Making the case for magazine media
It’s all about the money
De 9 uitspraken die adverteerders doen over magazine media... En de meest overtuigende antwoorden die onderzoek kan geven
Wat is de situatie nu? “There are two ways to be fooled. One is to believe what isn't true; the other is to refuse to believe what is true.” Sǿren Kierkegaard
Meest complete overzicht wereldwijd Magazine media onderzoek
Voorbeeld Belgische bijdrage
Voorbeeld Internationale vergelijkbaarheid
Elk medium heeft zijn krachten
De 9 uitspraken die adverteerders doen over magazine media
Magazines zijn dood Geen bereik Niemand leest nog 9
Thuis Le journal de 19h HLN.be Nieuwsblad/L’Aven ir Radio 2 Dag Allemaal/Expre s Ciné Télé Revue kijkers kijkers weekly visits weekly visits daily reach LLP LLP
“Our biggest fashion issue ever shows how much print is still valued by advertisers and readers alike. I’m excited that we will soon be able to offer readers yet another platform on which to read their favourite fashion title, by launching digital editions for mobile in the Autumn.” Stephen Quinn, Vogue’s Publishing Director, announcing that the September 2014 issue of British Vogue has a total pagination of 462 and carries a record 293 ad pages.
Magazines hebben een langzame bereiksopbouw Korte termijn merkeffecten zijn onmogelijk 8
De helft van de lezers heeft na 2 dagen het magazine voor de eerste keer gelezen 3,1 keer bladert men een gemiddeld nummer door 65% vindt nieuwe dingen en nieuwe trends in magazines Bron: ‘Contact’, NUV/GPT ism Vizeum; Mediabelevingsonderzoek TNS, NL, 2012 Langzaam?
KORTE TERMIJN SALES... Kan met magazines Gerealiseerd worden
Jun July 2011, NLJan Feb 2012, BE Feb Mar 2012, BE Korte termijn effect: maandelijkse sales uplift
TV + Magazines = Hoogste stijging verkopen
Mijn advertentie valt niet op, mensen zien hem niet 7
Advertentiepagina’s in magazines worden net zo goed bekeken als redactionele pagina’s Lezers pakken een magazine meermaals op = meer kans om gezien te worden Magazineadvertenties zijn gezochte content = geen irritatie Magazine media zijn intiemer, 1 op 1 communicatie, waardoor er meer aandacht is en betere verwerking Clutter is niet van invloed bij magazinereclame Advertentie valt niet op?
57% herinnert zich advertentiepagi na 61% maandelijkse magazines 55% wekelijkse magazines Bron: Nederland NOM/OTSA, 2014
De volle aandacht: 34% van consumenten reserveert ‘speciale tijd’ om magazines te lezen
2 seconden aandacht per pagina voor redactie Bron: AIM, RFID study, Duitsland...en advertentie
Gemiddeld 5 keer pakt de lezer zijn magazine op
Magazine Experiences Europe study published by Time and Fortune magazines in 2008 [10]. The survey was conducted among adults in France, UK and Germany 68% van consumenten leest een magazine alleen (24% kijkt alleen televisie) 52% is het eens met de uitspraak: ‘Mijn magazinekeuze zegt iets over het type mens dat ik ben’. 57% zegt ‘In mijn huis zijn er altijd magazines’ 34% van consumenten reserveert ‘speciale tijd’ om magazines te lezen. Het is een ‘me time’ medium 22% beschrijft de magazinebeleving als ‘en cadeau voor mijzelf’ Magazines in Europe
Geen irritatie
Clutter is geen probleem
Mijn vrouw en de buurvrouw hebben het op TV gezien en ze praten erover 6
Magazines zijn de kern van een community van mensen met dezelfde interesses : Lezers zijn in hoge mate betrokken bij hun magazine, het onderwerp Zij vormen een kwalitatief publiek van opinieleiders en early adopters Lezers vinden magazinecontent relevant en betrouwbaar Magazines lezen leidt tot actie en tot aankopen Magazinelezers zijn heel sociaal: ze ‘praten’ over merken en delen veel Niet over praten?
