DAb: Interactive Haptic Painting with 3D Virtual Brushes W. Baxter, V. Scheib, M. Lin, and D. Manocha.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kunst *nienke*.
Advertisements

informatica keuzevak in 5- en 6-vwo
MUZIEK : SOUVENANCE DE TOI - ALAIN MORISOD
Unleash your productivity with Startup TOOLS today •Configuratie voor de PTC product ontwikkeling omgeving, •Applicaties voor een gecentraliseerd, grafisch.
Stijn Hoppenbrouwers Software Engineering les 1 Algemene inleiding en Requirements Engineering.
Un impresion di mi obranan (Een impressie van mijn schilderwerken) (Een impressie van mijn schilderwerken)
Module 7 – Hoofdstuk 5 (1) SQL – een begin.
Rooster Generator Voor Huisarts Posten
Netwerken. Wat is een netwerk? Je spreekt van een netwerk van zodra twee of meer computers met elkaar verbonden zijn. Je kan thuis een klein netwerkje.
How to build a robot Sander van Dijk Kunstmatige Intelligentie
TETRA valorisatieproject IWT Realisatie van een raamwerk voor automatische personeelsplanning Tweede gebruikerscommissie
| S turen Betere resultaten door docent-student voortgangsinteractie Projectleider Ellen Zillig-Straatman M eten A nalyseren I nformeren.
Door: Marvin Peters & Frank van Esch
Breng uw lessen nog meer tot leven!
Definieer het maar ruimtelijke interfaces Inhoud met als doel Definitie interface + ruimtelijkheid Eye tracking Motion capture and analysis Haptic.
Slimmer Organiseren voorbij “Het Nieuwe Werken”. Slimmer organiseren Een flexibiliserende arbeidsmarkt en moderne communicatiestructuren levert vragen.
Kunst Gemaakt door mila.
Kunst bij de Mussen. Wij zijn de kunstenaars We bedenken zelf allerlei dingen.
Bedrijfskolom Handboek
Masterclass Informatiekunde, Dominicuscollege, Nijmegen
BLUETOOTH 18 november 2003 Ann Huygens.
Toepassingen van Haptic Masters P. Lammertse, MOOG-FCS TU Eindhoven, Super TU/esday.
Interaction Design Core mechanics. Wat hebben we gedaan.. De eerste maakopdracht gedaan van usecases en flowcharts IAM - HvA.
Computers en Visueel Gehandicapten
Zonder Interface heeft de computer geen gezicht
Designing Knowledge Systems b Hoofdstuk 11 van Knowledge Engineering and Management. The CommonKADS Methodology. b A.Th. Schreiber, J.M. Akkermans, A.A.Anjewierder,
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
WELP, wat hebben we geleerd? Implementatie en ontwikkeling afsluiting studie(mid)dag.
Op de grens van Wiskunde D en NLT: Dynamische modellen
Evaluatie Technieken Course 10, CMC, 04/11/03. 04/11/03HC102 Evaluation and Testing “ Experienced designers have attained the wisdom and humility to know.
Abstract expressionisme
Een Module over Model Checking voor het VWO Frits Vaandrager1, David Jansen1 & Els Koopmans2 1Radboud Universiteit Nijmegen 2Olympus College Arnhem.
Looking at Code Size and Performance Kevin Muys.  Hoe efficiënt is C++ vergeleken met C  Hoe beïnvloed C++ het benodigde geheugen  Oplossingen voor.
Haptic device PHANToM SensAble Technologies Gebruik van een 3D input device met force feedback Intuitieve manier van werken 6 vrijheidsgraden Meer voeling.
Modelleren 4 7 mei 2002 (tussenpresentatie). Wat is de vraag? Welke aannamen hebben we gedaan? Wat is ons model daarbij? Hebben we al concrete resultaten?
Inleiding Veiligheid Beschikbaarheid Betrouwbaarheid Snelheid Volledigheid.
Hoofdaannamen van Appreciative Inquiry
Paasdecoratie.
MUSIC : SOUVENANCE DE TOI - ALAIN MORISOD
Thema kunst groep 1 en 2 basisschool Bernadette Veghel.
Emoties door Games Door: Vera Prins. “ Wat is de meerwaarde van emoties door games ?
TIRPRJ01 (a en b) TIRPRJ01a – lesweek TIRPRJ01b – lesweek
1 e-Books & i-Papers Rik Min researcher Centre for Telematics and Information Technology (CTIT) & Faculty of Educational Science and Technology (EDTE)
1 Introductie next MCT - Programmeren 2 © S. Walcarius Waarom java? programma machinetaal (.exe) compilen platformspecifiek Een exe programma.
“What the food?” Voorop in de Vergroening Even voorstellen.
Jezelf voorbereiden op een operatie
Peter Diem Koeien. Wie is die Peter? Kunstenaar uit Nederland. Veel voorkomend thema in zijn werk: koeien. Gebruikt veel felle kleuren, geen wit meer.
Toelichting op het ontwikkelen van digitale content.
Expertise gerichte geestelijke verzorging: Kansen voor binnen én buiten de muur Jan Willem Uringa Geestelijk verzorger, afdelingshoofd MMW, CT & GV.
Programmeren. Wat is programmeren? Het schrijven van opdrachten voor de processor De processor “spreekt” machinetaal:
Hoofdstuk 3 Licht en landschap
De creativiteit van mevrouw Bol
ABSTRACT EXPRESSIONISME
Beantwoord de volgende meerkeuze vraag:
bing. com/videos/search
Groepsopdracht ‘Maak samen één schilderij’ THTEX
What is the meaning of? Student centered learning
Abstract expressionisme
Voeg hier een foto van het product in
Verre Oosten – Zero & Gutai
Kennis delen Actualisering register kwalificatiestructuur SBB.
Schilder- en tekenkunst
Het postkantoor van windows
Uw eigen diensten verkopen via 2tCloud
De didactiek van ontwerpen
Het berekeningspakket van Reynaers Aluminium
En wat het kan betekenen voor senioren
Want dat maakt het wachten leuker.
A Pallette of Actionable Knowledge (Pack-model)
Transcript van de presentatie:

