Jodelahihi Het grootste najaarsfeest van het zuiden! Van 12 t/m 17 oktober staat de binnenstad van Sittard voor de achtste keer op zijn kop! Trek dirndl.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Serious Request 2012 Enschede Sjors IJspelder & Florentijn Marinissen 3FM.
Advertisements

Marian Walstra en Irma Laméris
ZAPPcity Project ZAPPcity • alle evenementen onder één publicitaire paraplu • 28 augustus – 14 september • kunst, cultuur, sport, media • locaties.
“Trek ook snel & goedkoop vele nieuwe klanten aan” Exclusief Rayonhouder Social Media Miljonairs Oud-Beijerland, Bernisse, Binnenmaas Marcel van Belle.
Presentatie CNA, 22 Oktober, Marijn Willemen en John Keunen
Welkom op de jaarvergadering van 4 februari 2014
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Marketingcommunicatiemix
Liliane de Voogd CO1K, fontys ACI Mei 2013 QDAY FESTIVAL 2013/KINGSDAY APRIL, AMSTERDAM.
Time Warp.
Presentatie door Gerrit van Woudenbergh
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
De EMEG-lijst: BreakFest, Landgraaf. In dit deel van mijn EMEG-(oriëntatie)lijst ben ik opzoek gegaan naar de succesfactoren van het 1-daags festival.
Glow Eindhoven.
Verdienmodel Hrieps festival
FC Eindhoven Bezoek een sportief evenement. Observeer het publiek tijdens je bezoek Ik ben naar de ladies night van FC Eindhoven geweest. Dit was een.
GGD Fryslân Akke Hofstee en Abe van Reemst Leeuwarden
De Bibliotheek onder vuur E-Books Tablets Internet Social Media Bezuinigingen Heeft de bibliotheek nog toekomst?
St. Patrick's Day.
Nieuw relatiemanagement / scrm
Concerti Fetti Bezoek een live-optreden van een voor jou niet voor de hand liggende artiest.
Benefietavond 15 september 2012 Mother of Peace. SWOT-ANALYSE Strenghts -Veel geld opgehaald -Goede organisatie, omdat iedereen wist waar die aan toe.
DE GROTE REGIOBEURS Stadskanaal. TRENDS Vergrijzing Vergrijzing Social media Social media Mobiele telefonie Mobiele telefonie.
Presentatie studiecoaching
BAVARIA ZO. FESTIVAL 22 september Wie? Wat? Waar?  Bavaria presenteert 1 e editie Zo. Festival 2012  Lieshout 22 september 2012  Meer dan 3000.
Opdracht Bezoek een gamebeurs Lees recensies en geef daar een reactie op.
Abel Malschaert. PARTICIPATIESAMENLEVING DECENTRALISATIES Meer taken komen bij gemeente te liggen op gebied van sociale zekerheid, werk en maatschappelijke.
Miniveldtoernooi Wat is miniveldtoernooi? Voetbaltoernooi met teams van 6 personen. Er wordt gespeeld op een half veld. Deelname door mannen en.
Vrijwilliger appelpop 2012
De naam GLOW komt van alle lichteffecten en de projecttechnieken. De 6 e editie van GLOW, dat van 5 t/m 12 november 2011 in Eindhoven plaatsvond, heeft.
Ondernemersfonds Leids Model
Project ‘The medium is the message’
Optreden Why We Fight Kijkje achter de schermen, Event.
Een prachtige kans voor uw kinderen
Robin Uters Digitale trends & Social Media. Muziek Robin Uters.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Evaluatie. Aanleiding: In het jaar van Sail Amsterdam en Europees Jaar van het Industrieel Erfgoed de Zaanstreek beter op de kaart zetten; feest der verbinding.
Hoe bereiken we Stadse Alleseters?. Kenmerken Stadse Alleseter jaar -Vrije tijd : uit eten, winkelen, terras, bioscoop -Zijn oververtegenwoordigd.
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
Stage presentatie Dierenambulance Groningen Jeremy Corcoran 2015/2016
Alpe d’HuZus Alpe d’HuZus Woensdag 1 juni 2016 Voor iedereen die ook één keertje de berg op wil. Fietsend, wandelend of hardlopend Bedoeld voor.
Centrummanagement in Leudal? Onze ervaringen in Panningen! 17 november 2014 Ger de Vlieger Jan Bouten.
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
Historie 1e festival 12 april 2002Boogie Bar1100 bezoekers (uitverkocht) 2e festival 26 april 2003De Muzeval1350 bezoekers (uitverkocht) 3e festival.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Lucie Herraiz Cunningham Delft Business Consultancy Adviseur Expat Project Team Delft April 18, 2013 Delftse Expats en Delftse Culturele Instellingen.
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
Openbare ruimte als trekker Pitch werkbijeenkomst “Retail in middelgrote Gemeenten” 26 juni 2015.
Fairtrade Gemeente [naam presentator invullen] [datum invullen]
Claire van Emmerik. Hoe zet je een stad op de kaart door middel van citymarketing? Deel 1  Het gebruik van citymarketing Deel 2  Dordrecht: Het citymarketingbeleid.
Digitale dienstverlening gemeente Oss Resultaten van het digitaal Burgerpanel September 2012 Team Onderzoek & Statistiek.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
VEILIGHEID RONDOM MIJN EVENEMENT Hoe organiseer ik dat? Jan Dirk Nijkamp Assen, 27 september 2012.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
CROWDFUNDING - AKTIVITEITEN NIEUWBOUWPLAN KLEEDKAMERS
Nationaal Platform Evenementen Vrijwilligers
Achtergrond Wat hebben we geleerd uit de bevraging van de handelaars:
Burgerhout Bruist Editie 2017.
Presentatie de markt voor Acht
Een succesvol community project
Welkom bij GO MEI 2016.
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Prijs Wordt per blikje rond de 2 euro verkocht.
Uitdaging Promotie Deventer
Werkgroep Communicatie
De waarde van Le Grand Départ Utrecht 2015
Drugs, dat kunnen we hier niet gebruiken
& evenementen in de stad
Transcript van de presentatie:

