De Digitale Hoofdrekenklas Johan Brons Koen Blanken Judith van Koningsbruggen
Programma 10 min. Intro op de hoofdrekenen en applets 15 min. Zelf aan het hoofdrekenen 15 min. Ervaringen uitwisselen
Waarom Digitaal Hoofdrekenen? Hoofdrekenen vereist oefening. Computer heeft aantrekkingskracht Computer geeft direct feedback. Snelle toegang tot veel sommen. Leerling kan op eigen niveau oefenen zowel op school als thuis. Docent heeft handen vrij voor hulp en voortgangscontrole.
De digitale hoofdrekenklas Tutpup Meteorenregen Excel De digitale hoofdrekenklas Vijf rekenprogramma’s Wedstrijdjes Rekenen en wiskunde Ontbinden in factoren Touwtrekken
Zelf aan de slag Speel 3 keer een hoofdrekenspelletje: Applet 1 (5 min) Applet 2 (5 min) Applet 3 (5 min) Wij lopen rond, helpen en controleren voortgang. Jullie maken elke 5 minuten aantekeningen van je ervaring.
Tutpup Meteoren Excel Ontbinden Tractoren 3 2 1 Niveau Wiskunde Gehalte Moeilijk-heids-graad Instel-baar Wedstrijdelement Snel- heid vereist Voort-gang goed volgbaar 3 2 1 Tutpup Meteoren Excel Ontbinden Tractoren