Enterprise Document Management Fase

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Dwangsom bij niet tijdig beslissen
Advertisements

Document Management Silicon.
MT Zuid André Plat.
Internet boekhouden in de praktijk Kennismaken met Noordzij Online.
Zaakgericht Werken.
Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.
KWALITEITSZORG IN INTERNATEN 1 september A.KWALITEIT Wat is kwaliteit in internaten ? Internaten moeten zelf instaan voor de vormgeving van een.
met vallen en opstaan naar een mid-office
Introductie Electronisch Factureren voor: Johan van Tongeren – Managing Director Olaf Minnema – Business Solution Manager.
Easy Bis Bestuursdienst Informatie Systeem Van agendapunt tot besluit Met automatische internet publicatie.
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
Informatiediensten bij DNB Heterdaadsessie Papieren Tijger Netwerk 29 september 2009.
De kracht van MySolution
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Gedragscodes en het belang van waarden voor een goed bestuur
E-Government Architectuur Dordrecht Eén loket voor burgers
WG archiveringVAC Brugge 17/01/ juli Op te volgen afspraken Aanduiden van coördinatoren per entiteit Contact opnemen met de beleidsdomeinarchivarissen.
WIE KLASSEERT, DIE VINDT
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Informatiebeheer.
Praktijk case: “Geautomatiseerd scannen én verwerken van ingekomen facturen” ICT Platform.
Opleiden van medewerkers
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Benchmark september 2006 Michal Kleinhans Christel Koman
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
E-Government Papier De Implementatie Fase AD 28 Februari Mark Voogd.
© L.A.F.M. Kerklaan HCG 1 16 november 2001Juridisch bibliothecarissen Het managen van de juridische bibliotheek Het kwaliteitshandboek als praktisch instrument.
Slagkracht met kwaliteit
Introductie OHSAS
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
WapliX Financiële Planning New generations of applications.
{ Workshop 1 Verantwoordelijkheden, procedures, openbaarheid Peter Horsman.
Nieuwe Wat? Van idee naar uitvoering – HNW in de praktijk II hoorn.nl.
Amsterdam 10 juni 2014 Digitale bankgarantie. 4.Bank stuurt contragarantie naar client 5.Bank stuurt garantie naar notaris (fax, post, koerier, )
E-Depot Overijssel 2 oktober 2013.
van informatiemodel naar informatiemanagement
eFactureren in de praktijk bij Purmerend
Pagina 1 © VHIC Processen van recordmanagement › Wat zijn onze records? › Hoe lang moeten we ze bewaren? › Hoe vinden we ze terug ( binnen hun context)
19 juni 2008 E-depot: de Rotterdamse praktijk Josje Everse Projectleider E-depot.
Anne Faes18 november 2003 Electronic document management.
ALGEMENE VORMING. Inhoud infosessie managementteam 1. Visieontwikkeling 2. Rollen van verschillende actoren 3. Toekomst / transitie binnen de organisatie.
TRANSITIE BINNEN DE ORGANISATIE. En nu?  Denk intern na over manieren om deze materie verder te laten binnensijpelen in het dagelijkse doen en denken.
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Documentlogistiek 2.0 Beheer uw (digitale)documentstromen en zet deze optimaal in om uw organisatiedoelstellingen te bereiken.
Zorgen van morgen? Zorgen voor morgen!.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
KWALITEIT EN ORGANISATIE WEEK 2 Schpa 2.57.
Van samen beschrijven, inkopen naar allemaal gebruiken; de uitdaging op informatie. Samen: alleen als het ons uitkomt!? Theo Peters (KING)VIAG themadag.
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
On(der)wijs archief Archiefpraktijk op de Haagse Hogeschool.
Betrouwbare iOverheid en het belang van duurzame toegankelijkheid André Plat – Projectcoördinator duto-DO - Nationaal Archief Erik Saaman– Projectleider.
DE UT EN JOIN LISA Business Information Management & Recordmanagement Petra de JongeDecos- 1.
Bouwbeleidsplan Leudal. Waarom een bouwbeleidsplan Landelijke ontwikkelingen met als speerpunten: verminderen regeldruk, lastenverlichting voor burgers.
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de.
Project Onderzoek e-depot: een update Koplopersoverleg 29 juni 2016.
Stand van zaken organisatieontwikkeling Voorbereidende raadsvergadering 7 december 2011.
Gebruikers- ondersteuning Monitoring Data- beheer Management- informatie Change support Tactisch support Strategisch support Management support Behoefte-
Openbaar Lichaam Bonaire
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Organisatieontwikkeling
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Apeldoorn.nl vernieuwd live op 6 februari a.s.
Kluwer The end of Publishing
Processen Knelpunten Oplossingen
Het E-depot van Rotterdam
Electronic document management
Procesondersteuning binnen de sociale zekerheid
Transcript van de presentatie:

Enterprise Document Management Fase 1 21-02-2006

Ambities De Nieuwe Unie Klantgedreven Klant centraal Transparant Oplossingsgericht Betrokken Cruciaal ‘DNU kent en herkent de klant en kan op hoog niveau en op efficiënte wijze service bieden’

Praktijk: Klant Contact Centrum 80% klantcontacten via KCC Klant direct te woord staan KCC eindverantwoordelijk afhandeling Voorwaarde: actuele, betrouwbare en complete klantinformatie voor KCC +totale organisatie toegankelijk  EDM speelt cruciale rol!

Wat is EDM? EDM = visie op Documentmanagementbeleid voor héél De Nieuwe Unie Beleid en middelen die de gebruiker de mogelijkheid bieden informatie die in documenten is vastgelegd, te structureren, te controleren, te beheren, op te slaan en weer terug te vinden (digitaal, maar ook papier)

EDM door DMS Realisatie EDM middels Document Management Systeem (DMS) DMS = instrument Model volgende sheet…

Document Management Systeem Afhandelen Opslaan Raadplegen Medewerkers en KCC Intern aangemaakte documenten worden door medewerkers opgeslagen in DMS met toekenning van één of meer kenmerken Raadplegen documenten via scherm op basis van Zoeken terugzoekkenmerken Afhandelen digitaal binnengekomen documenten, eventueel doorsturen Document Management Systeem Indexeren en routeren. Ook beheer:aanmaken users, Autorisaties, aanpassen index en Trefwoorden, opstellen managementrapportages Inkomende post scannen, maar ook e-mail, fax direct opnemen Document inclusief terugzoekkenmerken in DMS opnemen

Voordelen DMS Verbetering van dienstverlening Vermindering van de zoektijd Actuele, betrouwbare en complete informatie Onafhankelijk van tijd en plaats Werkprocessen lopen efficiënter Slagkracht van organisatie verbetert Eenduidig centraal systeem dat centraal te beheren is; Afname van het papieren archief Bij juiste indexering vermindering van de zoektijd Managementinformatie generen Risicomanagement

Impact EDM Verandering werkwijzen: Verandering taken (vooral AZ) Proces- stroom Document- stroom Verandering werkwijzen: Procesbeschrijvingen Scannen/ indexeren Digitaal afhandelen Documenten terugvinden Beleidsafspraken Verandering taken (vooral AZ) Verandering verantwoordelijkheden (AZ +medewerkers)

Visie EDM De Nieuwe Unie Goede voorbereiding: Documentmanagementbeleid Selectie DMS Implementatie DMS Communicatie Evaluatie Gefaseerde aanpak Projectgroep/ klankbordgroep Klantdossiers (klant + woning): snelst en meest profijt Conversie

Uitvoeren visie Fase 1 Fase 2 Fase 3 Apart traject 1 september 2006 Inkomende, uitgaande en interne Klant- documenten (inclusief fax, e-mail en foto’s ) digitaal worden verwerkt, afgehandeld en digitale Klantdossiers zijn toegankelijk 1 september 2006 Fase 2 Digitale facturen worden verwerkt en de facturenstroom wordt digitaal afgehandeld 1 januari 2007 Fase 3 Alle inkomende, uitgaande en interne documenten worden digitaal verwerkt en digitale dossiers (projectdossiers, complexdossiers, algemene dossiers) zijn toegankelijk 1 januari 2008 Apart traject Tekeningen worden digitaal verwerkt, beheerd en gearchiveerd. (Adviesbureau Wonen) Nader bepalen

EDM en (nabije) toekomst Dienstverlening via internet Ketenintegratie (aannemers, zorgpartijen, etc) Corporate Governance (transparant, toezicht)