Realworld Analytics, Use Cases

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Pensioen & zorg. Kan collectief zorgsparen via het tweedepijlerpensioen bijdragen aan een houdbare financiering van ouderenzorg?
Advertisements

Samenwerking tussen markt en overheid
Verfijning knelpuntenanalyse Mogelijke strategieën
Samenwerking binnen Nederland: DELTARES en IMARES bundelen hun kennis Mark van Koningsveld Mindert de Vries (DELTARES - WL|Delft Hydraulics)
Project DIGITAAL VERGADEREN
RUP Elaboration Analyse en Ontwerp Jef Bergsma.
Waarom op afstand samenwerken? Omdat het ….. Ronald Scherpenisse Information Worker Microsoft B.V.
Door: Marvin Peters & Frank van Esch
Reken(werk)gesprek praktisch rekengespreksinstrument
Projectaanpak Workspaces Kickoff Workspaces 7 september 2011.
Mardi 4 avril 2017 Haal het maximum uit retributiebonnen ir. Philip Krikilion Eerste Adviseur Gemeentebestuur Anderlecht Luc Craps Sales & Service Manager.
Beroerte en vermoeidheid Beroerte en depressie
Gemaakt door: Stan Jacobs, Wouter Roos & Mark Waltjé.
Presentatie VUD Document Proma BV
Hoe pas je de interacties in in je analyse van je domein?
Hoofdstuk 4 Globale structuur van een project
Presentatie CRM Ayoub Boufous Yusuf Cetinkaya
3D Render – Nieuwe situatie
1 Orientatie InformatieSystemen K.M.van Hee hgl. architectuur van informatiesystemen dir. Deloitte & Touche Bakkenist TU/e 2001.
Voorspellen van recidive onder jeugdige delinquenten
Kwaliteitsbeoordeling ‘M2M’ Groep 3. Agenda Wensen van de klant (Thorstin)‏ Kwaliteitsmodel(Bas)‏ Meetresultaten(Daniël)‏ Conclusie(Daniël)‏
Kwaliteitsbeoordeling ‘NPort’. Agenda Inleiding Wensen klant Kwaliteitsmodel Meetresultaten Conclusie.
Quiz. Aaron heeft het gevoel ingeklemd te zitten. De oorzaak van dit gevoel komt vooral door: a. zijn eigen beleving en eigen gedrag; b. de aansturing.
Informatieanalyse.
Vergadering Stuurgroep ICT Donderdag 19 december 2012.
Waarom applicatie rationalisatie een slimme keus is
TUDelft Knowledge Based Systems Group Zuidplantsoen BZ Delft, The Netherlands Determining user interface semantics using agents Lein Ton.
Processen in kaart brengen om ze vervolgens te verbeteren.
Aenova Software Hans van der Last Algemeen Directeur Aenova Software
5S in Velsen.
CRM Martine Boomsma & Timo van Lokven
Project ondersteuning Medewerker beheer ICT Leerjaar 2 Blok 8.
Opbrengstgericht werkenPresentatietitel: aanpassen via Beeld, Koptekst en voettekst Presentatietitel: aanpassen via Beeld, Koptekst en voettekst.
Realworld Analytics, Return on Investment Kennisdag Realworld Systems 18 september 2014 Tiny Nuiten CEO Realworld Software Products B.V.
Blog Presentatie 30 september Rick Severs.
Doel van het boek Een beeld geven van hoe de wetenschap en het publiek elkaar bekijken en met elkaar omgaan Een duidelijker beeld te geven van de sociale.
Governance / Baten uitdagingen: het verschil maken in de praktijk Reflectie op hoe uw project het verschil kan maken in de praktijk; een hulpmiddel vanuit.
H ET GROTE VRAGENBLAD 1. Lees aandachtig de bewering. 2. Plaats een kruisje bij hetgeen jij ervan denkt. 3. Duid ook aan of je: het wist moest schatten.
Ken jij de waarde van een jaar. maand. week. uur. minuut. seconde
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Verschuif performance testen naar de Bouw 30/10/2014 TestNet Najaarsevent.
Hogeschool van Amsterdam - Interactieve Media – Internet Development – Jochem Meuwese - -
INHOUD VoorlichtingDemonstratieOpleveringVragen INHOUD VoorlichtingDemonstratieOpleveringVragen.
Het proces van upgraden.  Dit reserveren kan lang duren  Ongeveer 1 maand  Microsoft controleert uw hardware en software  Als akkoord dan wordt.
Improving Mental Health by Sharing Knowledge CanDep Middelengebruik en comorbiditeit bij frequent cannabisgebruikers, afhankelijke gebruikers en de algemene.
Toepassingen 5L week 22: ‘Herhaling’ 5L week 22: ‘Herhaling’
Empirical librarianship ceci n’est pas un texte De bibliotheek als onderzoeker Workshop - template kaartjes Jeroen Bosman & Bianca Kramer Universiteitsbibliotheek.
H6 Risicomanagement. Risicpmanagement stap 1 Factoren inventariseren die projectresultaat beïnvloeden Gevolg bedrijfsresultaat (externe projecten): –Financieel.
De Bouwplaats-ID, een goed idee?
UML De Basics en de Use-case Diagrammen. UML Introductie Unified Modeling Language Grafische modelleertaal Waarom UML? - UML wordt gebruikt om de werking.
Dd-mm-yyyyTMC-Nederland1 Bentley Trust Licensing Zegen of Zorg? Gerrit Jan Werler (TMC-Nederland)
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
Conferentie Digitale Hulpverlening Denny Mouqué en Jeroen van Emde Boas Stichting Korrelatie 19 mei 2010.
De andere impact-factor: geïmplementeerde kennis Henk Nies Bijzonder hoogleraar Organisatie en beleid van zorg, VU Raad van bestuur Vilans, Utrecht Postersessie.
Aanbevelingen voor ketenzorg bij GHB- gerelateerde problemen Actuele situatie in twee regio’s in Nederland in kaart gebracht.
Unified Modeling Language 2.0
SLTN Inter Access ontzorgt ICT
Blackboard 6.1 Ronald Hos.
Process Mining.
Tilt monitoring: De nieuwe standaard voor deformatie meting
TIMER STARTEN DE TIJD IS OM! TIJDSLIMIET: 30 seconden
VERNIEUWING PLATFORM Leden & Gebruikers Status Waarom Scope Planning
Wij willen als gemeente/organisatie X onze klanten centraal stellen
COMMISSIE CONVERSIE OPTIMALISATIE HOE ZEND IK MIJN CASE IN?
Return On I…. Bestaat sinds We doen al tijdje mee
Evaluatieonderzoek.
Waarom Waarom is het HDN platform toe aan vernieuwing?
Stap drie bij projecten
2 | Datagedreven ruimtelijke ontwikkelingen
HOE ZEND IK MIJN CASE IN?.
Transcript van de presentatie:

Realworld Analytics, Use Cases Kennisdag Realworld Systems 18 september 2014 ----- Notulen (17-09-14 13:03) ----- Kennisdag niet in het midden Tiny Nuiten CEO Realworld Software Products B.V.

Analytics, in welke fase? Use Cases Agenda Analytics, in welke fase? Use Cases ----- Notulen (17-09-14 13:03) ----- welkom mag weg

Analytics, in welke fase? Als primaire health check Voorafgaand aan veranderingen Na implementatie van veranderingen Dagelijks gebruik, permanente health check ----- Notulen (17-09-14 13:03) ----- welkom mag weg

Use Case #1: ‘de herhaling’ Analytics ontdekt herhalende handelingen Efficiënter systeemgebruik ----- Notulen (17-09-14 13:03) ----- Smallworld Applicaties/systeem

Use Case #2: ‘Against all odds’ Testomgeving: system performance goed Productieomgeving: system performance slecht Index ontbrak

Use Case #3: ‘ik deed niks!’ Systeem crash Gebruiker ‘ik deed niks bijzonders’ Systeembeheer herleidt de oorzaak Gebruiksfout

Use Case #4: ‘trage kaart’ Renderen kaart kost meer dan 5 seconden Situatie onderzocht met Analytics Settings aangepast Rendering kaart duurt nu <1seconde Gebruiksfout

Use Case #5: ‘netwerkswitch’ Vier vestigingen Eén vestiging significant lagere performance Onderzoek naar hardware, netwerkswitch stuk. Gebruiksfout

Use Case #6: ‘tasten in het donker’ Gemiddeld 2 crashes per dag Opnieuw opstarten en werk opnieuw >30 minuten Analytics ingezet Korrelatie in beeld gebracht Hardware: duidelijk uitgesloten Gebruikers: duidelijk uitgesloten Functionaliteit: veelvuldig committen, intensief kaartgebruik, één specifiek dialoogvenster. Oplossing: Functionaliteit herleid, fix gemaakt, geïmplementeerd en nieuwe analyticsmeting om aan te tonen dat het probleem is opgelost. ‘Tasten in het duister zonder Analytics. MET analytics, met zaklamp naar juiste verdieping en juiste kamer’

‘een schat aan informatie’ Conclusie In elke fase Voorspellend Trendanalyse ‘een schat aan informatie’ ----- Notulen (17-09-14 13:03) ----- performance- en gebruiksdata

Vragen?