Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Inleiding Youtube Google Overname Adverteermodel Viral Video Zoekmachine Picasaweb KPN Videosite Inleiding Presentatie waarover?
Advertisements

Zoekmachine optimalisatie websites VNU Exh.
RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 5: Zoekwoorden en trefwoorden.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Omzet genereren via Internet
Social media & Google Ferdy Wolthuizen. Agenda Google 2 Afsluiting 3 3 Social Media 3 1.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Efficiënt zoeken Informatie zoeken op verschillende manieren Je hebt een URL of hyperlink bij de hand VVVVb. W W W W W WWWW WWWW.... SSSS IIII TTTT.
1. Introductie 2. Wat kunt u verwachten? 3. Voordelen Uw bedrijf lokaal vindbaar Waarom Tegenwoordig heeft bijna de helft van alle Nederlanders een Smartphone;
Vindbaar zijn Wat kan je zelf doen?. ADWORDS -Betalen per klik -Gelijk resultaat -Wekelijks onderhoud -Gecompliceerd geworden Zelf doen: Ja, basis.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
HTML Les 1: Introductie HTML
Hoe vind je een vacature? 27 november Zoekmachine Marketing Vacature gerelateerde zoekopdracht Vacature gerelateerde zoekopdracht Dit soort zoekopdrachten.
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
SEO Tools.
3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 factoren die de Ranking bepalen: “ Goede content “ 2. Duur op website + social media knoppen 3.
Wauw!!! Google Panda update WAUW !!!!. Google Panda update Plots geen bezoekers en/of omzet meer? In de US had deze update een impact op bijna 12% van.
Welke zoekwoorden leveren veel verkeer op?. Aan de slag! Stap 1. Bepaal je zoekwoorden en schat het verkeer in.
Hoe werkt een zoekmachine?. In feite als een gewone browser Zoekmachine discrimineert niet; álles wat geïndexeerd mag worden, wordt geïndexeerd Ranking.
Nr 1 met foto’s Video over image tags
ClearSense the first choice in local search and advertising.
INTERNET het communicatie-instrument voorbij Introductie.
Wat is WordPress en hoe installeer je het?. Wat is WordPress? WordPress is een CMS (Content Management Systeem) net als Joomla; Met een CMS kan een gebruiker.
 Wat is SEA  Waarom SEA  Kwaliteitsscore  Google netwerk  Inhoudsnetwerk  First/Last Cookie Count  Vragen  Stelling.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Freelancenetwork.be audit. SEO Basics Elke pagina unieke titel, merk achteraan Elke pagina één H1 tag Meta description (inhoud vd pagina) ALT tag op afbeeldingen.
Meer bekendheid via je Website
EEN KLEINE DRAMATURGIE Van video’s en zoekmachines.
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
Hoe krijg ik volk op mijn site? Keywords Titles Descriptions.
Bezoekersgerichte teksten
Webmaster ToolsWebmaster Tools Google Webmaster Tools Gedetailleerde rapporten over uw pagina's in Google. Weet wat google van u vind! Ontdek.
Inhoud Presentatie 1. Probleemstelling onderzoek 2. Wat is een search engine? 3. Geschiedenis van search engines 4. Hoe werkt een search engine? 5. Welke.
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb Welkom les 3 Overzicht vorige les  Terugblik op wat we geleerd hebben  Uitwisselen van ervaringen  Behandelen.
Advanced Business Information Solutions Zoekmachines en andere vormen van webmarketing.
Samenvattingen van de EU- wetgeving: een inleiding 2009.
Samenvattingen van de EU- wetgeving: een inleiding 2008.
Online marketing Expert (in een week)
HOM - COM Ledenvergadering 21 / 06 / Efficiënt en Onderzoek van 2007 en bevestigd in 2010 Slechts 1 op 3 van de s wordt gelezen 9 tips.
Minor Internet Marketing
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Training Webrichtlijnen Maar moet je je als webredacteur aan houden?
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Dennis Nederlof Tom Hagemans Roy Selbach. SEO Search Engine Optimization.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3.
SEO en SEA Uw website bovenaan in Google! 24 april 2008.
Surfen op het internet Basisbegrippen
SEO Hoger in Google.
Zoeken op internet
Zoekmachinemarketing
Uw website bovenaan in Google!
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
Online Marketing Basis
Nieuw Beter zoeken met Kenniswijzer.
Online Marketing voor het MBO
Goochelen met Google Zoeken
Marketing en zoekmachines
Transcript van de presentatie:

