Making the case for magazine media It’s all about the money.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
All Media are SOCIAL Eenleven zonder media, is dat mogelijk? Media spelen een belangrijke rol in ons sociale leven en zijn een primaire levensbehoefte.
Advertisements

I love you.
Seth Godin: If its broken its broken ! Dennis de Vroet Peter van Gerwen Michel Janse.
donderdag 17 juli 2014 Thursday, 17 July 2014 Those who smoke, will die !!!! Those who don’t smoke……….. RIGHT !! Zij die roken, zullen sterven !!!! Zij.
In het Nederlands antwoord je vaak heel kort:
Interrogative sentences
I wanna grow old with you Music: Westlife Another day Without your smile Another day just passes by But now I know How much it means For you to stay.
User Centred Development
Woordvolgorde met woorden van tijd
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
Woordvolgorde Bepaling van tijd.
Rational Unified Process RUP Jef Bergsma. Iterations –Inception –Elaboration –Construction –Transition De kernbegrippen (Phases)
Tuesday, 19 August 2014 dinsdag 19 augustus 2014.
Reflections on life Sound on Reflecties op het leven. Geluid aan.
Sociale Media – Best Belangrijk Daniel
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/008] theme: ‘I have to arrest you, you’ve stolen my heart’ … can-do : kan een eenvoudig face-to-face gesprek.
‘WAIT FOR ME’ Lees met elkaar de songtekst Klik door naar volgende scherm.
DICK RIJKEN 30/03/01 DE WAAG AMSTERDAM. OMROEPEN? WAT? WAAROM?
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels
Kom hoger #1. Jozua Terwijl zij nu voor Israel vluchtten en zij juist op de helling van Bet- choron waren, wierp de HERE uit de hemel grote stenen.
Social media presentatie
I hurt myself today to see if i still feel. Ik deed mijzelf pijn vandaag, om te zien of ik nog gevoel heb.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/005]/subvaardigheid luisteren thema: ‘Pink pop and air-controllers on strike’ can-do : kan in een telefoongesprek.
Wednesday, 01 April 2015 woensdag 1 april 2015 Click Klik.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/005] thema: The Weakest Link or Weekend Millionaire… can-do : kan in brieven of s feitelijke zaken beschrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
U wilt ROI? Echt? MAGAZINE MEDIA UPDATES 02. Definitie ROI De verhouding tussen uw investering en uw resultaat.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/001]/ subvaardigheid lezen thema: What a blooper…. can-do : kan taal flexibel en effectief gebruiken voor.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/009] thema: ‘We’d better go to…’ can-do : kan in vertrouwde situaties actief meedoen aan discussies over.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/002] thema: how we celebrate birthdays can-do : kan een samenhangend verhaal schrijven.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1994 Mercy Publishing 1/4 DRAW ME CLOSE TO YOU (Kelly Carpenter) Draw me close to You Trek.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1999 Joel Houston/Hillsong Publishing 1/6 EVERYDAY (Joel Houston) 1. What to say Lord it's.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Financial Intelligence Unit of Aruba MOT Subjectief melden, een sprookje?
Nieuwjaarssonnet 2011 Geven en Nemen New year‘s sonnet 2011 Give and Take © paul verstraete 2011.
GegevensAnalyse Les 2: Bouwstenen en bouwen. CUSTOMER: The Entity Class and Two Entity Instances.
Future met will Gebruik je om te zeggen dat iets in de toekomst zal gaan gebeuren. Je gebruikt will als je voorspellingen doet zonder dat je daar bewijs.
Vrijwilliger voor de S.I.R.O Woonzorgcentrum Sinnehiem in Haulerwijk Sinnehiem Radio omroep is met spoed op zoek naar een vrijwilliger. Een vrijwilliger.
1 functie Presentation TEEB-stad tool The value of green infrastructure in cities Lian Merkx Platform31.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Magazines. Bron: NUV/GPT betaalde publiekstijdschriften telt Nederland. Ons land heeft daarmee een rijk en gesegmenteerd aanbod van titels
Grammar – period 2.
Bits & Bytes Magazine Media.
Key Process Indicator Sonja de Bruin
MEER MAGAZINES MEER ROI
Salt & Light Zout & Licht
Inhoudsopgave Fasering Product Clearing & Settlement
Bits & Bytes Magazine Media 2017.
De taaltaak
ECOLAB; GEDREVEN DOOR ONZE MENSEN
Today: Chapter 2 Discuss SO 2 What to study for your test?
WAAROM ADVERTEREN IN NEWSBRANDS?
Verlangen naar God Longing for God
Chapter 5 Hit the road Grammar Stepping Stones 2 t/hv.
Presentatie titel Effective Math Lesson Part 1
Matthew 16 “But who do you say that I am?”  Simon Peter replied, “You are the Christ, the Son of the living God.”  And Jesus answered him, “Blessed are.
Transcript van de presentatie:

Making the case for magazine media

It’s all about the money

De 9 uitspraken die adverteerders doen over magazine media... En de meest overtuigende antwoorden die onderzoek kan geven

Wat is de situatie nu? “There are two ways to be fooled. One is to believe what isn't true; the other is to refuse to believe what is true.” Sǿren Kierkegaard

Meest complete overzicht wereldwijd Magazine media onderzoek

Voorbeeld Belgische bijdrage

Voorbeeld Internationale vergelijkbaarheid

Elk medium heeft zijn krachten

De 9 uitspraken die adverteerders doen over magazine media

Magazines zijn dood Geen bereik Niemand leest nog 9

Thuis Le journal de 19h HLN.be Nieuwsblad/L’Aven ir Radio 2 Dag Allemaal/Expre s Ciné Télé Revue kijkers kijkers weekly visits weekly visits daily reach LLP LLP

“Our biggest fashion issue ever shows how much print is still valued by advertisers and readers alike. I’m excited that we will soon be able to offer readers yet another platform on which to read their favourite fashion title, by launching digital editions for mobile in the Autumn.” Stephen Quinn, Vogue’s Publishing Director, announcing that the September 2014 issue of British Vogue has a total pagination of 462 and carries a record 293 ad pages.

Magazines hebben een langzame bereiksopbouw Korte termijn merkeffecten zijn onmogelijk 8

De helft van de lezers heeft na 2 dagen het magazine voor de eerste keer gelezen 3,1 keer bladert men een gemiddeld nummer door 65% vindt nieuwe dingen en nieuwe trends in magazines Bron: ‘Contact’, NUV/GPT ism Vizeum; Mediabelevingsonderzoek TNS, NL, 2012 Langzaam?

KORTE TERMIJN SALES... Kan met magazines Gerealiseerd worden

Jun  July 2011, NLJan  Feb 2012, BE Feb  Mar 2012, BE Korte termijn effect: maandelijkse sales uplift

TV + Magazines = Hoogste stijging verkopen

Mijn advertentie valt niet op, mensen zien hem niet 7

Advertentiepagina’s in magazines worden net zo goed bekeken als redactionele pagina’s Lezers pakken een magazine meermaals op = meer kans om gezien te worden Magazineadvertenties zijn gezochte content = geen irritatie Magazine media zijn intiemer, 1 op 1 communicatie, waardoor er meer aandacht is en betere verwerking Clutter is niet van invloed bij magazinereclame Advertentie valt niet op?

57% herinnert zich advertentiepagi na 61% maandelijkse magazines 55% wekelijkse magazines Bron: Nederland NOM/OTSA, 2014

De volle aandacht: 34% van consumenten reserveert ‘speciale tijd’ om magazines te lezen

2 seconden aandacht per pagina voor redactie Bron: AIM, RFID study, Duitsland...en advertentie

Gemiddeld 5 keer pakt de lezer zijn magazine op

Magazine Experiences Europe study published by Time and Fortune magazines in 2008 [10]. The survey was conducted among adults in France, UK and Germany 68% van consumenten leest een magazine alleen (24% kijkt alleen televisie) 52% is het eens met de uitspraak: ‘Mijn magazinekeuze zegt iets over het type mens dat ik ben’. 57% zegt ‘In mijn huis zijn er altijd magazines’ 34% van consumenten reserveert ‘speciale tijd’ om magazines te lezen. Het is een ‘me time’ medium 22% beschrijft de magazinebeleving als ‘en cadeau voor mijzelf’ Magazines in Europe

Geen irritatie

Clutter is geen probleem

Mijn vrouw en de buurvrouw hebben het op TV gezien en ze praten erover 6

Magazines zijn de kern van een community van mensen met dezelfde interesses : Lezers zijn in hoge mate betrokken bij hun magazine, het onderwerp Zij vormen een kwalitatief publiek van opinieleiders en early adopters Lezers vinden magazinecontent relevant en betrouwbaar Magazines lezen leidt tot actie en tot aankopen Magazinelezers zijn heel sociaal: ze ‘praten’ over merken en delen veel Niet over praten?

