Projectwijzer 3 H3 Verkoopgesprek en -technieken

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Prijsonderhandelingen: “Hoe kom ik van dat prijsgezeur af…?”
Advertisements

Hoofdstuk 4 Verkooptraject deel 2: voorbereiding verkoopgesprek
Vier stappen naar succes.
Nivo 2 Kerntaak 2 Bladzijde 21
Afschrijvingen.
Lotgenotencontact.
Gedrag Gedrag wordt bepaald door drie elementen: Verstand Gevoel Wil.
Organisatie en beheer Week 1.
Training Omgaan met service
Risico’s en gevaren van techniek
Tegen werpingen opvangen Instemming verkrijgen
Maandag 14 juli 2014 Training Omgaan met service Les 2.
Een marketing concept geboren uit reclame doeleinden
H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing
Hoofdstuk 5: Sportsponsoring en actiecommunicatie
Vera Roozendaal Joelle Meijer A2B.
Communicatie Communicatieproces Communicatievormen Communicatielijnen
Projectwijzer 1 H3 Kostprijs en kosten Middenkader Engineering.
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Leidinggeven H3 Overleg Logistiek supervisor.
Modellen adviesvaardigheden 13 februari 2015
Projectwijzer 1 H2. Acquisitie en Verkoop Middenkader Engineering.
Projectwijzer 5 H3 Account- en marktanalyse Middenkader Engineering.
Titel presentatie Vragen subsets OM2 Gemeente Amsterdam 1 januari 2003.
Projectwijzer 8/9 H3 Kwaliteitszorg Middenkader Engineering.
Verkopen en kassa H2 Verkoopgesprekken Ondernemer detailhandel.
Projectwijzer 7 H1 Klantenbinding en loyaliteit
Sales H5 Leidinggeven Junior Accountmanager.
Projectwijzer 8/9 H4 Promotieactiviteiten Middenkader Engineering.
HS 3 Het verkoopgesprek.
Projectwijzer 3 H2 Koopgedrag Middenkader Engineering.
Projectwijzer 7 H2 De klantgerichte organisatie Middenkader Engineering.
Projectwijzer 8/9 H5 Webcare Middenkader Engineering.
Exoplaneten Hoe zie je iets dat je niet kunt zien? Sierk van Terwisga.
Motiverende gespreksvoering Irina Nojoredjo. Wat gaan we doen?  Theorie laatste hoofdstukken  Regisseurs en oefenen  Vrijwilligers voor klassikale.
Ondernemen moet je doen
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
Week 5.  Plenair oefenen  Laatste uur zelfstandig werken.
Sales 2.
Ip4inno 1 A.Auteursrecht B. ‘Reputatie’ en merken in het Angelsaksisch recht C. Niet-geregistreerde modellen D. Halfgeleidertopografierecht.
Opleidingssessie 2 Growing Together Communicatievaardigheden van de mentor.
Communicatieve Vaardigheden
Verkoop en advies Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken. ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Verkoopgesprekken ► Verkoopsystemen ►
Coachen Bewust worden van wie je bent, op weg naar wie je wilt zijn
Basisstof 6: Geboorteregeling
Aktief Luisteren: Eerst proberen om te begrijpen, dan pas om begrepen te willen worden* LSD Gebruik LSD voor effectieve communicatie, om de ruis tussen.
Deel 4: Spreken en gesprekken
Ontbinden in factoren Som, product methode
Product Design & Engineering
Een strategie aanbevelen
Slecht nieuws meedelen
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Samenwerken en communicatie
Verkoopt en handelt verkoop af
Vakman ondernemer – Commercieel plan
Verkoopt en handelt verkoop af
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Een strategie aanbevelen
Leidinggeven Communicatie.
Hoofdstuk 3 Wat kom ik tegen tijdens het verkoopgesprek?
Gesprekstechnieken Les 2.
De kunst van het luisteren Communiceren met kinderen op school en thuis Anke den Hertog, P2E.
Een strategie aanbevelen
Omgaan met verschillen
gesprekstechnieken Les 2
Gepresenteerd door [Naam]
Verkoop De klant.
Vragen stellen, closen en weerleggen
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Een strategie aanbevelen
Transcript van de presentatie:

Projectwijzer 3 H3 Verkoopgesprek en -technieken Middenkader Engineering

Verkoopmethoden behoeftegerichte methode procesgerichte methode probleemoplossende verkoopmethode relatie/adviesverkoopmethode consultatieve verkoopmethode (consultative selling) gedifferentieerde verkoopmethode sandwichmethode

Verkoop- en argumentatietechnieken LSD (Luisteren, samenvatten, doorvragen) KVVB-matrix Sellogram KB KBC WKBBC

Selling methodes Hard-selling Deep-selling Up-selling Cross-selling

Vraagtechnieken hypothesevraagtechniek suggestieve vraagtechniek alternatieve vraagtechniek reflecterende vraagtechniek

SPIN verkoopmethode SPIN staat voor: situatievragen probleemvragen implicatievragen nut en noodzaak vragen

Omgaan met bezwaren ENN-matrix Tegenspraaktechnieken van Harper Eigenschappen van een product Nuttigheden die bij bepaalde eigenschappen behoren Nadelen Tegenspraaktechnieken van Harper Verzachtende tegenspraak Voorwaardelijke instemming Derde-persoonstechniek

Afsluitfase verkoopgesprek In de afsluitfase vraag je om een order Dit kun je op verschillende manieren doen: directe afsluitvraag veronderstellende vraag alternatieve vraag ja-techniek urgentietechniek activeringstechniek