dAb: Interactive Haptic Painting with 3D Virtual Brushes W. Baxter, V. Scheib, M. Lin, and D. Manocha

Overzicht  Inleiding Vorig werk Doel  Aanpak Gebruikers Interface Haptic device Virtuele borstels Verf model

Inleiding Vorig werk 4 grote categorien Computer gegenereerde kunstwerken Modellering van verf Modellering van borstels Schilderen als een gebruiksinterface Hoe is dit anders ? Dit systeem creeert niet alleen het kunstwerk, maar ook het plezier van het creeren van het kunstwerk Of zoals men beter zegt : “The journey is half the fun.”

Inleiding Doel “De traditionele hulpmiddelen ter beschikking stellen aan de kunstenaar, Om een 2D schilderwerk te maken” Waarom ? Reeds verworven ervaring Speciale technieken van de kunstenaar Kleine leercurve van het systeem

Aanpak Simpele Gebruikersinterface Haptic device Virtuele borstels Verf model

Aanpak Gebruikers Interface Zo weinig mogelijk menu’s en toetsen alles moet natuurlijk lijken

Aanpak Haptic device PHANToM SensAble Technologies Gebruik van een 3D input device met force feedback Intuitieve manier van werken 6 vrijheidsgraden Meer voeling met het kunstwerk

Aanpak Virtuele borstels Verschillende soorten borstels Omzetten naar borstel-modellen (Spring-veer systeem) Dik – Dun Lang – Kort Rond - Rechthoekig Hoe modelleren ?

Aanpak Verf Model Verf mengen rechtstreeks op palette Intuitief Verf drogen Automatisch of handmatig Bi-directionele verf transfer Van de borstel op het doek en omgekeerd