Crossmediale Communicatie presenteert De Associate Degree Crossmediale Communicatie voor Hogeschool INHOLLAND Sietse Bakker Liesbeth Dolman Jona Zuiver
Agenda - De AD Crossmediale Communicatie - Oriëntatie - Doelgroep - Doelstellingen - De boodschap - De mediamix - De uitingen - Conclusie
AD CC De Associate Degree Crossmediale Communicatie - Tweejarige HBO opleiding - Nieuwe wettelijke graad - In twee jaar communicatieprofessional - Mogelijkheid doorstromen Bachelor
Orientatie Probleemstelling - AD is nieuw - INHOLLAND biedt AD aan Oplossing - AD als graad meer bekendheid - ADCC onder de aandacht van doelgroep - Positieve houding en aanvragen informatie
Doelgroep Hoofdlijnen - MBO4 richting Communicatie, Media, Marketing, Cultuur - Voornamelijk Randstad Cijfers - Helft van de relevante opleidingen in gewenste regio - 3-5% van de MBO4 studenten in gewenste opleidingsrichting - Totaal MBO4: 23.000 (2005) - Totaal onze doelgroep: 1100 studenten
Doelstellingen Kennis - meer bekendheid AD en ADCC bij INHOLLAND in het bijzonder - meer bekendheid nauwe samenwerking met bedrijfsleven Houding - positief tegenover de AD - positief tegenover ADCC van INHOLLAND in het bijzonder - band opbouwen, verbonden voelen met INHOLLAND Gedrag - actief tonen van interesse door beschikbaar stellen naw gegevens - aanmelden - mond tot mond reclame
Doelstellingen 75% van de doelgroep bekend met ADCC van INHOLLAND Concreet: 75% van de doelgroep bekend met ADCC van INHOLLAND 50% positief tegenover ADCC van INHOLLAND 25% onderneemt actie
Boodschap Met de AD Crossmediale Communicatie word je in twee jaar opgeleid tot communicatiespecialist.
Mediamix Print en radio Hoe brengen we deze boodschap de wijde wereld in? Print en radio Kennis: eerste kennismaking, verwijzing naar website en sms Houding: voordeel belichten Gedrag: smsen of naar de site Website Kennis: uitgebreide informatie, verwijzing naar sms, viral en feest Houding: alle voordelen Gedrag: informatie aanvragen, meedoen viral, aanmelden feest, link naar aanmelden opleiding
Mediamix SMS Kennis: beknopte informatie, verwijzing naar website Hoe brengen we deze boodschap de wijde wereld in? SMS Kennis: beknopte informatie, verwijzing naar website Houding: eenvoud Gedrag: informatie aanvragen, uitnodiging ontvangen, doorsturen Viral Kennis: beperkt, verwijzing naar website en sms Houding: ondersteuning, vlot en aansprekend, binding Gedrag: doorsturen, smsen, bezoeken site
Mediamix Hoe brengen we deze boodschap de wijde wereld in? Experience Kennis: beknopte informatie, verwijzingen naar site, sms, viral Houding: vlot en aansprekend, binding Gedrag: informatie aanvragen, aanmelden, meedoen viral Abri Kennis: eerste kennismaking, verwijzing naar website en sms Houding: voordeel belichten Gedrag: smsen of naar de site
Uitingen
Uitingen
Uitingen
Uitingen
Uitingen
Conclusie Campagne ingericht als een échte crossmedia campagne. Geen halve verbindingen, maar samenhang en interactie. Groot relatief bereik, duidelijke boodschap. Gewenste resultaat binnen handbereik, net als bij de ADCC!