The Science of Sampling © 2011 Survey Sampling International (River)sampling with Confidence Hoe de juiste mix misschien wel online onderzoek kan redden.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Gerund = WW. gebruikt als zelfstandig Nw.
Advertisements

The stock market will go up De beurswaarden zullen stijgen YESNO JA NEEN Is Jefken a good person ? Is Jefken een goed mens ? YES NO JA NEEN Is Lonny a.
Help, ik moet naar Office 2007!?. Wat horen wij bij klanten Training “New UI will cause too big of a loss in productivity” Training “New UI will cause.
9 november 2011 Open data als grondstof voor nieuwe toepassingen Paul Suijkerbuijk ICTU 16 november 2011.
CO2, 1 april CO2, April 1 CO2 uitstoot door; CO2 emissions;
Requirements -People are able to make their own memorial page, called a memori -The website will be build first in Dutch for extension.nl, then copied.
Een alternatief voorstel Naar aanleiding van bestudering van de IAASB voorstellen denkt de NBA na over een alternatief. Dit alternatief zal 26 september.
Social Technographics Hoe ontwikkel je een succesvolle social media strategie? Reineke Reitsma Director, Consumer Technographics Forrester Research 11.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/002]/ subvaardigheid lezen thema: Order, order…. can-do : kan een bijeenkomst voorzitten © Anne Beeker.
Internet vriendschap Internet friendship
Conditional Clauses If-zinnen.
Wednesday, 09 July 2014 woensdag 9 juli 2014 Click Klik.
Thursday, 10 July 2014 donderdag 10 juli 2014 Click Klik.
Teams on the frontline Geert Stroobant De Heide - Balans
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Copyright © 2008 Tele Atlas. All rights reserved. Zet uw Business Data op de kaart: Locaties in eTOM ®
Finance & Business Control
Taking the plunge of self-advocacy some considerations & thoughts about the self-advocacy movement De sprong wagen bij zelfadvocaten enkele bedenkingen.
Voorziening levensonderhoud Religieuze Instituten Paul Op Heij ‘s-Hertogenbosch, 25 september 2013 The future depends on what you do today.
Datastructuren Analyse van Algoritmen en O
AGENDA Het programma start om uur en eindigt om uur met aansluitend een dinerbuffet tot uur. Er is voldoende ruimte om met uw collega.
WIJ ZIJN ZELFBEDRUIPEND IN ONS HOME WIJ KWEKEN ONZE GROENTEN EN FRUIT WIJ GEBRUIKEN REGENWATER VOOR KOKEN EN BADEN ZONNEPANELEN GEVEN ONS WARMTE EN LICHT.
zaterdag 19 juli 2014 Saturday, 19 July 2014 I see what you don’t see I come from another galaxy My earthal life was not the intention I was meant.
Beyond Big Grid – Amsterdam 26 september 2012 Enquette 77 ingevulde enquettes, waarvan 60 met gebruikservaring = Mainly Computer Science.
EIE/06/075/SI From January 2007 to March 2009 Nationale Workshop Energiebesparing Introductie van E-BAG.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1991 Heart Piercing Music / Maranatha! Music/CopyCare 1/16 THERE'S A RIVER (Malcolm duPlessis)
en ‘If-zinnen’ (klik hier als je meteen naar If-zinnen wilt.)
OHT 3.1 De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Hoe marketingcommunicatie werkt In dit hoofdstuk.
De Zegen in het Lijden. Oh, what I would do to have the kind of faith it takes, to climb out of this boat I'm in onto the crashing waves Ik zou alles.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1994 Shepherd's Heart Music 1/12 JOY! JOY TO THE WORLD (Dennis L. Jernigan) 1. And this is.
Sunday, 03 August 2014 zondag 3 augustus 2014 Click Klik.
zondag 3 augustus 2014 Click Klik Sunday, 03 August 2014.
CLICK THE END EINDE THE END May peace be with you EINDE Moge de vrede met jou zijn Next time I’ll present you the alphabet Volgende keer bied ik je het.
zondag 3 augustus 2014 Sunday, 03 August I think I have freedom of speach For many this is beyond the reach Many women have still no voice.
zondag 3 augustus 2014 Sunday, 03 August 2014 LICHT LIGHT I never see what has been done, I only see what remains to be done. Ik zie nooit wat reeds.
Marketing: Veranderingen in Belang en Rol
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
1 Van Harvard naar MIPS. 2 3 Van Harvard naar MIPS Microprocessor without Interlocked Pipeline Stages Verschillen met de Harvard machine: - 32 Registers.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
From computer power and human reason. Joseph Weizenbaum.
F REE R IDING IN P ROJECTS Recognize it today, Deal with it tomorrow, Prevent it in the next project Toine Andernach Focus Centre of Expertise on Education,
Computertechniek 2 – ARM assembler Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1  D3EEMS1  programmed I/O: de.
Imagine there’s no heaven,it’s easy if you try Stel je voor dat er geen hemel is, het is gemakkelijk als je het probeert.
Ontwikkeling van een organisatie door evolutie en revolutie
Simple en continuous tenses Met of zonder –ing. Alle tijden kun je in het Engels met of zonder –ing-form maken: I sleep… I slept… I had slept… I will sleep…
Deltion College Engels B1 Gesprek voeren [Edu/001]
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/004] thema: (No) skeleton in the cupboard can-do: kan een samenhangend verhaal schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels C1 Luisteren [Edu/001] thema: It’s on tv can-do : kan zonder al te veel inspanning tv-programma’s begrijpen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/006]/subvaardigheid schrijven notulen en kort voorstel thema: ‘What shall we do about non- active group.
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Maandag 31 maart 2008 Resultaten. 22 Inhoud Onderzoeksvraag Research question Afgelopen 2 weken Last 2 weeks Resultaten Results –Jonge luisteraarsYoung.
Future (toekomst) Je krijgt 2 verschillende vormen van Future.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
All right 1thv unit 7 gr 2.1 en 2.2.
Present Simple & Present Continuous
Tuesday, 19 August 2014 dinsdag 19 augustus 2014.
Benjamin Boerebach, Esther Helmich NVMO workshop 12 juni 2014.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Sustainable employability in Tourism The human factor October 24, 2014 Where Europe Meets the Americas.
International Primary Curriculum
25 Ways To Be Healthier. 25 Manieren om Gezonder te leven. click.
Lesson 10. Today’s class  Check homework  Passive  Punctuation  Homework.
EQUA Moeten we requirements serieus nemen?. Traditioneel Iteratief Agile Open Source Frank Peeters Petra Heck
Training Artists for Innovation (TAFI) TAFI is een Europees project waarin we een Europees raamwerk ontwikkelen voor wat kunstenaars moeten kunnen om.
De invloed van sociale succesfactoren in Agile Software Development
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
ZijActief Koningslust
Transcript van de presentatie:

