FLYPLANE Door Zander Van Campen en Tom Wislez. Wat doet het programma? Vliegtuigje Bewegen naar boven of onder met de pijltoetsen Benzinemeter Benzine.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Uitleg Toverdoos, D. van Hunnik,
Advertisements

Inleiding in de statistiek voor de gedragswetenschappen Met ondersteuning van SPSS Guido Valkeneers.
Eigenschappen van parabolen
Gelijkmatige toename en afname
Een vreemd verschijnsel
- 21 jaar; - Advies & Bouwcoördinatie; - Scholen; - Maatschappelijke gebouwen.
Leidinggeven aan professionals Professional (…) iem. die een tak van sport als beroep uitoefent. Professional: stuurt zichzelf, ontwikkelt steeds expertise,
Eindpresentatie Graansilo te Wehl
Arduino project.
EEN POWERPOINT PRESENTATIE
Thomas Dermul 7Tsb04 Vijeo  Sep Thomas Dermul 7Tsb04 Instellen van de parameters Start het programma VIJEO Designer op.
Assenstelsels en het plotten van Functies in LOGO
Hoofdstuk 8 Objecten en klassen.
I-Wat is nu een aanwijzing voor schuivende continenten?
havo B 5.1 Stelsels vergelijkingen
Vb3F-Verband in Grafieken
The Commons Game. Prinses op de ERT Bespreek de volgende punten in 4-tallen: 1. Het spel Was het gedrag van de spelers succesvol? Is er een winnende.
Wrijvingskrachten Wim Cuppens. Vraagstuk 17 (II) p. 148 Twee kratten 1 en 2 met respectievelijke massa’s m 1 = 80 kg en m 2 = 110 kg staan op een horizontaal.
Een presentatie maken Les 2
Lancering van de Driekwarten. Getal dat met 1 begint mist 12 en past naar Vraagt de bal aan de buitenkant van geeft.
1 Syntax JavaLogo. 2 Hoofdstuk 1 Tekenen in Java.
Welkom bij workshop webdesign
Doorsnede van een rivier
havo B Samenvatting Hoofdstuk 1
Sketchup 2014 Les 10.
Inleiding in de statistiek voor de gedragswetenschappen
GRAFIEK v/e TWEEDEGRAADSFUNCTIE Voorbeeld 1). xf(x) T(0,0) Dalparabool.
Bewerkingen met Strings
Unit Indeling INIT Gebouw Amsterdam
B-CAD Technisch tekenen les 2
Torens van Hanoi ● Uitgevonden door Franse Wiskundige Edouard Lucas in ● Beschreven in zijn wiskundig “spelletjesboek” Récréations Mathématiques.
Welkom Presentatie door: Klas IMD14 Projectgroep 4.
Beeldbewerking.
Werken met de TI-84 Lianne Dirven: “Leer je net als auto rijden alleen maar door het (veel) te doen!”
Assenstelsel tekenen.
Tekenen les 7 perspectief 2 Joeri Lefévre
Variabelen. Wat zijn variabelen? In een programmeertaal zijn er “dingen” nodig die ervoor zorgen dat het programma informatie voor korte of langere tijd.
Codetuts Academy Les 6 Module 2a Php Fundamentals 1.
Anton van den Noort1 FOTOSHOWS MAKEN HCC DEVENTER.
Herhalingsoefeningen Variabelen - voorwaarden. Flying banner  Toon een tekst op positie x: -2.0 en y: 0 (dat is links buiten het beeldscherm)  Laat.
Presentatie Vliegen Paul Hu T4B. Inhoudsopgave Geschiedenis van luchtvaart De wet van Bernoulli Krachten Motoren Wat heb ik geleerd?
IF() ELSE() LES 4: VOORWAARDEN. BOOL Een variabele die slechts 2 mogelijke waarden kan hebben: true(waar) of false(niet waar) duid je aan met bool bool.
Er samen voor staan: Samenwerken in de driehoek
Haco Euromaster afkantbank Het invoeren van de tekening van de voet van de zonnewijzer in de besturing van de machine. Kijk naar de volgende dia voor.
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Meetkunde 5de leerjaar.
Maandag 7 november 2016.
Partijinformatie in Ketenregister
SOCS Test 1.
Portret in beeld THTEX.
Huisvesting en klimaat V41
TF GRAFIEKEN TEKENEN : Oefening
Het 24 spel.
Van grafiek naar formule
Presentatie serie Teken van Leegte
Presentatie serie Vanitas
1 VMBO BK deel Regelmaat in tabel Regelmaat in tabel 1 1.
GAME MAKER ONLINE Les 3 / Pac-Man Michel Fiege.
Kan je zelf een geschikte schaalverdeling maken
GAME MAKER ONLINE Les 6 / Super Mario Michel Fiege.
Welke diagrammen er zijn
De grafiek van een lineair verband is ALTIJD een rechte lijn.
Kan je zelf een geschikte schaalverdeling maken
3 vmbo-KGT Samenvatting Hoofdstuk 10
Steen-schaar-papier Bron:
havo B Samenvatting Hoofdstuk 1
Geluid Test jezelf.
Small Basic Console deel 2
Leren programmeren met Scratch
Raden, regels en redeneren Groep 7 en 8
Transcript van de presentatie:

FLYPLANE Door Zander Van Campen en Tom Wislez

Wat doet het programma? Vliegtuigje Bewegen naar boven of onder met de pijltoetsen Benzinemeter Benzine tank leeg of crash tegen gebouw  Neerstorten

Indeling van het programma I.Scherm instellen II.Variabelen benoemen III.Hoofdscherm tekenen IV.Spel-lus: 1.Vliegtuig tekenen 2.Getkey-lus a.Pixel-test b.Benzine-test c.Gebouwen tekenen 3.Neerstort-lus

I. Instellen van scherm We moeten ervoor zorgen dat het scherm de gewenste afmetingen heeft en dat er geen grafieken op staan 94  aantal pixels op de x-as 62  aantal pixels op de y-as 0üXmin:94üXmax 0üYmin:62üYmax ClrDraw FnOff AxesOff

II. Variabelen benoemen G is tankpunt Z is de hoogte X is voor de gebouwen F is de benzine waarde V is voor de ‘warning’ bericht O is voor de al dan niet afsluiting van de tankplek 0üG 9üZ 188üX 1000üF 1üV 0üO

III. Hoofdscherm tekenen Line(0,5,0,0 Line(94,5,94,0 Horizontal 6 Text(57,1," FUEL: ",F," If F<300 or (Fù300 and V=0):Then If V=1:Then Text(57,34,"!WARNING!!DANGER!" 0üV Else Line(34,4,93,4,0 Line(34,3,93,3,0 Line(34,2,93,2,0 Line(34,1,93,1,0 Line(34,0,93,0,0 1üV End

IV. Spel-lus 1.Vliegtuig tekenenLbl A Line(5,Z,13,Z Line(5,Z+1,12,Z+1 Line(5,Z+2,6,Z+2 Pt-On(5,Z+3 Line(9,Z+2,10,Z+2 Pt-On(9,Z+3 Line(8,Z-1,9,Z-1 Pt-On(8,Z-2

IV. Spel-lus Repeat Aø0 getKeyüA X-1üX If (pxl-Test(63-Z,5) or pxl-Test(59-Z,6) or pxl-Test(59-Z,10) or pxl-Test(64-Z,9) or pxl-Test(61-Z,13))=1:Then Goto B End If F÷0:Then Goto B End 2.Getkey-lus a.Pixel-test b.Benzine-test

