Effectievere reclamecampagne en strategie?. Wie is MeMo² ?  MeMo² is in oktober 2004 opgericht. Hoofdkantoor(tje) in de witte kerk van Durgerdam.  MeMo².

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
BUREAU VOOR i-COMMERCE
Advertisements

Totaal overzicht dienstverlening BizzInControl.
Leads voor boekhouders, administratiekantoren en accountants
Inhoud Wie is Gerrie Eijkhout? Introductie AsqY Online.nl
SMC078+ Facebook The Adult Version. Meer resultaat met Facebook Inspireren, motiveren, cases & praktische tips Met z’n allen!
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
De campagne....
Landelijke campagne bedrijfstakpensioenfondsen Bpf Bouw, 2 maart 2010 Marjolein Zaal Manager Communicatie VB.
GOALS STRATEGIES MEASURES DASHBOARD ACTION PLAN (WHO, WHEN)
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Download het volledige whitepaper via Deze presentatie geeft een samenvatting van het gelijknamige whitepaper. Het volledige whitepaper.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
 QI&feature=related QI&feature=related.
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM
COMMUNICATIEMIX van een onderneming
Cross Media.
Marketing Werkgroep 6.
S T R A T E G I E Contentvoorstel Zet de conclusies van je onderzoek kort en krachtig in het midden van je papier (usp’s, met welke redenen/motieven en.
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
handreiking social media bij de Vlaamse overheid
ClearSense the first choice in local search and advertising.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Academische vaardigheden - C1.5
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing CRM contentmanagement Website applicaties marketing.
Reis rond de wereld in 80 Certificaten Behavioral Targeting TMG: Awareness, Kennisoverdracht & Respons.
Advertentie Exploitatie Ondersteuning Meer €’s ……., met minder FTE’s.
FINACE :: THINK, BUILD, OPERATE. Recruiting Center Werving en Selectie – Recruitment - Sourcing.
Crossmediale Communicatie
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Succesvolle websites Van bezoekers naar klanten. Hoe succesvol is uw website?
Kwantitatief onderzoek
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
PLUK Motivatie 2. Over Nike 3. Doelgroep 4. Boodschap 5. Doelen 6. Tools 7. Marketingvormen 8. Strategie 9. Waarde-oordeel 10. Bronnen.
Social media presentatie
Presentatie Agrio ‘’Verrijk jezelf & klanten van meer kennis over online”
Commercieel beleid en recht
Using Media Blok 2 Werkcollege 1 Joyce Barnhoorn
4. Online strategie Internet scorecard
6. Conversie Minor Digital Marketing E-commerce is vooral gericht op conversie Doelstellingen zijn vaak gericht op conversie Conversie is succesfactor.
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Crossmediale Marketing Campagne
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
 Wat is het?  Mogelijkheden  In praktijk  Opgericht in februari 2005  Platform waar iedereen video’s kan uploaden  In 2006 overgenomen door Google.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
DMK – week 2.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Gerichte campagnes om conversie en klantwaarde te verhogen.
Stand van zaken in mobiele communicatie René Zeedijk | MediaScience.
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
De 25 beste ideeën voor een meer inspirerende planning en control Henk Doeleman Jean-Pierre Thomassen.
1 Cultuur Profielen & Programma’s GEDRAG Visie op leiderschap persoonlijke beleving business strategie transfer.
De WKR in de zorg: zorg voor belastingvoordeel Datum:6 juni 2014 Door:Martijn Thissen – Commercieel Manager.
1 Strategische benchmark GGD. Programma Welkom stuurgroep lid Toelichting op de strategische benchmark -Achtergrond Ingrid Coenen (intern PL) -Inhoud.
Google Oude situatie Dit is wat er is gebeurd.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
1 Strategische benchmark GGD. Doelstellingen strategische benchmark De benchmark biedt de mogelijkheid tot vergelijking op de aspecten doelmatigheid en.
Top kwaliteit Websites die wij maken Welkom bij Nexxite Internet.
Crossmedia in een marketing fullservice bureau
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan?
Leren op de werkvloer Leren gebeurt niet vanzelf Wij ondersteunen deelnemers daarom in hun eigen praktijk. Hiervoor hebben wij een innovatieve methodiek.
Internetmarketing en oefentoets
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Transcript van de presentatie:

Effectievere reclamecampagne en strategie?

Wie is MeMo² ?  MeMo² is in oktober 2004 opgericht. Hoofdkantoor(tje) in de witte kerk van Durgerdam.  MeMo² is actief op de Europese crossmediale onderzoeksmarkt en neemt in Nederland een dominante plek in.  MeMo² richt zich op het leveren van innovatieve diensten en consultancy op het gebied van reclame-effectiviteit, optimale campagneplanning, procesbegeleiding, invulling van websites en integratie van respons-based methodieken.  Op dit moment werken er 16 FTE  Kort gezegd: MeMo² maakt accountability van promotionele uitgaven inzichtelijk. Deze kennis faciliteert gerichte verbetering...

