2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in Project Future Mobility Stedelijk Personenvervoer in 2018 Projectgroep 1A: eCab Niki Sie Leon Bousie Engin Ceylan Jillard Lugthart Jesse Roubos
2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in Inhoud Het Concept Het Concept De eCab De eCab InterieurInterieur TechniekTechniek Infrastructuur Infrastructuur Financiën Financiën Conclusie Conclusie
2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in Het Concept Computergestuurde taxi Computergestuurde taxi
2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in Het Concept In de praktijk
2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in Het Concept Vergeleken met de auto eCabVersusAuto
2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in Het Concept Vergeleken met de auto eCab Auto eCab Auto
2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in Het Concept Vergeleken met de auto eCab Auto
2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in Het Concept Vergeleken met de auto eCab Auto
2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in eCab Interieur
2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in Infra & Logistiek 500 eCabs 500 eCabs Weinig aanpassingen aan infrastructuur Weinig aanpassingen aan infrastructuur Vrije eCabs gaan naar dichtstbijzijnde parkeergarage om op te laden Vrije eCabs gaan naar dichtstbijzijnde parkeergarage om op te laden eCabs met een zo goed als lege accu gaan naar CleanPowerStations eCabs met een zo goed als lege accu gaan naar CleanPowerStations
2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in Infra & Logistiek
2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in Infra & Logistiek
2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in Financiën Kosten OnderdeelPrijs in €Prijs per eCab in € ProductiekostenN.v.t4475 Ontwikkelingskosten Infrastructuur Promotie Integrale Kostprijs: € 10280
2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in Financiën Baten Ritprijs gebaseerd op af te leggen afstand Ritprijs gebaseerd op af te leggen afstand Kilometerprijs van € 0,75 Kilometerprijs van € 0,75 Kilometerkostprijs is € 0,0038 Kilometerkostprijs is € 0,0038 Winst van € 0,74 Winst van € 0,74 Ter vergelijking: Ter vergelijking: –Taxi: € 2,82 –Metro: € 0,18 –Auto: € 0,13 (Exclusief parkeren)
2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in Break-even na km Ongeveer een kwartaal
2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in Financiën Advertenties op de eCab
2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in Financiën Advertenties op de eCab
2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in Financiën Advertenties op de eCab Achterliggers kunnen er niet omheen Achterliggers kunnen er niet omheen € 50,- Per week € 50,- Per week Omzet van € 1.3 Miljoen per jaar Omzet van € 1.3 Miljoen per jaar
2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in Conclusie Hoofddoelen: Hoofddoelen: – Betere verkeersdoorstroming – Verhogen van luchtkwaliteit
2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in Conclusie Het eCab concept is: Het eCab concept is: –Elektrisch aangedreven –Ongeveer evengroot als een Smart –Computergestuurd; geen menselijke reactievertraging en minder kans op ongelukken –Makkelijk in gebruik –Goedkoper dan de auto, maar duurder dan het OV
2 Oktober 2008Rotterdamse Mobiliteit in