Magazine media leveren waardevol publiek

Mensen met een groot sociaal netwerk, die regelmatig aanbevelingen geven in meerdere product categorieën Conversatie katalysators =

Mensen krijgen vertrouwen

65% vertrouwt magazinereclame

Magazinereclame is aanleiding om over merken te praten

Marketers bereiken een sterk geëngageerde doelgroep in a premium omgeving … en content websites eveneens

>50% van magazinelezers gebruikt social media Bron: Experian, USA Social media gebruik (1) Redenen: 67% voor coupons en kortingen 42% voor product informatie incl. previews 13% voor betere customer service Zij volgen hun favoriete merken vaker

staan meer open voor meningen, reviews en ratings van anderen in hun community zijn het vaker eens met de statement “I am more likely to purchase products I see used or recommended by friends on social networking websites” vertellen anderen over bedrijven en producten die ze waarderen Bron: Experian, USA Social media gebruik (2) Magazinelezers

En het blijft niet bij praten alleen: ACTIE!!!

Praten, Engagement en Actie

“In conclusion, if you want to reach Influentials and get your brand talked about, there is no baetter place to start than with magazine brands.” Stephanie Arlett, Carat, UK

Magazines zijn één dimensionaal, geen geluid, geen bewegend beeld 5

Papier +

TIDE

Carlsberg

Moto X Cell

NIVEA GPS

Nescafe paper mug

17% ruikt aan advertentie Geur, coupons, recepten en staaltjes worden gesmaakt!!

Magazines ≠ print

AXA

Mercedes

Back to Vinyl

Billboard Brazil

VW Test Drive

LEXUS

"An exclusive club for the price of a bus ticket..." Andy Cowles, Editorial Development Director, Coverthink Media Ltd, UK, 2014 "A magazine has never been about the paper it was printed on. Publishers may have organised their businesses around selling the stuff, but real magazine brands are more like exclusive clubs that anyone can join for the price of a bus ticket. To feel part of the family, to have the ideals of a title reflected onto the reader just by opening a page, that's what's really valuable. I'm now happy to read just about everything on my phone, but when I want the wolrd to see who I really am, I let them know I'm a new Yorker reader."

Totale consumptie van magazine content stijgt

Bron: GfK Trends in digitale media, juni 2014 “Leest u, sinds u tijdschriften in digitale vorm bent gaan lezen…”

Lezen van tijdschriften op tablet stijgt Bron: GfK Trends in digitale media, juni 2014 Tablet lezen stijgt

Digitale tijdschriftlezer... mediagebruik

“Magazines remain an inspiring part of consumers’ lives. Where once it were imagined that digital might kill print it has instead heightened the level of engagement the reader has with her magazine of choice” Stephen Quinn, Publishing Director Vogue

4 Magazines zijn niet effectief Geen merkbekendheid

Magazine media hebben invloed op alle fases van de aankoopcyclus Zij zijn met name sterk op aankoopintentie En magazine media genereren sales Niet effectief?

Magazines sorteren Effect op alle KPI’s

Engagement leidt tot actie

En tot Sales

3 Er is geen creatie beschikbaar

Branded content Advertorials Native advertising Maak gebruik van digitale mogelijkheden (waardering en gebruik websites, digital magazines en social media) Geen creatie?

2 Magazine advertenties zijn duur

Magazine media leveren toegevoegde waarde Hoogste Return on Investment Zij verhogen effectiviteit en ROI van televisie Magazine media worden niet optimaal ingezet Duur?

Waar(de) voor je geld

Magazines realiseren de hoogste ROI... volgens Mindshare

Dat zeggen zelfs de dagbladen

6,7 keer efficiënter dan TV

1 + 1 = ? synergie

"I was surprised we could see such clear sales effects from the magazine advertising. We usually recommend clients use magazines to build brand awareness, but rarely use increased sales as an argument. For a client who has decided on TV advertising and is considering adding magazines this could be the tipping point. Retailers want to see clear effects on sales, and usually want TV to support a campaign. Now we haave proof that magazine advertising also has sales effects." Eva Westeson, Henkel account director at media aganecy MEC.

1 Er is geen budget (meer)

Verschuiving van budget naar magazine media verhoogt overall ROI Toevoegen magazine media verbetert werking andere media (TV en internet) Geen budget?

Verschuif 4-5% van TV naar magazines...

Onderschatting / Overbesteding Overbesteding in één medium leidt tot afnemende meeropbrengst: ieder contact is minder efficient dan het vorige

Magazine media budgetten kunnen worden verdubbeld … en nog blijft de ROI hoger dan andere media

"The real value is in building on the trusted relationship between the reader and the magazines itself." Jim Jarret, Mindshare UK

Gratis download PDF Doorsturen Webinar te beluisteren op de website Toolkit: Ready-to-use presentaties

magazinemedia.be ACADEMY MAGAZINE MEDIA UPDATES (booklets) + TOOLKITS