Omgevingsanalyse, doelgroepen, doelstelling, strategie, moodboard

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Project ‘Make me beautiful’
Advertisements

Vasten 2014Stellingenspel: Vasten is voor mij...1.
Een blog waarop je allemaal dingen kan posten (filmpjes, foto's, muziek enz.) Beetje overrated + wordt heel snel saai, maar het kan voor een tijdje leuk.
Productdossier-Breechpocket
2013 HOOFDSTUK 9 e.v..
Mark, Sven & Marcel (IAMstreet)
VANDAAG Wat ik wil bespreken: BRIEFING – de punten Budgettering.
Jongeren communicatie Jet Centeno – Human Capital Water programma.
Ckv presentatie Nadia en Nilsa, H4F  Mode met als hoofdonder - werp merken.
Briefing V1, blok 3 Case CC.
Van social media naar social CRM Social media audit Strategie Implementatie Plan.
De Natuurwinkel Kernwaarden Imago Doelgroep
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Het zoeken en vinden van trends
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
Cross Media.
Cross Media. Rondje! Waar heb je stage gelopen? Wat heb je gedaan tijdens je stage ?
CROSS MEDIA. CROSS MEDIA Grenzen tussen media vervagen 3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken.
S T R A T E G I E Contentvoorstel Zet de conclusies van je onderzoek kort en krachtig in het midden van je papier (usp’s, met welke redenen/motieven en.
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 4 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Nieuw relatiemanagement / scrm
Stefaan De Ruyck. POSITiONERING Historisch overzicht vanaf ’98, fusie BMCie/KNS tot op heden.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Les 4 - UGC & Social Media I-C1F,
Productdossier-Breechpocket
Identiteit en imago openbaar onderwijs
Vasten 2013Stellingenspel: Vasten is voor mij...1.
BMC 4/5/
Uw merkcommunicatie in de juiste context Hoe zet u het vernieuwde Livios.be optimaal in binnen uw content- en conversatiestrategie? Erwin Vanherle Algemeen.
Streetlab Campagne Mark, Sven & Marcel (IAMstreet)
3voor12.nl.
Wat komt er aan bod? Merk Positionering Gat in de markt Design.
Detailhandelsmarketing
Fir m F loyd van Joost I ngeborg de Landmeter R obin Sinke M ark de Kruijf M ark Moniz.
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 5 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Merkenbeleid HBO5.
Nike + Vera, Martje en Gaby.
Cross Media. Functies binnen team Strategie Voorbereiden van debriefings Op de hoogte blijven van (markt) ontwikkelingen van klanten / concurrenten Adviseren.
Tom Driessen, Tristan Melissen, Shauni Mulder, Joy Verstegen, Lisette Wiegers,
Project ‘The medium is the message’
subcultuur Uiterlijk Gedrag Aussie’s (Australian) Slikken
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Hoe bereiken we Stadse Alleseters?. Kenmerken Stadse Alleseter jaar -Vrije tijd : uit eten, winkelen, terras, bioscoop -Zijn oververtegenwoordigd.
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
J1K4 Depth of the Surface Door: Paul Basten Luke van der Palen Erwin Retel Roy van Eeuwijk Docent: Karlijn Muller.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
College 3 Video Kotler (15min) Bespreken video (15 min) Hoeveel merken zijn genoeg (10 min) bespreken WINmodel (20 min) Theorie H 9 Segmenteren tot positioneren.
GGD West-Brabant Annemieke Noor Ornella Bilthoven, 4 september 2012 Make up your mind ! Praat, deel en doe!
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
Het merk IK guerrilla marketing Ruth Giebels Vrijdag 13 november 2009 HKU.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
H7 – Het beeld nog scherper stellen
Stap 1: stel een doel Welke doel wil je Ga verder met je doel.
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Karel de grote Cultuur en invloed
‘Quote die de persona in een zin weergeeft of typeert”
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Marktsegmentatie en positionering
Hoofdstuk 9 Marketingdoelstellingen
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

Omgevingsanalyse, doelgroepen, doelstelling, strategie, moodboard Versie 1 Omgevingsanalyse, doelgroepen, doelstelling, strategie, moodboard

Doelgroep Bereiken: Mannen en vrouwen van 18 tot 32 jaar. Belangrijkste doelgroep: Hipste mensen uit de 4 grote nederlandse steden + grote omliggende plaatsen in de randstad. Kenmerken: Trendsetters in hun eigen omgeving. Brengen vele invloeden samen tot een soort scene. Meeste relevante kenmekren: Mode bewuste trendsetters, vaak zonder veel trendvolgers, De passie van de lifestyle, music, kleding, uiterlijk, intresses brengt hen samen Apart aan hun gedrag: Alles wat bij de zogenaamde scene hoort doen ze graag aan mee.

Doelstelling 4 grote steden in NL streetlab meer kenbaar te maken. Look & Feel overbrengen, MODE, HYPE, FASHION, LIFESTYLE Eerste idee: Iets doen met muziek, beeld en sfeer. Welke het streetlab gevoel kan communiceren

Omgevingsanalyse Strength: Eigentijdse stijl, community feeling, zelfde passie, onderscheidend, trend zettend, creative community, user generated content, (UGC), festivals. Weakness: Kleine groep mensen, niche in de fashion wereld, naamsbekendheid, Opportunities: Groeiende community, veel uitgangsmogelijkheden voor creativiteit, ontplooiing. Threats: Trendgevoelig, Concurrentie, niche markt,

Strategie Propositie Streetlab brengt graag mensen bij elkaar die dezelfde passie heeft als streetlab. Merkattitude: Het merk streetlab wordt gezien als een soort fashioncommunity. Concurentie: ??? Positionering: Het hele merk is een belevenis / levenstyle.

Moodboard