Jodelahihi Het grootste najaarsfeest van het zuiden! Van 12 t/m 17 oktober staat de binnenstad van Sittard voor de achtste keer op zijn kop! Trek dirndl of lederhose aan en geniet in de Oktoberfeestpaviljoens van spetterende live muziekprogramma’s. Kom naar de kermis, parades en het vuurwerk. Drink een pul bier, Weisswein of eet een halve meter Bratwurst.

Organisatie Het Oktoberfeest is met de Geleense Kermis en het Sint Rosa Festival een van de drie evenementen, waarin de gemeente als organisator optreedt. Dat kan echter niet zonder de samenwerking met een aantal partners (bijv. de stichting Funsensation, Schutterij Sint Rosa) en héél véél vrijwilligers, die worden gerecruteerd uit het plaatselijke verenigingsleven. Ook het bedrijfsleven, het centrummanagement en de plaatselijke horeca laat zich niet onbetuigd en dragen bij aan de feestvreugde. Dat kan zijn in de vorm van sponsoring, free publicity en andere bijdragen, maar ook aankleding van etalages, zelf georganiseerde oktoberfestiviteiten en party’s zijn aan de orde van de dag. Kortom, de hele gemeente bruist in oktobersfeer.

Artiesten afgelopen jaren Fabrizio Nick & Simon The partysquad Legata’s Lederhosen Power Boney M Die Powerhosen The Opposites Brand L1imburg De Limburger Welling Peugeot Futurin FUN SENSATION Jillz Hoofdsponsors van Oktoberfeest Sittard 2012

3 trends (what’s new) Trends t.a.v. het Oktoberfeest 1. Promotie en gebruik van Social Media. De website is steeds verder geoptimaliseerd en ze twitteren en facebooken er op los. Dit jaar is ook de Oktoberfeestapp geintroduceerd!! Reclame op bussen en grote mast met oktoberfeest reclame langs de A2.

2. Het Oktoberfeest is inmiddels van een volksfeest, waar mensen eerst een beetje op neer keken, gegroeid naar een evenement met bovenregionale uitstraling. Dat uit zich in het feit dat het bedrijfsleven het nu ook heeft omarmd en wil benutten voor netwerkevenementen en ook de gemeente meer met de veren pronkt. Ook de sjiekere mensen schromen niet om in lederhose en dirndle te komen. De hele stad is in oktoberstijl. De winkeliers geven rubbelkarte (kraskaarten) bij besteding in de winkel, waarmee je een consumptie krijgt of kermisatractie gratis kunt bezoeken (AH bijv. bij besteding van € 25,-). Oktoberfeestkleding wordt op het terrein verkocht, er zijn leuke acties zoals het uitroepen van Miss Oktoberfeest.

3. Het succes heeft ook een keerzijde. Meer controle (bijv. door belastingdienst en milieuhandhavers) en ook meer bezoekers dus de noodzaak om goed op de veilheid te letten. Dat gebeurt nu vanuit een speciaal hoofdkwartier, waar we samen met politie, gemeente en security een en ander monitoren. Er is meer zichtbaar politie op straat maar de sfeer is gezellig. Voor het eerst ook camerabewaking op een paar cruciale punten. De twee grote paviljoens trekken elke avond 3000 bezoekers en de twee kleinere elke avond 650.

3 succesfactoren De sfeer hebben ze echt super gecreëerd De hele stad in Oktoberstijl Inspelen op verschillende doelgroepen 3 verbeterpunten De route aangeven Weinig wc’s, stond ook niet aangegeven Slechte ventilatie in tenten