© 2009 stRaten-generaal
BAM-route Linkeroever Gezonken Scheldetunnel Aansluiting R1 Viaduct Noordkasteelk nooppunt © 2009 stRaten-generaal
Royersluistunnel-route Linkeroever Gezonken Scheldetunnel Aansluiting R1 Geboorde tunnel cut&cover Noordkasteelk nooppunt © 2009 stRaten-generaal
stRaten-generaal-route Linkeroever Gezonken Scheldetunnel Aansluiting A12 Geboorde tunnel Noordkasteelk nooppunt © 2009 stRaten-generaal
Specifieke kenmerken A/S-tracé: 3 constructiecomponenten: - op LO een aansluiting met E34 + tolplein ( idem als BAM-tracé ) - dubbel geboorde kokertunnels onder de Schelde die worden doorgetrokken onder de dokken en op Rechteroever verbinding maken met - nieuw aansluitingscomplex met de A12 en nieuwe toegang tot de Haven Geen Oosterweelknooppunt Eenvoudige en rechte tunnel: 4,3 km lengte 2 tunnels met 3 rijvakken 15,1 externe diameter © 2009 stRaten-generaal
Noorderlaanknoop © 2009 stRaten-generaal
Onteigeningen
© 2009 stRaten-generaal New Holland
© 2009 stRaten-generaal Luchtkwaliteit
© 2009 stRaten-generaal Luchtkwaliteit
© 2009 stRaten-generaal Luchtkwaliteit Schouwhoogte Ventilatietechniek
© 2009 stRaten-generaal Geluidskaart
© 2009 stRaten-generaal Geluidskaart
© 2009 stRaten-generaal % 17% 21% 28% 16% 4% 11% 18% 23% 29% 18% 0% -2,7% Verkeersbewegingen
© 2009 stRaten-generaal Tunneltechniek
0 stRaten-generaal Oosterweelverbinding Pijnpunten koppeling Lange Wapper/ Bestaande ring Onveilige/inefficiënte weefzones A12/E19 Lange Wapper 4x dwarsen vanuit A12 over afstand van 1km Stedelijke ringweg Lange Wapper 1000m 600m E19 A12
0 stRaten-generaal Oosterweelverbinding Pijnpunten koppeling Lange Wapper/ Bestaande ring Onveilige/inefficiënte weefzones A12 Stedelijke ringweg E19 3x dwarsen over afstand van 950m Stedelijke ringweg 1300m Lange Wapper 950m E19
Noorderlaanknoop © 2009 stRaten-generaal