The Science of Sampling © 2011 Survey Sampling International (River)sampling with Confidence Hoe de juiste mix misschien wel online onderzoek kan redden Joost Philips Managing Director Benelux - SSI

The Science of Sampling © 2011 Survey Sampling International | 2 | Waar gaan we het over hebben? Sampling Non-Probability sampling Probability sampling Random sampling Systematic sampling … Convenience sampling Quota sampling …

The Science of Sampling © 2011 Survey Sampling International | 3 | Waar gaan we het over hebben? Online sampling Andere bronnen Onderzoeks- Panels Websites Online communities Social Media … River- sampling

The Science of Sampling © 2011 Survey Sampling International | 4 | Hoe werkt het (wel)?

The Science of Sampling © 2011 Survey Sampling International | 5 | Hoe werkt het (niet)?

The Science of Sampling © 2011 Survey Sampling International | 6 | Waarom River sampling? Representativiteit Voorspellende waarde Randvoorwaarde: Diversiteit

The Science of Sampling © 2011 Survey Sampling International | 7 | Respondenten verdwijnen uit panels

The Science of Sampling © 2011 Survey Sampling International | 8 | Waarom? Why have you not joined an online research panel? 1 I don’t want any more s7% I think they are scams6% It’s a waste of time3% Not enough time to take surveys11% Never heard of an online research panel20% Don’t want to commit to a panel22% Never had any opportunities to join a panel 37% Other6% Base: people online who have never joined a research Why do you no longer belong to an online research panel? 2 Too many surveys4% Not enough surveys27% I never qualified for a survey44% Poor respondent experience4% Not enough time to take surveys17% Didn’t want to commit to a panel anymore 8% Other8% Base: people online, on a panel previously, not currently

The Science of Sampling © 2011 Survey Sampling International | 9 | Voor online Probability sampling - RDD, Door-to-Door, Papier (ABS)

The Science of Sampling © 2011 Survey Sampling International | 10 | Online Non-probability sampling  Veel weerstand wetenschappers, methodologen, statistici: probability is goed, convenience is slecht  Vragen over representativiteit  Dekkingsfouten

The Science of Sampling © 2011 Survey Sampling International | 11 | Online Oplossing?

The Science of Sampling © 2011 Survey Sampling International | 16 | Online Toch werkt het (Wisdom of Crowds?)  Beter (data-collectie)  Sneller  Goedkoper Belangrijker nog: De onderzoeksuitkomsten wijken niet wezenlijk af van de uitkomsten van kans steekproeven MITS...

