klerk Werkzaam in wereld publiek-privaat Uit de trein, in de auto.
Kabels en leidingen nabij watergangen
CFES Stimulering en Sturing van Innovatie Willem Pieterson, PhD May 26th, 2009.
Hoofdstuk 2: § 2.1: Procenten
H 22: Brutowinstopslagmethode
inkoopprijs – verkoopprijs winst – verlies
Michiel Vanuytsel en Pieter Verdickt
Bedrijfseconomie Uitwerking opgave (pagina 396)
Over LOGIN bv Opgericht in 1987 Apparatenbouw sinds medewerkers Omzet 2010 : +/- 2,7 miljoen euro In house design in house elektronica productie.
Gezondheidseffecten van elektrisch fietsen
Klimaat voor fietsen Hans Nijland. 2 Korte titel – auteur, datum begin 20e eeuw: eens in de 5 jaar nu: eens in de 18 jaar.
Comenius monitoring dagen oktober, Alden Biesen 12 november, Brugge.
Elektrisch op vakantie! Gemaakt door: Jannes sabrina Hanane anne.
StadsFerry Nieuwe Maas Het Rotterdamse OV krijgt een nieuwe dimensie Fred van der Blij.
Toegevoegde Waarde Productie = inkomen.
2 september 2008Het Europees Sociaal Fonds investeert in jouw toekomst1 / 14.
M3F-MATEN - Gewichten en lengtematen
Afstand speelt geen rol meer?
Concept MUM Stadsregio Arnhem Nijmegen
Fred Wegman - Verkeersslachtoffers: minder is mogelijk! Rotterdam, 22 april 2010 Verkeersslachtoffers: minder is mogelijk! Prof. Fred Wegman Stichting.
Organisatie Stichting  Bestuur  Raad van Toezicht  Programmaraad  Basissubsidie van VROM, V&W, LNV, Kadaster en TNO Missie:  Geonovum maakt geo-informatie.
Business Marketing Management
Ringslang omringt Door Gijs Beukeveld. Het probleem Het probleem is dat de dieren van het Haarlemmermeersebos niet makkelijk kunnen oversteken naar de.
Studie hoofdontsluiting Leek-Roden werkatelier 15 oktober 2008 (verkeerskundige aspecten)
Een vergelijkende studie in Europa staatshoofdstructuurinwoners Belgiëkoningfederaal 10,5 miljoen Oostenrijk president (rechtstreeks verkozen) federaal.
Highlights elektrisch vervoer
Hoeveelheidsaanpassing II
De blauwe lucht avondrood waar komt dit vandaan?.
Hot Spots Duurzame Energie (HSDE) Jan Steenmeijer, directeur Techniek NHL Hogeschool.
De ‘Zichtbare-schakel’-wijkverpleegkundige: een hele zorg minder Kosten-batenanalyse in opdracht van ZonMw Workshop effectieve innovaties in wonen, zorg.
Stadsgas Biogas in de stad.
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
Constant of Variabel? Kosten.
Stap 3; Constant of Variabel?
Fietsbeleid Putten Veiligheid. Waarom Fietsveiligheid vergroten Fietsen bevorderen Recreatie en toerisme aantrekkelijk maken Wat aanpakken Geen vrijliggende.
Waar komt bliksem vandaan?
MKBA-model ter ondersteuning van uitvoeringskeuze
Stadstaxi Door: Project x Taxi. inleiding Vooronderzoek Ideëntabel Conclusies Ontwerpen Definitieve ontwerp Berekening kosten Waarom wij de beste zijn!
Grontmij Duurzaam ontwerpen & realiseren. Wie we zijn | Grontmij Group 2  Derde grootste interdisciplinair advies- en ingenieursbureau in Europa  Voor.
Community of Practice (CoP) “Future Mobility” Een parkeergarage voor zelfsturende auto’s Community of Practice (CoP) “Future Mobility” Een parkeergarage.
J. de Lange ECONOMIE HOE KUN JE DAT NOU MAKEN?. Marktaandeel Ex-BTW en In-BTW Arbeidsproductiviteit Belangrijk PROGRAMMA:
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Kennisbasis Rekenen Domein 2: Verhoudingen, Procenten, Breuken en Kommagetallen Workshop 1 Rotterdam, september.
The Future of Carsharing Welkom Filip Watteeuw Schepen van mobiliteit Gent.
Evaluatie Centrum Parkeren 1 Banakkers. Programma Toelichting project Kaders In groepen uit elkaar Terugkoppeling 2.
Evaluatie Centrum Parkeren 1 Grauwe Polder. Programma Toelichting project Kaders In groepen uit elkaar Terugkoppeling 2.
Evaluatie Centrum Parkeren 1 Centrum-West. Programma Toelichting project Kaders In groepen uit elkaar Terugkoppeling 2.
Toegepast rekenen HEO Algebra. Rekenen met letters Bedrijf rekent €20 voorrijkosten en € 50 per uur voor arbeid. Kosten bedragen: €20 + € 50 * aantal.
INTRALOG Erik Verboon Marvin Aytar Oskar Sinke Edwin Pieters
THE URBAN MOBILITY NETWORK
Smart & Green Mobility voor een Gezonde Stad
Smart Logistics Theo Stevens Expeditiemiddag
verwarring begrippen omzet of winst
Lesbrief procenten.
Allerlei opdrachten uit het huiswerk met verhoudingstabellen
Transcript van de presentatie:

2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in Project Future Mobility Stedelijk Personenvervoer in 2018 Projectgroep 1A: eCab  Niki Sie  Leon Bousie  Engin Ceylan  Jillard Lugthart  Jesse Roubos

2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in Inhoud Het Concept Het Concept De eCab De eCab InterieurInterieur TechniekTechniek Infrastructuur Infrastructuur Financiën Financiën Conclusie Conclusie

2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in Het Concept Computergestuurde taxi Computergestuurde taxi

2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in Het Concept In de praktijk

2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in Het Concept Vergeleken met de auto eCabVersusAuto

2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in Het Concept Vergeleken met de auto eCab Auto eCab Auto

2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in Het Concept Vergeleken met de auto eCab Auto

2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in Het Concept Vergeleken met de auto eCab Auto

2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in eCab Interieur

2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in Infra & Logistiek 500 eCabs 500 eCabs Weinig aanpassingen aan infrastructuur Weinig aanpassingen aan infrastructuur Vrije eCabs gaan naar dichtstbijzijnde parkeergarage om op te laden Vrije eCabs gaan naar dichtstbijzijnde parkeergarage om op te laden eCabs met een zo goed als lege accu gaan naar CleanPowerStations eCabs met een zo goed als lege accu gaan naar CleanPowerStations

2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in Infra & Logistiek

2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in Infra & Logistiek

2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in Financiën Kosten OnderdeelPrijs in €Prijs per eCab in € ProductiekostenN.v.t4475 Ontwikkelingskosten Infrastructuur Promotie Integrale Kostprijs: € 10280

2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in Financiën Baten Ritprijs gebaseerd op af te leggen afstand Ritprijs gebaseerd op af te leggen afstand Kilometerprijs van € 0,75 Kilometerprijs van € 0,75 Kilometerkostprijs is € 0,0038 Kilometerkostprijs is € 0,0038 Winst van € 0,74 Winst van € 0,74 Ter vergelijking: Ter vergelijking: –Taxi: € 2,82 –Metro: € 0,18 –Auto: € 0,13 (Exclusief parkeren)

2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in Break-even na km Ongeveer een kwartaal

2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in Financiën Advertenties op de eCab

2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in Financiën Advertenties op de eCab

2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in Financiën Advertenties op de eCab Achterliggers kunnen er niet omheen Achterliggers kunnen er niet omheen € 50,- Per week € 50,- Per week Omzet van € 1.3 Miljoen per jaar Omzet van € 1.3 Miljoen per jaar

2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in Conclusie Hoofddoelen: Hoofddoelen: – Betere verkeersdoorstroming – Verhogen van luchtkwaliteit

2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in Conclusie Het eCab concept is: Het eCab concept is: –Elektrisch aangedreven –Ongeveer evengroot als een Smart –Computergestuurd; geen menselijke reactievertraging en minder kans op ongelukken –Makkelijk in gebruik –Goedkoper dan de auto, maar duurder dan het OV

2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in