Wie is MeMo² ?.... Namedropping

Trends Online 2007 Inzet Behavioral targeting, campagnes specifieker en effectiever inboeken. Versmelting van tv, radio en print met online adverteren. Marketing 2.0, de opkomst van interactief adverteren, call to action is eenvoudig en meetbaar! Meer segmentatie van de doelgroep; profiling en social networks. Mobiel adverteren en internetten neemt explosief toe. Effecten crossmediaal adverteren bewezen. Inzet nieuwe online tools: weblog en RSS, XML-bannering, viral marketing, narrowcasting, advergaming, podcasting en zoekmachinemarketing.

U wilt een effectievere reclamecampagne en strategie?  MeMo² is gespecialiseerd in het vertalen van marktonderzoek naar praktisch toepasbare en strategische media-adviezen. Input vanuit de doelgroep wordt ingezet om betere aansluiting te vinden met de praktijk.  Hiertoe werkt MeMo² volgens de Get/Set/Go! Methodologie. Get/Set/Go! doorloopt de optimale stappen om samen met u tot een aantoonbaar effectievere advertentiestrategie en uitvoering te komen:

3 Go!: De campagne-effecten worden volledig en realtime inzichtelijk middels continu onderzoek. Van thematische reclame-effecten zoals naamsbekendheid, herkenning en associatie tot en met actiematige effecten zoals traffic, leads, omzet en call to action. 2 Set: Inzet van Get-informatie om een logisch en heldere mediastrategie te creëren, compleet met zinvolle advertising toepassingen (o.a. crossmediale inzet, optimale contactfrequentie, behavioral targeting en mobile advertising). Get: Nulmeting. Wat zijn de wensen van de doelgroep die u wil bereiken? Op basis waarvan maakt uw doelgroep zijn/haar keuze? Wat is de perceptie van uw bedrijf? Wat is de mediaconsumptie? 1... hoe werkt het?

Online vragenlijst: Huidige marktpositie Naamsbekendheid Mate van overwegen Oriëntatiemethode doelgroep Informatiebronnen doelgroep Selectiecriteria doelgroep Profiel Mediaconsumptie Nederlanders respondenten p/m!!... in de praktijk GET Inzicht in Company, Campagne, Doelgroep. Input voor Marketing en Concept.

2 MeMo² onderzoek... toont u de insights! Motivaties van de doelgroep geven concrete richtlijnen voor praktisch toepasbare en effectievere crossmediale adviezen. Intensitijd: Studie van 100 tracking onderzoeken toont aan dat volgorde, spreiding en tijdbestek van campagnes uiterst ineffectief zijn! MeMo² biedt raad.... in de praktijk SET Vertaalslag onderzoek naar commerciële crossmediale mogelijkheden. Richtlijnen campagne thema.

GO! Continu inzicht in bereikte actiematige en thematische doelstellingen. Learnings voor volgende campagnes in de praktijk Realtime resulaten Inzichtelijk in MeMo Tool, inclusief MeMo Benchmark. Meetpixeltechnologie Contactfrequentie met homepage, banner, online spot wordt vergeleken met campagne effect: Tastbaar resultaat!

… wat meten we precies?! Development in Marketing Metrics Top-of-Mind Awareness Ad Recognition Ad Recall Familiar with campaign Preference etc Development in traffic: Kliks via banners Viewthrough Bezoek via Google Bezoek door commercial etc Development in respons: # Sales # Applications # Calls Monitoring realtime promotional accountability (crossmediaal) 3

Eerst…Naamsbekendheid en kennis omtrent Certificaten. Dan...Stimulans van aankoopintentie en direct respons. … Case ABN AMRO De crossmediale effecten worden in beeld gebracht. Resultaten tonen de contactfrequentie met mediatypen en de stijging van naamsbekendheid en overweging Certficaten Doel Get/Set/Go! GetSet Richtlijnen voor crossmediale campagne strategie. Tevens zelfdenkende en actiematige XML Banners, (behavioral) getarget op het online gedrag van de actieve beleggers. In de mediamix werd bewust gekozen voor een sterke online-TV-Print combi. Radio had in deze fase (nog) te weinig toegevoegde waarde. Go! Insight onderzoek onder actieve beleggers wees uit dat bekendheid ABN AMRO Certificaten laag was. Wel bleek de doelgroep geïnteresseerd in specifieke beleggingsproducten. Verschillende behoefte dat wel, afhankelijk van het risicoprofiel van de belegger. Continu onderzoek binnen bereik totale campagne

MeMo² garandeert u middels Get/Set/Go! een aantoonbaar effectievere (crossmediale) campagne! Nulmeting en insight gedreven onderzoek Richtlijnen Mediastrategie & Mediaplan Media-advies (o.a. materiaal & behavioral targeting) Inzicht in crossmediale effecten; meetpixeltechnologie Concrete resultaten realtime benaderbaar... resumé

MeMo² levert aantoonbaar effectievere campagnes! (EFFIE 2007 & Beste Productintroductie 2007)

Coen Kempen Media Consultant T: E: W: Tim Koekkoek Key Account Manager T: E: W:

Appendix: relevante publicaties MeMo² Marcel Vogels (CEO MeMo²) over effectieve reclame (zie de beelden van Adformatie)zie de beelden van Adformatie Eerste Behavioral Targeting case Nederland (bekijk het tussentijdse resultaat)bekijk het tussentijdse resultaat Effie met ABN AMRO & Clockwork (zie persbericht)zie persbericht Mobiel adverteren? MeMo² knows how! (mobile advertising)mobile advertising