Gezondheid   1. We willen bewuster leven. 2.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Presentatie groep 3 Klas 2COA
Advertisements

GfK Supermarktkengetallen
Kinderwerking Stefania & Yves
1 © GfK 2013 | Supermarktkengetallen | week GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Wat is de omzet van de supermarkten op weekniveau?’ ‘Hoe ontwikkelt het.
Leer de namen van de noten 1
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Wij, in een veranderende markt Platform Wonen Leeuwarden Ger W. Hukker, 5 april 2012.
Inkomen les 17 Begrippen & 81 t/ 84
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
22 april 2009 Cijferboeken Cultuur, Jeugd en Sport Opmaak cijferboeken en website.
1 Wat is microfinanciering ? 2 1. De financiële behoefte.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
1 Welk plaatje hoort bij de pols? 2 Welk plaatje hoort bij het gezicht?
© GfK 2014 | Supermarktkengetallen | mei 2014
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
1 © GfK 2013 | Supermarktkengetallen | februari 2013 GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Wat is de omzet van de supermarkten op weekniveau?’ ‘Hoe ontwikkelt het.
Lang zullen ze leven! - en werken en leren…
Inkomen les t/m Begrippen Duurzame ontwikkeling In behoeften van mensen voorzien op een manier, die ook goed is voor toekomstige generaties.
Leren omgaan met geld Olaf Simonse
Beleving van kwaliteit en service in de fotovakhandel In opdracht van SNF/HBD Door Renske Wolfs.
Fair Shares Totaal Vers Jaar 2006
Naar het Jaareinde toe
Leer de namen van de noten 2
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
Inkomen les t/m 75 plus Zelftest Kennisvragen.
Inkomen les 8 37 t/m 46.
Inkomen les t/m Begrippen Welvaart de mate waarin mensen in hun behoeften kunnen voorzien.
Les 4 Inzichtvragen 1 t/m 3 WERKBOEK blz 15 en 16.
GfK Supermarktkengetallen
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
1 © GfK 2012 | Supermarktkengetallen | GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten.
1 © GfK 2012 | Supermarktkengetallen | GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten.
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Het Aralmeer Telkens op de linkermuis klikken voor vooruit.
A H M F K EB C x 87 Afwenden bij A en C, openen en doorlaten (rechtshouden, 1e peloton, dames tussendoor).
A H M F K EB C x 91 Van hand veranderen voor de X splitsen en Rechangeren. Met de nieuwe partner op.
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
A H M F K EB C x 88. Korte zijde bij A en C changement met gebroken lijnen (opsluiten!) Daarna rijden.
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
1 GfK Retail and TechnologyThe Netherlands20 September 2014 Judith Manenschijn Consultant Media & Leisure GfK Retail and Technology Judiths Weather Forecast.
Voorrangsregels bij rekenen (1)
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Watervogels herkennen
350€ WC -1.1 Huurprijzen excl. 50€ vaste kosten 350€ WC € WC € WC € WC € WC €
6,50 euro In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
© GfK 2014 | Supermarktkengetallen | september 2014
Worteltrekken (1) F.J. Schuurman De Meibrink 30 Dinxperlo.
1 © GfK 2014 | Supermarktkengetallen | augustus 2014.
ShapeWorksTM Gezonde tussendoortjes
9.50 uur = 1 uur na zonsopgang uur11.50 uur12.50 uur 21 december kortste dag zon het laagst schaduw van een gebouw 60 m lang, 40 m breed, 40 m hoog.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
- De Uitdaging – Sturen op cijfers en trends
ZijActief Koningslust
Duurzaam bouwen Het geïsoleerde metalen dak 1. 2.
Even bijpraten… Jan Bartling 30 januari 2015 In vogelvlucht langs de belangrijkste thema’s.
Bejo zaden Sanne p. vragen 1.. bejo-zaden is een bedrijf dat zaden produceert bewerkt en kweekt. Bejo zit over de hele wereld en levert aan duizenden.
Tuinvogels herkennen.
Transcript van de presentatie:

Gezondheid   1

We willen bewuster leven. 2

3

4

gezondheid 5

Duurzaam/Biologisch  3,9 miljoen consumenten kopen duurzame producten:  people  planet  profit  Markt aanbodzijde nog in kinderschoenen. Wie pakt het op? 6

7

Biologisch 8

Vijftigplussers  Nu al groot aandeel bij bakkers  2020: 40% bevolking 50+  7 miljoen Nederlanders  Hebben veel:  te besteden  tijd  aandacht (klein)kinderen 9

Vijftigplussers n 5 tot 10 % meer omzet mogelijk n (meer) aandacht besteden aan:  persoonlijke benadering  kleine verpakkingen  service  winkelinrichting n 80% winkeliers heeft geen speciale ’50-plusserbenadering’ 10

11

Vijftigplussers  Luxe vruchtenbrood – dikke plakken  Kleine verpakkingen 12

Voorgebakken brood  Totale bestedingen : € 169,5 miljoen (+4%)  Voorgebakken plat en lang brood grootste stijgers (+12% bestedingen)  Kopers: vooral gepensioneerden en welgestelde huishoudens  Verkooppiek in weekend  Aandeel bakkers gering (2%) 13

Voorgebakken brood  brood voor andere eetmomenten 14

Impulsaankopen 60 % van alle aankopen koek, biscuit en snacks is impulsaankoop! 15

impulsaankopen 16

impulsaankopen 17

Verkopen op woensdag nemen toe  In alle productgroepen stijgende lijn in verkopen op woensdag.  Grootste stijgers:  banket (nu: 19%)  voorgebakken brood (nu: 18%)  Groter wordende kopersgroep: huishoudens met schoolgaande kinderen. Parttime werkende moeders én vaders (‘pappadag!’). 18

Verkopen op woensdag nemen toe 19

Klein gebak en muffins zijn “hot”  Schnitts/boomstam: +22 % in € (naar € 18,9 miljoen)  Cakejes/muffins: +14% in € (naar € 18,7 miljoen)  ….’kleiner’ in plaats van taart/vlaai 20

Klein gebak en muffins zijn “hot” fingerfood 21

Wat doet u? Tijd voor een grote versrevolutie! 22