dAb: Interactive Haptic Painting with 3D Virtual Brushes W. Baxter, V. Scheib, M. Lin, and D. Manocha
Overzicht Inleiding Vorig werk Doel Aanpak Gebruikers Interface Haptic device Virtuele borstels Verf model
Inleiding Vorig werk 4 grote categorien Computer gegenereerde kunstwerken Modellering van verf Modellering van borstels Schilderen als een gebruiksinterface Hoe is dit anders ? Dit systeem creeert niet alleen het kunstwerk, maar ook het plezier van het creeren van het kunstwerk Of zoals men beter zegt : “The journey is half the fun.”
Inleiding Doel “De traditionele hulpmiddelen ter beschikking stellen aan de kunstenaar, Om een 2D schilderwerk te maken” Waarom ? Reeds verworven ervaring Speciale technieken van de kunstenaar Kleine leercurve van het systeem
Aanpak Simpele Gebruikersinterface Haptic device Virtuele borstels Verf model
Aanpak Gebruikers Interface Zo weinig mogelijk menu’s en toetsen alles moet natuurlijk lijken
Aanpak Haptic device PHANToM SensAble Technologies Gebruik van een 3D input device met force feedback Intuitieve manier van werken 6 vrijheidsgraden Meer voeling met het kunstwerk
Aanpak Virtuele borstels Verschillende soorten borstels Omzetten naar borstel-modellen (Spring-veer systeem) Dik – Dun Lang – Kort Rond - Rechthoekig Hoe modelleren ?
Aanpak Verf Model Verf mengen rechtstreeks op palette Intuitief Verf drogen Automatisch of handmatig Bi-directionele verf transfer Van de borstel op het doek en omgekeerd