Informatievaardigheden. Niveau 3. Verder Gevorderd.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Online instructieprogramma voor het leren houden van pleidooien
Advertisements

Inleiding Na het bestuderen van dit hoofdstuk kun je:
Seminar Juridische Informatievaardigheden / mr. P. (Pascal) Braak, UvA
Effectief zoeken en verwerken van digitale informatie
Onderzoekscompetenties en VOET-en
Ict - beleidsplan
ICT-PORTFOLIO Teun Kaptein NHL
Onderwijs ontwerpen voor het leren oplossen van informatie-problemen Iwan Wopereis Centre for Learning Sciences and Technologies (CELSTEC) Open University.
Zelfsturing en executieve functies.
Kritisch leren kijken naar de praktijk en theorie:
Onderwijsondersteuning in de praktijk – studenten SBIB en HUB Personeelsdag 7 februari 2014.
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Mediatheek en IVG.
Werken aan informatievaardigheden Een sleutel voor plagiaatpreventie.
Informatievaardigheden. Niveau 1. Basis.
Derde partij: tussen droom en daad
Informatievaardigheid bij INHolland
ZELFEVALUATIE van EUROPESE PROJECTEN
Portfolio 1 Portfolio kunstenaars trekken langs opdrachtgevers om opdrachten in de wacht te slepen ze nemen voorbeelden mee van hun beste producten verzameling.
De zelflerende student
Ontwikkelingen & Leido Academy & Situaties
1 InternettechnologieRik Van de WalleGent, maart 2008 Reading Assignment Internettechnologie (ITech) Rik Van de Walle academiejaar
een grote kromme lijn, twee kleine schuine streepjes, een verticaal lijnstuk, een licht gebogen lijn, een blauwe driehoek, twee cirkels, twee blauwe bolletjes,
Ronde tafel: ▫ Naam + 1 of 2 zinnen onderwerp (werktitel) Vragen: ▫ Iemand die zijn promotor/copromotor nog niet kent? TO DO: ▫ Masterproefovereenkomst.
Toetsen & Toetsen 16 november Toetsen & Beoordelen Na deze ochtend 1- Weet je wat een effectieve en gefundeerde toetsconstructie is 2- Weet je.
Presentatie UKB Digitale Toets informatievaardigheden Marjolein Drent en Bert Boxem Bibliotheek & Archief, Universiteit Twente.
November 2009 Informatievaardigheden NVB, 17 juni 2010 – Karin Dielemans.
Informatievaardigheden. Niveau 1. Basis. Academiejaar 2010 – 2011 Els Martens & Carl Demeyere.
Informatievaardigheden. Niveau 2. Gevorderd. Academiejaar 2010 – 2011 Els Martens & Carl Demeyere.
Informatievaardigheden. Niveau 2. Gevorderd. Academiejaar 2010 – 2011 Els Martens & Carl Demeyere.
Informatievaardigheden. Niveau 3. Verder Gevorderd. Academiejaar 2010 – 2011 Els Martens & Carl Demeyere.
Informatievaardigheden. Niveau 1. Basis. Academiejaar 2010 – 2011 Els Martens & Carl Demeyere.
Informatievaardigheden. Niveau 3. Verder Gevorderd. Academiejaar 2010 – 2011 Els Martens & Carl Demeyere.
© PHL, Elfde-Liniestraat Hasselt - t | +32(0) f | +32(0) e |
Leerlijn Beroepspraktijk onder de LOEP Faculteit Gezondheidszorg
Samen kennis genereren: Collegeopdracht Wikipedia Prof. dr. Paul van Tongeren, Jorrit Kiel, Anco Peeters.
‘Van mini-PW naar PW en verder’
Informatievaardigheden Introductie Biologie YBI_10306
Informatievaardigheden NCP Ecologie II
Informatievaardigheden NCP Ecologie II
Informatievaardigheden Bedrijfs- en Consumentenwetenschappen
Werkstukken en rapporten
Feedback Wat Soorten Door wie
Overdragen van de Informatica Jurriaan Hage, Silja Renooij Periode 2, 2009/2010.
De SixPack Format en leerlijn onderzoeks- en informatievaardigheden
Toetsbeleid aan de faculteit Architectuur
EXAMENVRAGEN MAKEN programma Kwaliteitseisen CSPE 2010 Tips
INFORMATIEVAARDIGHEDEN SAW B.Wydooghe L. Gheysen C. Neckebroeck.
Bron: Baarda, B. (2014). Dit is onderzoek!. Wat is een theoretisch kader? ‘Een theoretisch kader is een overzicht van bestaande kennis en inzichten over.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 med.hro.nl/gharh.
INFORMATIEVAARDIGHEDEN SAW B.Wydooghe L. Gheysen C. Neckebroeck
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Leergang LOB: verdiepingsmodule Blok 3: evaluatie.
Tekstbronnen Wat moet je er mee?. Lees de vraag Welke informatie heb je nodig? Weet je al iets over dit onderwerp? Over welke tijd gaat het? Over welk.
Informatievaardig met de Bibliotheek op school Naam.
Workshop INFORMATIEVAARDIGHEDEN Samen sterk met.
Het einde van het begin Fasen in de (afstudeer)begeleiding Nel Verhoeven, 7 april 2016.
1 juli 2009 Evalueren van papers Workshop Fabienne De Ryck Mariet Vriens.
Workshop academisch schrijven
Innovatie in het onderwijs
Financiële zelfredzaamheid
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Toelichting bij ''Backward designing'' uit de kennisbank
Werkveldbijeenkomst Z&W 19 Juni 2018
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Relevante en passende onderwijsmaterialen selecteren
Het maken van een PWS.
De SixPack Format en leerlijn onderzoeks- en informatievaardigheden
Succescriteria voor Spreekvaardigheid
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Leergang LOB: verdiepingsmodule
Transcript van de presentatie:

Informatievaardigheden. Niveau 3. Verder Gevorderd. Academiejaar 2010 – 2011 Els Martens & Carl Demeyere

Overzicht van deze presentatie : Deel 1 : Bepalen van de nood aan informatie: hoe begin ik eraan? Deel 2: De gewenste informatie kunnen vinden: hoe kan ik efficiënt zoeken? Deel 3: De gevonden informatie evalueren op bruikbaarheid en betrouwbaarheid. Het zoekproces evalueren. Deel 4: Beheren van de verzamelde en gecreëerde informatie. Deel 5: De relevantie informatie inpassen in bestaande kennis en communiceren. Deel 6: De informatie met inzicht en correct gebruiken en weergeven in een werkstuk. GROENE DELEN DUIDEN AAN WAT VERDER GEVORDERD BETEKENT Bronnen voor deze presentatie: https://www3.kuleuven.be/zoeken en algemene informatiesessies gegeven door Els Martens

DEEL 6: De informatie met inzicht en correct gebruiken en weergeven in een werkstuk 6.1.2. De student past de basisprincipes van het correct informatiegebruik zelfstandig en systematische toe in werkstukken.

DEEL 6: De informatie met inzicht en correct gebruiken en weergeven in een werkstuk De student past de basisprincipes van het correct informatiegebruik zelfstandig en systematische toe in werkstukken. Geen sturing meer Vorm Masterproef Paper

Voorbeeld van een opdracht DEEL 6: De informatie met inzicht en correct gebruiken en weergeven in een werkstuk Voorbeeld van een opdracht Maakt deel uit van het overleg tussen student en docent voor masterproef

DEEL 6: De informatie met inzicht en correct gebruiken en weergeven in een werkstuk Evaluatie Expliciet in rekening brengen van informatievaardigheden Criteria om te beoordelen worden bepaald door docent

DEEL 6: De informatie met inzicht en correct gebruiken en weergeven in een werkstuk Evalueren: Aan de hand van 6 elementen van informatievaardigheden Evaluatie binnen masterproef

DEEL 6: De informatie met inzicht en correct gebruiken en weergeven in een werkstuk Basis Gevorderd 1. Informatieopdracht kunnen bepalen 2. Informatie kunnen vinden 3. Informatie kunnen evalueren 4. Beheren van informatie 5. Verwerken van informatie 6. Weergeven van informatie

DEEL 6: De informatie met inzicht en correct gebruiken en weergeven in een werkstuk Bruikbaar materiaal over dit onderdeel: http://ilt.kuleuven.be/publicaties/acad_schrijven.php