The Science of Sampling © 2011 Survey Sampling International | 18 | Vertrouwen

The Science of Sampling © 2011 Survey Sampling International | 19 | Online De onderzoeksuitkomsten wijken niet wezenlijk af van de uitkomsten van kans steekproeven MITS het universum stabiel en divers is Misschien vertelt het boek van James Surowiecki (Wisdom of Crowds) wel waarom een online panel telkens opnieuw nauwkeurige resultaten kan produceren: if you get a large enough group of people, who are chosen randomly enough, are independent of each other and not subject to pressure to conform – then you will get a better answer than asking any expert his opinion

The Science of Sampling © 2011 Survey Sampling International | 20 | Probleem: hoeveel uit elk ‘frame’?

The Science of Sampling © 2011 Survey Sampling International | 21 | Waarom geen uitgebalanceerde hoeveelheid per bron? Bronnen zijn commerciële entiteiten, met hun eigen business model  Aan verandering onderhevig  Geen gegaranties op ‘levering’  Ook als het ‘merk’ hetzelfde blijft, kunnen de mensen veranderen We moeten de MENSEN begrijpen

The Science of Sampling © 2011 Survey Sampling International | 22 | Controle op sociaal-demografische kenmerken dan? De variaties in antwoorden die we gezien hebben komen van steekproeven met een representatieve verdeling op sociaal-demografische kenmerken Dus er is nog iets meer dat consumentengedrag bepaald Ook de keuze om wel of niet deel uit te maken van een bron (bijv. panel) is consumentengedrag We moeten de mensen BEGRIJPEN

The Science of Sampling © 2011 Survey Sampling International | 23 | De psychologie achter consumentengedrag Wordt vaak genoemd maar zelden uitgelegd gedemonstreerd of bewezen we geloven er gewoon in......

The Science of Sampling © 2011 Survey Sampling International | 24 | Zelf op zoek naar verklarende variabelen Broad set of factors defining groups of people, spanning multiple disciplines Personality traits (after Jung)Need for cognition (Cacioppo et al) Music preferences (Rentfrow)Neurographics Cognitive ability (Kahneman and Frederick) Propensity factors e.g., to participate, share, risk averse, attitude to privacy Geographic / personality alignment (Gosling and Rentfrow) Chronotypes, “lark” or “owl” (Roenneberg) Social Values (Schwartz) Disruption/orienting reflex measure, habituation disruption

The Science of Sampling © 2011 Survey Sampling International | 25 | Bepalende factoren voor de juiste mix Vragen opgesteld rondom 162 variabelen Verklarende waarde van de variabelen (factoren) getest aan de hand van vragen over technologie, hobbies, interesses, (merk) voorkeuren, loyaliteit, advertentie bekendheid Variabelen iteratief getest op verklarende waarde van de te verklaren (afhankelijke) variabelen 14 variablen geïndentificeerd die meer antwoordvariatie verklaren dan socio-demografische kenmerken alleen. Van hieruit zijn 8 clusters gecreëerd waarop wordt gebalanceerd

The Science of Sampling © 2011 Survey Sampling International | 26 | Hoe krachtig is het? Verklaard antwoordvariatie aanzienlijk beter dan alleen socio-demografische kenmerken Afhankelijk van het onderwerp veelal tot 2 keer beter of meer

The Science of Sampling © 2011 Survey Sampling International | 27 | Resultaten dichter bij ‘de waarheid’ on measures where we have benchmarks, blend comes closer iPod/MP3 Ownership Smartphone Ownership Social Media (Facebook or MySpace) SSI SurveySpot panel Benchmark43c SSI Blend Benchmark sources: Pew Research; comScore; Harris Interactive

The Science of Sampling © 2011 Survey Sampling International | 28 | Simulatie zonder controle op de mix MP3 ownership – uncontrolled

The Science of Sampling © 2011 Survey Sampling International | 29 | Simulatie waarbij clusters constant blijven MP3 ownership – controlled

The Science of Sampling © 2011 Survey Sampling International | 30 | Constant in vergelijking tot wat? Sample Management uitdaging

The Science of Sampling © 2011 Survey Sampling International | 31 | Samenvatting Het panel model heeft een beperkte toekomst Het gebruiken van verschillende bronnen is een must  Misschien nog niet vandaag, maar wel in de nabije toekomst  Hierdoor kunnen superieure samples worden geleverd mits diversiteit en kwaliteit worden gewaarborgd

The Science of Sampling © 2011 Survey Sampling International | 32 | Samenvatting Het mixen van verschillende bronnen is een voorwaarde, niet een optie  Validiteit neemt toe  Betrouwbaarheid is de uitdaging