Crossmediale Communicatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Navigeren op drie niveaus in het MBO-HBO voor de financiële sector
Advertisements

Communicatieplan. Inhoud  Streeklift  Doelgroepen  Hoe gaan we het aanpakken?  Website ( concept )  Conclusie.
College wk 2 ‘onderzoek’ V1 Kernproject. 1.Belang van onderzoek 2.Onderzoeksmethoden 3.Aanpak & output 4.Over de Debriefing Vandaag:
Communicatiemanagement
Trends Tevredenheidenquête Deelnemers DoelpubliekAantal VP’s (NL+FR)52 Consulenten FR198 Consulenten NL552.
Briefing V1, blok 3 Case CC.
Associate degree en de praktijk met Hogescholen
Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM
Arteveldehogeschool Office management
I-Communicatie Case Presentatie - TDI3 Rianne Robin Duy.
LOB Wat wordt er allemaal binnen de school gedaan en wat is er buiten de schooltijden als voorbereiding te doen.
Hoe kan het jou veranderen?
Versus Wilde Ganzen – Nicole Hoeve – Paul Oudshoorn – Aimee Saers – Ingrid Schermers.
Marketing Werkgroep 6.
Goede campagne - De domste student van nederland
Cross Media.
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
6 juni 2011 De Associate degree werkt! Jan Nienhuis Ad-begeleidingsgroep van LEIDO.
Invoering Associate degree Hans Daale Leido. Aan bod komen… ► Nog even: Wat is de Associate degree… ► Verdere uitrol ► Discussiepunten die nu spelen ►
Associate degree in Nederland : kwaliteitszorg en beoordeling programma’s Rik Belmans 8 november 2007 Date: 5/4/17.
Kenniscentra en de Associate degree Een arbeidsmarktrelevante kwalificatie tussen MBO-4 en de Bachelor Wim Streumer, 1 april 2008 te Amersfoort.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Rotterdam Academy Rotterdam, 5 oktober 2010.
Opbouw presentatie Kenmerken Ad
Monitoring Associate degree en Leido zelf 12 mei 2009.
Stand van zaken Associate degree 12 mei Beleidsreactie ► Tussenevaluatie: november 2008 ► Naar de TK: januari 2009 ► Verzoek om reactie: uiterlijk.
Associate degree Hans Daale, Leido Jan Nienhuis, Ecabo Beroepskolommenmanifestatie 2007.
Opbouw presentatie Kenmerken Ad
Associate degree Een stand van zaken Hans Daale NVS-NVL 11 oktober 2007.
Associate degree… en wat nu? Hans Daale Leido Expert-Meeting 13 april 2011.
Meertrapsmailing: verschillende vormen 1)De teaser: –1e mailing (is de voorloper/teaser) –2e mailing (hoofdmailing) 2)De reminder: –1e mailing (hoofdmailing)
Ontwikkelen werkt. Projectdirectie Leren & Werken Samenwerking ministeries van OCW, SZW, LNV en EZ Doel:Implementatie Leven Lang Leren Doelgroepen: werkenden.
Anita Meulenbroeks Mannus Menting
Finish giro d'italia Middelburg Bezoek aan een sportief evenement.
Basis communicatieplan
Onderzoek ervaringen van cliënten, jobcoachen en trajectbegeleiders met uitzendarbeid beeldvorming van uitzendconsulenten en werkgevers over het ATB-netwerk.
WELKOM publiek in control, draai de rollen om Anneke van der Vaart Account manager CJP Thijs Sprangers CEO Live on Demand CJP Cultuurkaart.
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
PLUK Motivatie 2. Over Nike 3. Doelgroep 4. Boodschap 5. Doelen 6. Tools 7. Marketingvormen 8. Strategie 9. Waarde-oordeel 10. Bronnen.
Online marketing Expert (in een week)
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
Proces presentatie: StopBS Karst Hoogsteen & Tim Joosten.
Anita Meulenbroeks Mannus Menting Mediaplan. Inleiding Probleem Doelgroep Zender Doelstelling Boodschap Mediakeuze Communicatieconcept Verwachte respons.
Management in de zorg Groep 3 Jacquelien van der plas
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Hoe bereiken we Stadse Alleseters?. Kenmerken Stadse Alleseter jaar -Vrije tijd : uit eten, winkelen, terras, bioscoop -Zijn oververtegenwoordigd.
Communicatie is de basis
Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Jaarplan 2016 Hogeschool VHL Vastgesteld door het College van Bestuur van Hogeschool VHL op 2 juli 2015.
3 t/m 14 oktober Inhoud  Alert Online 2016  Thema  Communicatie en Onderzoek  Hoe meedoen?
Online Marketing Plan OW 3 Display Advertising. Opdracht in duo’s Onderzoek de online advertentiemogelijkheden van: - Groep 1: Facebook - Groep 2: Sanoma.
OSR onderzoek Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten.
Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten
Eindexamen gehaald en dan?
Doelgroep: producent van communicatiemiddelen
Meer stille autobanden
HOE WORDT HET MEEST INNOVATIEVE ONDERWIJSPLATFORM VOOR DE CREATIEF ZAKELIJKE INDUSTRIE?
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Internetmarketing en oefentoets
Minor Digital Marketing
Wat de associate degree kan betekenen voor de doorstroom van mbo naar hbo Dynamiek in de doorstroom - 20 maart
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
De kracht van de Fietsersbond
CoE / KennisDC Logistiek
Viral Marketing Groep A.
Jouw verhaal over antibioticaresistentie
Marketing in sociale media
Direct marketing.
Naam presentator, functie, afdeling, academie of opleiding
Transcript van de presentatie:

Crossmediale Communicatie presenteert De Associate Degree Crossmediale Communicatie voor Hogeschool INHOLLAND Sietse Bakker Liesbeth Dolman Jona Zuiver

Agenda - De AD Crossmediale Communicatie - Oriëntatie - Doelgroep - Doelstellingen - De boodschap - De mediamix - De uitingen - Conclusie

AD CC De Associate Degree Crossmediale Communicatie - Tweejarige HBO opleiding - Nieuwe wettelijke graad - In twee jaar communicatieprofessional - Mogelijkheid doorstromen Bachelor

Orientatie Probleemstelling - AD is nieuw - INHOLLAND biedt AD aan Oplossing - AD als graad meer bekendheid - ADCC onder de aandacht van doelgroep - Positieve houding en aanvragen informatie

Doelgroep Hoofdlijnen - MBO4 richting Communicatie, Media, Marketing, Cultuur - Voornamelijk Randstad Cijfers - Helft van de relevante opleidingen in gewenste regio - 3-5% van de MBO4 studenten in gewenste opleidingsrichting - Totaal MBO4: 23.000 (2005) - Totaal onze doelgroep: 1100 studenten

Doelstellingen Kennis - meer bekendheid AD en ADCC bij INHOLLAND in het bijzonder - meer bekendheid nauwe samenwerking met bedrijfsleven Houding - positief tegenover de AD - positief tegenover ADCC van INHOLLAND in het bijzonder - band opbouwen, verbonden voelen met INHOLLAND Gedrag - actief tonen van interesse door beschikbaar stellen naw gegevens - aanmelden - mond tot mond reclame

Doelstellingen 75% van de doelgroep bekend met ADCC van INHOLLAND Concreet: 75% van de doelgroep bekend met ADCC van INHOLLAND 50% positief tegenover ADCC van INHOLLAND 25% onderneemt actie

Boodschap Met de AD Crossmediale Communicatie word je in twee jaar opgeleid tot communicatiespecialist.

Mediamix Print en radio Hoe brengen we deze boodschap de wijde wereld in? Print en radio Kennis: eerste kennismaking, verwijzing naar website en sms Houding: voordeel belichten Gedrag: smsen of naar de site Website Kennis: uitgebreide informatie, verwijzing naar sms, viral en feest Houding: alle voordelen Gedrag: informatie aanvragen, meedoen viral, aanmelden feest, link naar aanmelden opleiding

Mediamix SMS Kennis: beknopte informatie, verwijzing naar website Hoe brengen we deze boodschap de wijde wereld in? SMS Kennis: beknopte informatie, verwijzing naar website Houding: eenvoud Gedrag: informatie aanvragen, uitnodiging ontvangen, doorsturen Viral Kennis: beperkt, verwijzing naar website en sms Houding: ondersteuning, vlot en aansprekend, binding Gedrag: doorsturen, smsen, bezoeken site

Mediamix Hoe brengen we deze boodschap de wijde wereld in? Experience Kennis: beknopte informatie, verwijzingen naar site, sms, viral Houding: vlot en aansprekend, binding Gedrag: informatie aanvragen, aanmelden, meedoen viral Abri Kennis: eerste kennismaking, verwijzing naar website en sms Houding: voordeel belichten Gedrag: smsen of naar de site

Uitingen

Uitingen

Uitingen

Uitingen

Uitingen

Conclusie Campagne ingericht als een échte crossmedia campagne. Geen halve verbindingen, maar samenhang en interactie. Groot relatief bereik, duidelijke boodschap. Gewenste resultaat binnen handbereik, net als bij de ADCC!