ADMINISTRATIEVE ORGANISATIE

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Mijn Inburgering Hoe werkt dat?.
Advertisements

Vertaling van Miriam Zweverink Project No Presentatie 2009 Tool 3 WORX voor aannemers.
Ingave via het scherm Algemene beschrijving van de toepassing De toepassing is opgebouwd uit drie niveaus : Niveau 1 : verzending en afzender Niveau 2.
De elektronische verzamelaanvraag Ruben Fontaine Markt- en Inkomensbeheer – dienst Aangiftes.
Normen specifiek voor brieven
Bestelprocedure GIDP – Katholiek Secundair Onderwijs Regio Mechelen.
Infrastructuurvereisten FAVV Quality Days 28/04/2011
Kerndata Informatie aan het werk in uw bestuur 2 december 2010 Peter Hautekiet
DSH : praktische afspraken Leuven 2 februari 2009.
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
Op weg met e-Twist in 10 stappen
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Organisatie AG Stadsplanning
Stagedagboek IAB opleiding - 16/02/2013.
De Unie voor Milieuvergunning Beheer Onderdeel van KIWA NV Raadhuisplein 4b 5161 CG Sprang-Capelle tel : fax :
ASCC clubmiddag 20 december 2011 Ruud Vloeimans 2011 © R.P.Vloeimans, Amstelveen, Netherlands.
Weddeschalen & Weddebijslagen
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
ESF 12 mei 2009 Cora Ent P&O Functionaris bij Smilde Bakery
Voorbeeld kant & klaar Haccp plan
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
HANDLEIDING: REGISTREREN VAN VACCINATIES Q-KOORTS
Capelo Carrière publique électronique - Elektronische Loopbaan Overheid November 2009.
Hoe een aanvraag voor het bekomen van een certificaat voor de export van producten bestemd voor diervoeding indienen via internet? 1. Het geschikte certificaat.
DG Controle – Sector DIS
Activiteitenverslag FAVV 2011
& STAGEREGISTRATIE INFOSESSIE STAGE
Inhoud Inleiding Aanleiding Historiek Het e-dossier Tips andere besturen.
Nieuwe aanwezigheidslijsten
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Registreren. Informatie rond registratie 1. Voorwaarden 1.1. EU – burgers 1.2. Niet EU – burgers 2. Voorwaarden oké? 2.1. Registreren 2.2. Bijkomend element.
Auditprogramma 2007 Resultaten Raadgevend Comité - 27 februari 2008
Raadgevend Comité ir. Gil Houins Directeur-generaal DG Controlebeleid.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
1 Controleplan 2005 Raadgevend comité Hotel President – donderdag 21 april 2005.
Inleiding tot de multifunctionele aangifte
Boomerang.
GIS-coördinator in Westerlo
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Cursus man review medische laboratoria 2004 De management review Cursus voor het succesvol uitvoeren van de management review G. De Schrijver M.D., Ph.D.
Algemene bepalingen Team Implantaten.
KB’s van 9 en 19 maart Lichte ongevallen Bijscholing hulpverleners
Management Accounting Management Control
1 DSI - informatiesessie voor lokale besturen provinciale infosessies, najaar deel 3 DSI-platform een uitwisselingsplatform voor digitale stedenbouwkundige.
onder controle! Trashweek 17 tot 21 maart.
Gemeente Ede Bedrijfsvoering Wmo 14 januari 2015.
Veiligheid in Toverland
De elektrische installatie van mijn school.
Onderwerpen presentatie
Verplichte documenten
25 november 2009 Een alcohol- en drugsbeleid tegen 1 april sentral helpt u hierbij. An Hacour.
Beheer Elkey externen Jeroen François Security Manager.
Audit van de OCMW's in het kader van de door de POD MI gesubsidieerde materies.
DE NIEUWE RECHTSPOSITIE- REGELING Infosessie poetsdienst seniorenzorg 7 juli 2011 en 8 juli 2011.
Hoofdstuk 11 Het arbeidsreglement. 2 Toepassingsgebied van de wet van 8 april 1965 – Alle personen die arbeid verrichten onder het gezag van andere personen.
IMPULSSUBSIDIES Stad Landen Sportverenigingen met Jeugdwerking en/of Andersvalidenwerking Aanvraagdocumenten.
VGM-beleid: wat, waarom en wie. INHOUD 1. Waarom VGM 2. VGM-beleid 3. VGM-actoren en hun opdracht.
HACCP.
Over de online enquête De enquête was online beschikbaar tussen 5 januari 2017 tot en 11 januari In totaal hebben we 1406 antwoorden verzameld: 863.
27/10/2016 Medische zorgen bij de politie Opportuniteiten voor uitbesteding, rationalisering en vereenvoudiging DGR.
Brandvertragende verf
Algemene beschrijving van de toepassing
HACCP.
DUURZAME INZETBAARHEID Voorlichtingsbijeenkomst ESF subsidie
Handleiding NODR Schade App
Opleiding Technicus / Certyfying Staff
Transcript van de presentatie:

ADMINISTRATIEVE ORGANISATIE

Klassement documenten met betrekking tot het personeel Klassement documenten met betrekking tot de boekhouding Klassement van de HACCP documenten Klassement « Wasserij & blekerij » Toolbox Het logboek Besluit Title of the document or activity name – Month XX, 2012 – Insert tab > Header/Footer

Klassement met betrekking tot het personeel Map 1 : Te klasseren documenten : Het Personeelsregister Een geperforeerde map per medewerker met: Individuele fiche Kopie arbeidsovereenkomst Eventuele bijlage(n) Interne en externe briefwisseling : bedank- en waarschuwingsbrieven Andere belangrijke « juridische » documenten Kruispuntbank van de Sociale Zekerheid Eenheid:   P E R S O N L Title of the document or activity name – Month XX, 2012 – Insert tab > Header/Footer

Klassement met betrekking tot het personeel Map 2 : Te klasseren documenten : Verslagen van CPBW Verslagen Raad voor Preventie en Bescherming Max 1 jaar te bewaren Beschikbaar op het Intranet. Herinnering: De lijst met de syndicale vertegenwoordigers evenals het laatste CPBW verslag en verslag van de RPB moeten voor het personeel zichtbaar zijn. Eenheid:   Verslagen CPBW RPB Title of the document or activity name – Month XX, 2012 – Insert tab > Header/Footer

Klassement met betrekking tot het personeel Map 3 : (facultatief) «Interne verklaring arbeidsongeval » « Medisch attest van eerste verslag » (AXA)  Medisch attest van herstel» (AXA) Deze documenten zijn beschikbaar op het Intranet. Eenheid:   Documenten Bescherming &&& Preventie Stuur enkel originele documenten met betrekking tot een ongeval, zoals : - medisch attest van eerste verslag - medisch attest van uitbreiding - medische kosten (Apotheek - Ziekenhuis - Kinesist- ...) zo spoedig mogelijk en altijd naar de dienst van preventie & bescherming Title of the document or activity name – Month XX, 2012 – Insert tab > Header/Footer

Klassement met betrekking tot het personeel Map 4 : Kopie van de B.E.V. getekend door iedere werknemer (Bulletin des Enregistrements Variables) Een geperforeerde map per medewerker met : De jaarlijkse vakantiefiche ondertekend per medewerker. 5 jaar te bewaren – (jaarlijks klassement) Eenheid:   B.E.V. Jaarlijks Vakantie - fiche Kopieën van medische certificaten worden naar de site verzonden via de personeelsdienst ter informatie, deze hoeven niet bewaard te worden op de site. Title of the document or activity name – Month XX, 2012 – Insert tab > Header/Footer

Klassement met betrekking tot het personeel Algemene informatie: Personeelsregister: Indien niet aanwezig op de site, richt uw aanvraag tot uw payroll beheerder. Registreer aanvangsdatum op de uitbating in functie van iedere werknemer (behalve CPS en Interim) en indien van toepassing , de uitgangsdatum. Kopie van arbeidsovereenkomst Indien niet aanwezig op de site, richt uw aanvraag aan uw payroll beheerder. In geval van overgang van de medewerker naar een andere site, deze kopie meesturen naar zijn nieuwe site (Voeg de bijlagen en/of brieven erbij) Het laatste rapport van de CPBW en RPB moet ter beschikking staan van elke medewerker Arbeidsreglement en Etische Code van Sodexo moeten ter beschikking staan van alle medewerkers Prestatieboekje : Aanduiden uur van aankomst en vertrek is verplicht. (5 jaar te bewaren – jaarlijks klassement & ondertekend door de verantwoordelijke van de site) Kruispuntbank van de Sociale Zekerheid: te vragen aan het personeelsdienst Title of the document or activity name – Month XX, 2012 – Insert tab > Header/Footer