Webpromotie & SEO copywriting

Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:

Zoekmachines Belang hoge score in Google Op basis van 324 zoekwoorden en ruim user visits. 52% klikt op een positie Overigen zoeken opnieuw. Bron: SlingshotSEO.com

Zoekmachines Search Engine Result Page (SERP)

Zoekmachines Wat doen zoekmachines 1.Een nieuwe webpagina wordt gelanceerd of de inhoud van een webpagina wijzigt 2.De nieuwe/gewijzigde webpagina krijgt een link, heeft al links of is bekend: de spider komt langs, telt de binnenkomende links en scoort de aard van de herkomst 3.Robots (spiders) van de zoekmachine doorzoeken de pagina

Zoekmachines Wat doen zoekmachines 4.De spider geeft de inhoud van de pagina door aan een database (tekst, beschrijvingen van de afbeeldingen, meta data, paginakop, titels, url) 5.De spider telt en volgt alle uitgaande links en herhaalt stap 2 op de andere (externe) webpagina’s

Zoekmachine De werking van Google Google maakt een letterlijke kopie van het internet Kopiën worden opgeslagen in de index van Google Bij een zoekopdracht doorzoek je niet het echte internet, maar de kopie bij Google

Zoekmachines Dus wat zoekmachines doen Webpagina’s vinden en indexeren (techniek) De relevantie van de pagina bepalen (content) De autoriteit van de pagina bepalen (links)

Search Engine Optimalisation De drie pijlers (op basis van de functies van de zoekmachine) De indexeerbaarheid verbeteren (technische optimalisatie) De autoriteit van de website verhogen (linkbuilding of linkoptimalisatie) De tekst beter laten aansluiten bij de behoeftes van de bezoeker (content optimalisatie)

Search Engine Optimalisation

Search Engine Optimalisation Keywords Eigen webstatistieken SEA campagnes Google tools: ox ox Wordtracker:

Search Engine Optimalisation Een voorbeeld van google trents Bedrijfskunde HBO

Search Engine Optimalisation Keywords: rankinspector Rankinspector is plugin voor Firefox waarmee je kunt kijken hoe jij scoort op de belangrijkste zoekwoorden

Zoekmachinegericht schrijven De richtlijn van Google Maak een website voor gebruikers, niet voor zoekmachines. Zet uw gebruikers niet op het verkeerde been en scheep zoekmachines niet op met andere inhoud dan de inhoud die u aan uw bezoekers voorschotelt.”

Zoekmachinegericht schrijven De essentie Zoekmachinegericht schrijven is teksten schrijven die niet alleen aansluit bij de dienst of product dat wordt aangeboden maar ook bij het zoekgedrag van de (potentiële) doelgroep.

Zoekmachinegericht schrijven Waar gebruik je de zoektermen

Zoekmachinegericht schrijven De belangrijkste plekken In de URL(max 75 tekens) Tussen de tags(max 55 tekens) In de metatag (max 155 teken) In de koppen, in ieder geval in H1 (H1 t/m H6) Vetgedrukt Italic De lopende tekst 3 tot 5 procent van het aantal woorden maar niet te vaak In de tag: alttekst en title

Zoekmachinegericht schrijven Keyword density Hoe vaak een bepaald (key)woord in de tekst voor komt. Voorbeeld: “Deze grootste en oudste antiek- en vlooienmarkt van Parijs bestaat uit verschillende markten met elk zijn specialiteit. Hier kunt u met gemak een hele dag rondzwerven tussen de meer dan kraampjes!” Keyword density = 2 / 32 * 100% = 6.25% Tool om te tellen:

En dan nog even dit Hoe we een website bekijken Zoekmachine gericht schrijven is teksten schrijven die niet alleen aansluit bij de dienst of product dat wordt aangeboden maar ook bij het zoekgedrag van de (potentiële) doelgroep.

En dan nog even dit Hoe we een website bekijken

Leesbaarheid tekst verbeteren Hulpmiddelen om snel te scannen Actieve witregels Tussenkopjes Bullets Vetgedrukt en links Alinea’s maximaal 7 a 8 regels Zinnen maximaal woorden Focus tekst op belangrijkste zoekwoord

Alle tools op een rijtje siteexplorer.search.yahoo.com

Alle zoekparameters op een rijtje