ArtEZ: 3100 studenten, waarvan ruim de helft in Arnhem 300 op master- en 2.800 op bachelorniveau (25 AD) 700 in docentenopleidingen en kunsteducatie Disciplines:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Leren en Werken in de carrosseriebranche. 16 februari 2006.
Advertisements

Onderwijsbeleidsplan
Resultaat 2011 •RAAK-mkb : –ingediend26 voorstellen –goedgekeurd14 voorstellen –bedrag € •RAAK-publiek: –ingediend46 voorstellen –goedgekeurd21.
Sectorplan: de regio aan zet!
Beter presteren door Leuker Leren Meer Leertijd of Betere Leertijd? Joseph Kessels 30 oktober 2013 Rotterdam.
ArtEZ cultuurwerkplaats Zwolle 4 december 2012.
Presentatie Henny Knechten
HAN Centrum voor Ondernemerschap
Corporate PowerPointpresentatie
Hogeschool en Bedrijf Utrecht – 3 november 2009 Erwin van Rooijen Jan Willem Vos.
Tienkamp structuur hoger onderwijs Tom Demeyer, ad-hoc commissie hoger onderwijs Vlaams Parlement
Den Haag 25 januari 2011 Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.
Valorisatie Programma Rotterdam
De HAN: kennisinstituut met onderzoekscompetenties?
Workshop topsectorenbeleid overheid
Hoger Onderwijs Groep Bouw en Ruimte
Hogeschool en Bedrijf Amsterdam – 19 januari 2010
Meerjarenbeleidsplan Kunst en Cultuur Culturalis.
Hoger Onderwijs: binair, complementair, circulair?
II. Rekenen tot 1000.
D.S.L.B. daalt in Frank Verhoeven
Verbinding opleiding en praktijk
Wetenschap & Technologie Rol van opleiding en onderzoek in de innovatieketen Karen Maex, vicerector.
Dag van de kennisuitwisselin g Annelieke van Schie 19 januari 2010.
University of Applied Sciences
Sessie: realiseren van doelwaarden 25 november 2013.
Passend Onderwijs MBO en professionalisering
De Studielink-keten wordt steeds sterker
TOM keurmerk Marius Berendse.
Profiel Hogeschool Rotterdam Rotterdams als HO-omgeving Diversiteitsbeleid Hogeschool Rotterdam.
Uitvallers uit de Entree: niemands verantwoordelijkheid?  Welkom  Kort voorstelrondje.
Studienamiddag “Learning Outcomes” VLIR - VLHORA STUURGROEP Johan Cloet.
Ondernemerschap Leeuwarden, 25 mei PRESENTATIE ONDERNEMERSCHAP 25 mei 2011.
Energie Leeuwarden, 25 mei 2011.
Het Werkplekleren van de Opleidingen Pedagogiek
Focus op Vakmanschap Nieuwe Kwalificatiedossiers VMBO 24 juni 2014
Netwerkbijeenkomst cultuurcoaches
Bijdrage aan kenniscirculatie Praktijk (vragen) Onder- zoek + Innovatie Onderwijs.
Museum De Buitenplaats. Missie Museum De Buitenplaats is er voor iedereen: van bezoekers met liefde voor kunst, tuinen, muziek, theater en literatuur.
KUNSTENCENTRUM WAALWIJK 1 CENTRUM VOOR KUNSTEDUCATIE.
Vernieuwing Voortgezet Onderwijs Lelystad Presentatie persbijeenkomst 28 november 2012 Ambitie: uitstekend opgeleide en kansrijke leerlingen Doelstelling:
Cursus Intern Cultuur Coördinator
Opening Twente Centre for Career Research (UT) “Professionele ontwikkeling van leerkrachten vanuit beleidsperspectief” Monique Vogelzang Directeur directie.
Meer innovatieve professionals
De kunst van de schoolklas binnen de docentenopleiding
Opleiden in de school, voor nu en in de toekomst
CKV Culturele en Kunstzinnige Vorming 1 Beeldende kunst Theater Dans Muziek.
De Rotterdamse Raad voor Kunst en Cultuur (RRKC)
Beroepsonderwijs in ontwikkeling
Kwartiermakers(festival) Ondersteunt kwetsbare mensen, bevordert hun re- integratie en doorbreekt hun isolement. * Werken aan een meer positieve beeldvorming.
1 Suïcidepreventiebeleid VWS: Landelijke agenda suïcidepreventie Gonne Kelder, senior beleidsmedewerker Ministerie VWS 10 september 2014.
Cultuurnota Alblasserdam BIO 8 oktober Waarom een cultuurnota? Ontsluiten aanbod Kansen benutten Visie en focus: kader Samenhang en samenwerking.
Tijs van Ruiten, directeur. Nationaal Onderwijsmuseum. Grootste collectie ter wereld; bezoekers in museum; bezoekers buiten museum;. Sterk.
Friesland,Kop van Overijssel & Noordoostpolder Kwartiermakers po Anke Postma en Jimke Nicolai & Kwartiermaker vo Margriet Buwalda.
Opleiding Kunst-, Muziek en Theaterwetenschappen Informatie Minors & Majors in het opleidingsprogramma Kunstwetenschappen Bachelor II & III Prof. dr. Linda.
Bedrijven en kennisinstellingen: doen waar je goed in bent! Louise van Weerden Lector “SMEs in International Business” Saxion Veenendaal, 28 januari seminar.
Leraars zonder Grenzen 09 april 2013 COV leermiddelenbeurs Gent.
Cultuureducatie met Kwaliteit De Cultuur Loper Noord-Brabant regionale informatiebijeenkomsten 22 juni 2016: Noordkade Veghel 29 juni 2016: Podium.
Visie op leren en werken sociaal domein, de Politieacademie…… ‘Schoolmaken in de praktijk’ 17 maart 2017.
Ontwerponderzoek: een wederkerige en logische keuze
Landelijk Platform Professionele Masteropleidingen
Isabelle Wenzel.
Eindexamen gehaald en dan?
De driehoeksverhouding
Jan de Bont vice voorzitter Taskforce VMBO Koen Stephan beleidsmedewerker Bouwend Nederland
WAT IS HET MAATSCHAPPELIJK MIDDENVELD 1
Cultuureducatie met Kwaliteit De Cultuur Loper Noord-Brabant
De valse tegenstelling tussen autonoom en instrumenteel (en meer)
Cultuureducatie met Kwaliteit De Cultuur Loper Noord-Brabant
De collectieve ambitie
Transcript van de presentatie:

ArtEZ: 3100 studenten, waarvan ruim de helft in Arnhem 300 op master- en op bachelorniveau (25 AD) 700 in docentenopleidingen en kunsteducatie Disciplines: –Beeldende Kunst 510 –Vormgeving1.110 –Architectuur 180 –Muziek 900 –Theater 210 –Dans 150 –Kunsteducatie 40 4 lectoraten

Actualiteit Vraag naar maatschappelijke relevantie Sectorplan Bezuinigingen in cultuursector Bezuinigingen in hoger onderwijs “Inholland-problematiek”

ArtEZ in verandering “Studenten worden opgeleid om te excelleren in een professionele rol die optimaal aansluit bij hun talent, persoonlijkheid en ambitie” Trefwoorden: interdisciplinariteit, artisticiteit, vakmanschap, professionaliteit, maatschappelijke verantwoordelijkheid Mede verantwoordelijk voor cultureel klimaat en culturele infrastructuur Bijdrage aan ontwikkeling beroepspraktijk: ook functie als “kennisinstelling”

Van opleidingsinstituut in enge zin naar netwerkorganisatie met opleidings- en kennisfunctie Verdere vergroting reputatie als middel tot versterking kwaliteit Uitbouwen van internationale ambitie Nadruk op coproducerschap  regionale verankering  samenwerking beroepspraktijk  rol in de keten: van talentscouting tot ondernemerschap  afstemming masteropleidingen en productiehuizen/ werkplaatsen