Klassement documenten met betrekking tot de boekhouding Map 5 : Kopieen verzendnota’s : Maandelijks klassement per leverancier 5 jaar te bewaren (jaarlijks klassement) Belangrijke opmerkingen: Waarom 5 jaar? Eenheid:   Verzendnota’s leveranciers Vgl. Door verplichtingen van het Federaal Agentschap, voor de veiligheid van de voedingsketen, moet de traceerbaarheid van de producten gedurende 5 jaar gewaarborgd blijven. Title of the document or activity name – Month XX, 2012 – Insert tab > Header/Footer

Klassement documenten met betrekking tot de boekhouding Map 6 : Kopiëen van de facturen : Maandelijks klassement per leverancier, 5 Jaar te bewaren (jaarlijks klassement) Belangrijke opmerkingen : Waarom 5 jaar? Eenheid:   Facturen Leveranciers Volgens de wet moeten de facturen 5 jaar bijgehouden worden. Title of the document or activity name – Month XX, 2012 – Insert tab > Header/Footer

Klassement HACCP documenten Map 7 : H.A.C.C.P. map Maandelijks klassement per leverancier en in alfabetische volgorde. De aanwezigheid van deze map is verplicht. H.A.C.C.P Hazard Analysis and Critical Control Points Map ABC Food Safety Title of the document or activity name – Month XX, 2012 – Insert tab > Header/Footer

Klassement HACCP documenten Map 8: Registratieformulieren H.A.C.C.P: Ontvangst van goederen Controle van de goede werking van de thermometers Temperatuurcontrole koelkamer/koelkast Temperatuurcontrole diepvrieser Controle van de temperatuur en tijd tijdens het afkoelen Controle van de temperatuur en kwaliteit van de friteuse Temperatuurcontrole tijdens het portioneren Temperaturecontrole tijdens de distributie Eenheid:   Registratie Documenten HACCP Title of the document or activity name – Month XX, 2012 – Insert tab > Header/Footer

Klassement HACCP documenten Map 8: Temperatuurcontrole bain-marie Temperatuurcontrole koeltoog/vitrine Temperatuurcontrole van de maaltijdkarren Artisanaal ingevroren producten Snel vriezer Voorbeeld van een reinigings – en ontsmettingsplan Controlelijst reiniginigs – en ontsmetting Leveringsbon Beschikbaar op Intranet Eenheid:   Registratie Documenten HACCP Title of the document or activity name – Month XX, 2012 – Insert tab > Header/Footer

Klassement HACCP documenten Algemene informatie: « Tip : Wees ordelik ! » Maak zelf geen documenten Gebruik alleen de documenten die op het Intranet van Sodexo verkrijgbaar zijn. &&&&& Niet wekelijks alle documenten samen aan een copie van de menu’s. Klasseer het geheel per datum. Te bewaren gedurende 5 jaar – (jaarlijks klassement) Tijdens de contrôle beschikt de auditor zonder problemen over alle informatie. Title of the document or activity name – Month XX, 2012 – Insert tab > Header/Footer

Klassement HACCP documenten Map 9: Juridische documenten Toelating FAVV A.R. relatief aan de autocontrole Water analyse Klachten producten & actieplan Audit Quality Partner Instructies van het bedrijf Controle handschoenen Controle verpakkingen Controle thermometers Document onderhoud damkappen Gezondheidsfiches Eenheid:   Juridische documenten HACCP Title of the document or activity name – Month XX, 2012 – Insert tab > Header/Footer

Classement des documents HACCP Map 9 : Juridische documenten Ecolab - Veiligheidsfiches Ecolab – Technische fiches Opleiding personeel van Sodexo Gedierte & attest van opvolging Onderhoudsplan Keukenplan Technische fiches Non-food Audit veiligheid Eenheid:   Juridische documenten HACCP Title of the document or activity name – Month XX, 2012 – Insert tab > Header/Footer