IV. Spel-lus 2.Getkey-lus c.‘Fuel’-tekst schrijven F-4üF Line(X-39,14,X-39,18,0 Line(X-36,18,X-36,16 Pt-On(X-38,17 Line(X-38,15,X-38,14 Line(X-35,18,X-35,14,0 Line(X-33,18,X-33,14,0 Line(X-34,18,X-34,15 Line(X-32,18,X-32,14 Line(X-31,18,X-31,14,0 Pt-On(X-30,17 Pt-On(X-30,15 Line(X-28,18,X-28,14 Line(X-27,18,X-27,14,0 Line(X-26,18,X-26,15 Pt-On(X-24,14 Line(X-94,29,X-94,7 Line(X-67,36,X-67,62

IV. Spel-lus 2.Getkey-lus c.Gebouwen tekenen Line(X-82,29,X-82,7,0 Line(X-58,36,X-58,62,0 Line(X-22,41,X-22,13,0 Line(X-89,41,X-89,62,0 Line(X-6,41,X-6,62 Line(X+5,41,X+5,62,0 Line(X,29,X,7 Line(X+12,29,X+12,7,0 Line(X+27,36,X+27,62 Line(X+36,36,X+36,62,0 Line(X+53,41,X+53,7 Line(X+72,41,X+72,7,0 Line(X+88,41,X+88,62

IV. Spel-lus Afsluiten van de tankplek Dit muurtje zorgt ervoor dat je enkel kan tanken als je benzine kleiner is dan 472. Want dan gaat het muurtje weg. If O=0:Then Line(X-41,41,X-41,7 Line(X-39,12,X-39,7,0 Else Line(X-41,41,X-41,13 End If F<472 Then 1üO Else 0üO End

IV. Spel-lus Tankpunt G is variabele voor aantal keer er bijgetankt kan worden. Dus per pixel dat het vliegtuig in dat punt staat komt er 50 benzine bij. If G=0:Then Pt-On(X-31,9 Pt-Off(X-30,9 End If (X-31=13 and Z=9) or Gø0:Then G+1üG F+50üF If G=9:Then 0üG End

IV. Spel-lus Bewegen naar boven of beneden Getkey 25= pijltje naar boven 34= pijltje naar onder If A=25 or A=34:Then Line(5,Z,13,Z,0 Line(5,Z+1,12,Z+1,0 Line(5,Z+2,6,Z+2,0 Pt-Off(5,Z+3 Line(9,Z+2,10,Z+2,0 Pt-Off(9,Z+3 Line(8,Z-1,9,Z-1,0 Pt-Off(8,Z-2 End

IV. Spel-lus Bewegen naar boven of beneden (vervolg) Aanpassen variabele Z. If A=25 and Z+2÷58:Then Z+2üZ End If A=34 and Z-2ù2:Then Z-2üZ End

IV. Spel-lus het programma afsluiten getkey-functie 45 = clear-toets If A=45 Then ZStandard AxesOn ClrDraw ClrHome Stop End Goto A

IV. Spel-lus 3. Neerstort-lus (Lbl B) We gebruiken hier een For-lus. Lbl B ZüB 5üC 5üD For(Á,úZ,0,5 Z-5üZ C+4üC

IV. Spel-lus 3. Neerstort-lus Vliegtuig tekenen en wissen Line(C,Z,C+8,Z Line(C,Z+1,C+7,Z+1 Line(C,Z+2,C+1,Z+2 Pt-On(C,Z+3 Line(C+4,Z+2,C+5,Z+2 Pt-On(C+4,Z+3 Line(C+3,Z-1,C+4,Z-1 Line(D,B,D+8,B,0 Line(D,B+1,D+7,B+1,0 Line(D,B+2,D+1,B+2,0

IV. Spel-lus 3. Neerstort-lus Vervolg vliegtuig: Pt-Off(D,B+3 Line(D+4,B+2,D+5,B+2,0 Pt-Off(D+4,B+3 Line(D+3,B-1,D+4,B-1,0 Pt-Off(D+3,B-2 ZüB CüD End Disp "CRASHED AND DIED