Magazine media leveren waardevol publiek
Mensen met een groot sociaal netwerk, die regelmatig aanbevelingen geven in meerdere product categorieën Conversatie katalysators =
Mensen krijgen vertrouwen
65% vertrouwt magazinereclame
Magazinereclame is aanleiding om over merken te praten
Marketers bereiken een sterk geëngageerde doelgroep in a premium omgeving … en content websites eveneens
>50% van magazinelezers gebruikt social media Bron: Experian, USA Social media gebruik (1) Redenen: 67% voor coupons en kortingen 42% voor product informatie incl. previews 13% voor betere customer service Zij volgen hun favoriete merken vaker
staan meer open voor meningen, reviews en ratings van anderen in hun community zijn het vaker eens met de statement “I am more likely to purchase products I see used or recommended by friends on social networking websites” vertellen anderen over bedrijven en producten die ze waarderen Bron: Experian, USA Social media gebruik (2) Magazinelezers
En het blijft niet bij praten alleen: ACTIE!!!
Praten, Engagement en Actie
“In conclusion, if you want to reach Influentials and get your brand talked about, there is no baetter place to start than with magazine brands.” Stephanie Arlett, Carat, UK
Magazines zijn één dimensionaal, geen geluid, geen bewegend beeld 5
Papier +
TIDE
Carlsberg
Moto X Cell
NIVEA GPS
Nescafe paper mug
17% ruikt aan advertentie Geur, coupons, recepten en staaltjes worden gesmaakt!!
Magazines ≠ print
AXA
Mercedes
Back to Vinyl
Billboard Brazil
VW Test Drive
LEXUS
"An exclusive club for the price of a bus ticket..." Andy Cowles, Editorial Development Director, Coverthink Media Ltd, UK, 2014 "A magazine has never been about the paper it was printed on. Publishers may have organised their businesses around selling the stuff, but real magazine brands are more like exclusive clubs that anyone can join for the price of a bus ticket. To feel part of the family, to have the ideals of a title reflected onto the reader just by opening a page, that's what's really valuable. I'm now happy to read just about everything on my phone, but when I want the wolrd to see who I really am, I let them know I'm a new Yorker reader."
Totale consumptie van magazine content stijgt
Bron: GfK Trends in digitale media, juni 2014 “Leest u, sinds u tijdschriften in digitale vorm bent gaan lezen…”
Lezen van tijdschriften op tablet stijgt Bron: GfK Trends in digitale media, juni 2014 Tablet lezen stijgt
Digitale tijdschriftlezer... mediagebruik
“Magazines remain an inspiring part of consumers’ lives. Where once it were imagined that digital might kill print it has instead heightened the level of engagement the reader has with her magazine of choice” Stephen Quinn, Publishing Director Vogue
4 Magazines zijn niet effectief Geen merkbekendheid
Magazine media hebben invloed op alle fases van de aankoopcyclus Zij zijn met name sterk op aankoopintentie En magazine media genereren sales Niet effectief?
Magazines sorteren Effect op alle KPI’s
Engagement leidt tot actie
En tot Sales
3 Er is geen creatie beschikbaar
Branded content Advertorials Native advertising Maak gebruik van digitale mogelijkheden (waardering en gebruik websites, digital magazines en social media) Geen creatie?
2 Magazine advertenties zijn duur
Magazine media leveren toegevoegde waarde Hoogste Return on Investment Zij verhogen effectiviteit en ROI van televisie Magazine media worden niet optimaal ingezet Duur?
Waar(de) voor je geld
Magazines realiseren de hoogste ROI... volgens Mindshare
Dat zeggen zelfs de dagbladen
6,7 keer efficiënter dan TV
1 + 1 = ? synergie
"I was surprised we could see such clear sales effects from the magazine advertising. We usually recommend clients use magazines to build brand awareness, but rarely use increased sales as an argument. For a client who has decided on TV advertising and is considering adding magazines this could be the tipping point. Retailers want to see clear effects on sales, and usually want TV to support a campaign. Now we haave proof that magazine advertising also has sales effects." Eva Westeson, Henkel account director at media aganecy MEC.
1 Er is geen budget (meer)
Verschuiving van budget naar magazine media verhoogt overall ROI Toevoegen magazine media verbetert werking andere media (TV en internet) Geen budget?
Verschuif 4-5% van TV naar magazines...
Onderschatting / Overbesteding Overbesteding in één medium leidt tot afnemende meeropbrengst: ieder contact is minder efficient dan het vorige
Magazine media budgetten kunnen worden verdubbeld … en nog blijft de ROI hoger dan andere media
"The real value is in building on the trusted relationship between the reader and the magazines itself." Jim Jarret, Mindshare UK
Gratis download PDF Doorsturen Webinar te beluisteren op de website Toolkit: Ready-to-use presentaties
magazinemedia.be ACADEMY MAGAZINE MEDIA UPDATES (booklets) + TOOLKITS