TOOLBOX Map 10: Eenheid: T O L B X   T O L B X Title of the document or activity name – Month XX, 2012 – Insert tab > Header/Footer

Klassement HACCP documenten Algemene informatie De goedkeuring van de keuken: Dit plan moet goed zichtbaar uitgehangen worden in de keuken. Een exemplaar in de werkmap behouden. A.R. relatief aan de autocontrole : Beschikbaar op Intranet Wateranalyse: (facultatief): Beschikbaar op de gemeentelijke website via Internet (aanbevolen indien aanwezigheid van leidingwaterfonteinen of post-mix Klachten producten & actieplannen : Print uw berichten met klachten van producten af en verstuur deze naar de aankoopdienst gekoppeld aan het automatische antwoord dat het volgnummer vermeldt. Audit Quality Partner: Klasseren volgens visitedatum (Vergemakkelijkt tijdens bezoeken van het FAVV) Instructies van het bedrijf : (Als deze een invloed hebben op de procedures van Sodexo) Controle van de handschoenen : De conformiteit van de vermezen handschoenen is beschikbaar op het Intranet Controle van de verpakking : De conformiteit van de vermezen verpakking is beschikbaar op het Intranet. Controle v.d thermometers: 1X / jaar uit te voeren. Document onderhoud damkappen : Aan te vragen bij de verantwoordelijke van de klant Medische dossiers van het personeel: Beschikbaar bij de veiligheidsdienst van Sodexo Title of the document or activity name – Month XX, 2012 – Insert tab > Header/Footer

Klassement HACCP documenten Algemene informatie: Ecolab – Veiligheidsfiches : De veiligheidsfiche van de verwezen producten is beschikbaar op het Intranet Ecolab – Technische fiches : De technische fiche van de verwezen producten is beschikbaar op het Intranet Opleiding personeel van Sodexo : Indien de opleidingsattesten niet op de site zijn, neem contact op met de afdeling « Opleiding » om een kopie te verkrijgen Gedierte & Attest van opvolging : Verkrijgbaar bij de verantwoordelijke van de klant Reinigingsplan : Volledig ingevulde reinigingsplan van alle lokalen Het plan van de keuken : Verkrijgbaar bij de verantwoordelijke van de klant Non-food technische fiches : De technische fiches van de verwezen producten zijn beschikbaar op het Intranet Audit veiligheid: Beschikbaar op het intranet Tijdens de controle beschikt de auditor zonder problemen over alle informatie. Title of the document or activity name – Month XX, 2012 – Insert tab > Header/Footer

Klassement : “Droogkuis” & “ Wasserij” Map 11: Te klasseren documenten : Documenten met betrekking tot het beheer van keding Linnen voorraad Annulering toelage Enz… Ecolab rapporten Eenheid   Documenten Droogkuis &&& Wasserij Title of the document or activity name – Month XX, 2012 – Insert tab > Header/Footer

LOGBOEK Volgende gegevens klasseren : Map 12: Telefoonnummer van de chef-gerant Telefoonnummers keukenpersoneel Telefoonnummer van de C.R.D Telefoonnummer contactpersoon klant Plaats waar de toegangsleutels zich bevinden Komende menu’s…. Productievolumes Grammagelijst Toegangscodes voor de computer En alle nodige informatie die zou kunnen helpen in geval van afwezigheid Map 12: Eenheid: L O G B E K   Title of the document or activity name – Month XX, 2012 – Insert tab > Header/Footer

Beperk uw werktafel strict aan werkgelateerde documenten Besluit In het algemeen moeten alle administratieve, boekhoudkundige en HACCP documenten 5 jaar bijgehouden worden. Deze lijst van werkmappen is niet beperkt en kan worden bijgevuld volgens bepaalde voorschriften die eigen zijn aan elke site, niettemin: Maak geen werkmappen type « Varia », deze groeien snel uit tot een « catch-all» Archiveer jaarlijks uw documenten (Einddatum vermelden op de doos) Bevorder een klassement op computer met een maximum van documenten. Klasseer regelmatig uw documenten , klasseer geen documenten die niet langer nodig zijn. Ruim ook uw lades op Beperk uw werktafel strict aan werkgelateerde documenten Title of the document or activity name – Month XX, 2012 – Insert tab > Header/Footer