Denkvaardigheden Prakticon 2013/2014.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Schoolbasis Beeld & Brein® 9+
Advertisements

Rekenen met muzieknoten
Rekenen in groep 1 en 2 Bijeenkomst 2
Voorblad 2: Watermerk Typ hier de titel. Legitimering 1919 School en kindertuinen wil de jeugd nader brengen tot de natuur en daardoor tot het leven zelf.
Werkvormen en diversiteit
Ho 4:Talenten.
Hogere denkvaardigheden
Wetenschap, techniek en lerenSLO Wetenschap, Techniek en Intelligent onderwijs overzicht presentatie • Waar en wanneer is de kennismaatschappij.
Workshop Meervoudige intelligenties Hoe ben je slim? 2011
Basis oplieding ta karmaster STAF oktober 2013
Meervoudige intelligenties
Plusklas op Basisschool De Muldershof Beek en Donk Maart 2010
Een moodboard?.
Men vraagt zich soms af : waarom...
Een lessenserie van drie lessen
Omgaan met ruimte Een vormingspakket over ruimtelijke ordening.
Leerprincipe 4 Zorg voor afwisseling Het gaat er niet om hoe
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 3 Week 4.
4. Landschapsinrichting in “De Bergen” Landschap beoordelen Overblijfsel omwalling van een Keltische burcht = HISTORISCHE WAARDE ook RECREATIEVE WAARDE.
Human Dynamics.
Welkom! De vernieuwde scholenprojecten van de 3 Limburgse nationale parken Interlimburgse NME dag Gouvernement Maastricht 21 november 2013.
Hoe het gebruik van de TOC-instrumenten de
Meervoudige intelligentie
Als taal leren niet vanzelf gaat; vroegtijdige interventie op maat
Onderzoeksvraag Op welke wijze beïnvloedt cultuur informatieoverdracht en hoe kunnen wij deze overdracht beïnvloeden? Wat zijn culturele struikelblokken?
Welkom op deze informatieavond
Natuurgerichte intelligentie
Competentiegericht leren vmbo
Leef je geloof! Jacobus 2: Jacobus 2 : 26
Is de vereniging auti-proof?
Convergeren en selecteren
Gedrag op de Wichelroede
Presentatie Bijeenkomst 2
Gepersonaliseerd leren vocabulaires
Dr. H. Gardner ‘Het gaat er uiteindelijk niet om hoe intelligent je bent, maar hoe je intelligent bent’ 1.
Woordenschat groep 5, thema 6, les 1
IPC Nederland.
Leerstijlen KOLB SJM.
Meervoudige intelligenties.
KOO ‘Kosmisch Onderwijs en Opvoeding’ Montessorischool De Pas.
Ontwikkeling van het jonge kind
thema 2 Bijeenkomst oktober 2015
Thema 2, week 1.7 Leerlingkenmerken Meervoudige intelligenties 13 oktober 2014 Periode 1 KOP
Kritisch denken ‘vertaald’
Levenslooppsychologie werkcollege 4 Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hro.nl/vrije
Voelsprieten Informatieavond
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Mindmappen ook wel bekend als woordspin of woordweb
MATHEKINGS - 25 JAAR KINDEROPVANG HUMANITAS -MATHEKINGSTENTOONSTELLING BERLIJN - ONDERDEEL VAN EEN RIJK ONTWIKKELINGSAANBOD.
Hoe leren leerlingen? Het leerproces Overzicht hoofdstuk 1
Succesvolle intelligentie (Sternberg)
Breathfulness Korte test of Breathfulness iets voor jou kan betekenen Breathfulness Academy Vraag 1 – waar zit je adembeweging meestal? Hoog (borst)Laag.
Meervoudige intelligentie
ICC Module Meervoudige Intelligenties Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
Mindmappen ook wel bekend als woordspin of woordweb.
Meervoudige Intelligentie theorie (Gardner)
Psychopathologie v0or 1e jaars BBL 2017
Omgevingsonderwijs Wat? Leren in en van de (eigen) omgeving Waarom?
Breinleren.
Alle kinderen gemotiveerde lezers
Organische meststoffen
Organische meststoffen
Vragenlijst ontwikkelt door TNO voor de groepen 7 en 8 in het PO
Psychopathologie v0or 1e jaars BBL 2017
De schrijver mee op reis
Organische meststoffen
Jouw verhaal over antibioticaresistentie
Muziek.
Organische meststoffen
Meetkunst Een verbinding tussen beeldende kunst en meetkunde
Transcript van de presentatie:

Denkvaardigheden Prakticon 2013/2014

Doelen Doel 1 Uitleg Thinking Skills en ontwikkeling. Doel 2 Uitleg theorie en het ontdekken van de map.

Meervoudige Intelligenties TEST

Meervoudige Intelligenties

Uitleg map en theorie Verbaal-linguïstische: ‘Denken en doen’, zo omschrijft van Bastmeijer  het begrip ‘Verbaal- linguïstische’. Hieronder is het begrip nader toegelicht (Bastmeijer, 2005)  -    Gevoel van betekenis van woorden; -     Gevoel voor taalgebruik van poëzie; -     Gevoel voor woordgrappen; -     Veel onder woorden brengen; -     Veel en vaak uitleggen.

MI Logische/mathematische ‘Beredeneren en doen’, zo omschrijft van Bastmeijer het begrip ‘logische/mathematische’. Hieronder is het begrip nader toegelicht (Bastmeijer,  2005). -     Gevoel voor ordening en structuur; -     Gevoel voor planning en regelmaat; -     Gevoel voor symbolen; -     Helder kunnen analyseren; -     Verbanden leggen.

MI Muzikaal/ritmische ‘Regelmaat ontdekken en doen’, zo omschrijft Bastmeijer het begrip ‘muzikaal/ritmische’. Hieronder is het begrip nader toegelicht (Bastmeijer, 2005). -          Gevoel voor muziek; -          Gevoel voor structuren en patronen;  -          Maat- en ritmegevoel; -          Gevoel voor harmonie; -          Gevoel voor melodie en compositie.

MI Visueel/ruimtelijk ‘Kijken en doen’ , zo omschrijft Bastmeijer het begrip ‘visueel/ruimtelijk’.Hieronder is het begrip nader toegelicht (Bastmeijer, 2005). -          Zich iets goed kunnen voorstellen ; -          Beelden kunnen vormen; -          Grote verbanden zien; -          Zich kunnen inleven; -          Zich goed kunnen oriënteren in de ruimte.

Lichamelijk/kinesthetische ‘Pakken en doen’ , zo omschrijft Bastmeijer het begrip ‘lichamelijk/kinesthetische’. Hieronder is het begrip nader toegelicht (Bastmeijer, 2005).  -          Zich soepel kunnen bewegen; -          Motorische goed onderlegd zijn; -          Iets goed in de vingers hebben; -          Goed in het handwerk; -          Tactiel ingesteld.

Intra-persoonlijke Intelligentie ‘Alleen iets doen’,  zo omschrijft Bastmeijer het begrip ‘intra-persoonlijk’. Hieronder is het begrip nader toegelicht (Bastmeijer, 2005). -          Concentratie; -          Nadenken over jezelf; -          Naar binnen richten; -          Afstand nemen; -          Liever alleen zijn; -          Bedachtzaamheid.

Naturalistische Intelligentie  ‘Verzamelen en doen’, zo omschrijft Bastmeijer het begrip ‘naturalistische’. Hieronder is het begrip nader toegelicht (Bastmeijer, 2005).  -         Gericht zijn op de natuur; -          Oog hebben voor verschillen; -          Zoeken naar samenhang; -          Zoeken naar ordening inde natuur; -          Nieuwsgierigheid naar de omgeving.