Social Media Door Dyonne en Yanthe
De rol van social media in marketing & internetstrategie: Met behulp van social media kunnen bedrijven reclame maken bij alle doelgroepen. Tegenwoordig heeft bijna iedereen wel een account op minstens één social media netwerk. Nieuwe bedrijven kunnen hierdoor ook makkelijker van start gaan. Tevens kunnen bedrijven de mening van klanten over hun producten zien via social media, hierdoor weten ze ook beter wat mensen willen en niet willen, en wat ze moeten veranderen aan hun producten.
De sterke kanten van social media: Via social media kan je relaties onderhouden en nieuwe relaties aangaan. Je kan makkelijk en snel communiceren. Meningen kunnen makkelijk gedeeld worden met de wereld. Je bent altijd op de hoogte van het nieuws. Je kan je kennis verrijken met de informatie die op sites staat. Bedrijven kunnen reclame maken.
De zwakke kanten van social media: Mensen communiceren minder in het echt. Negatieve dingen verspreiden makkelijker en staan meer in de ‘spotlight’. De betrouwbaarheid van informatie kan onzeker zijn. Mensen kunnen zich voordoen als iemand anders. Alles wat je op social media plaatst gaat nooit meer écht weg.