Keuzetraject Software Ontwikkeling. Moderne technologieën Doel : mee kunnen draaien in elk team Aangeleerde vaardigheden Zelfstandig problemen kunnen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De basis: Windows Movie Maker Haal versie 2 binnen Het klassieke taakvenster: importeren, bewerken, opslaan. Voorstelling van enkele montageprogramma’s.
Advertisements

1 Presentatieavond Technologie en Dienstverlening Leerjaar 3 en 4 8 februari 2011.
Geïntegreerd softwareproject
17 april 2008 WAB*info De digitale bron van de Nederlandse waterbodems Gaston Lamaitre Data-ICT-Dienst, Delft Uitvoerders: Atlis (hoofdaannemer), CSO (functioneel.
GUI Router en Switch Afstudeerproject Maarten Diels & Geypens Björn.
Hogeschool van Amsterdam - Interactieve Media – Internet Development – Jochem Meuwese - -
Digitaal Rijbewijs MAX consult
Webapplicaties: de serverkant
iCafe Erasmushogeschool Brussel
Mediacentrum Windesheim na 23 dingen. Hoe nu verder?
Visual Basic .NET voor studenten
Informatica in de Tweede fase Havo en VWO. De uitgangspunten Informatica is een vak in de vrije ruimte voor de havo 240 slu (voor het vwo 280 slu) het.
Java en BlueJ Een goed idee?.
Chantal Joore Mandy Maes Marc van Aa Roxy Dammers Tooske ten Klooster
1 van 10 POWERPOINT Nieuw in de Wegwijsserie: Wegwijs in PowerPoint 2007 Presentatie Ambassadeursdagen Seniorweb Door: Louise Prompers.
Visual Basic.Net - Overzicht
Software-ontwikkeling I
CinekidStudio: zelf doen geeft inzicht!. Introductie Games (serious games / cots games) Virtuele werelden Playful digital tools Onderzoek naar het gebruik.
Deel XXI 1 Internetapplicaties Internetprogrammeren Capita Selecta.
Informatica Flash gevorderden. Vereiste voorkennis: Geslaagd zijn voor de cursus Flash beginners OF Beschikken over de volgende voorkennis: Kennis hebben.
Web Applicaties Bouwen met Visual Studio .NET
Windows Applicaties Bouwen met Visual Studio.NET Sijmen Koffeman Development Consultant Microsoft.
Visual Basic 2010 – What’s new André Obelink
Keuzetraject Software Ontwikkeling. Marktvraag Mark Heeren (ceo CSC Benelux): –Nieuwe mensen aannemen wordt weer moeilijk, men stelt meer eisen over auto.
PHP & MYSQL LES 01 PHP BASICS. PHP & MYSQL 01 PHP BASICS 02 PHP & FORMULIEREN 03 PHP & DATABASES 04 CMS: BEST PRACTICE.
Visual Basic.NET voor studenten De VB- ontwikkelomgeving Hoofdstuk 2.
Erasmushogeschool Brussel Naim Ben Tanfous Stef De Spiegeleer Joeri Verdeyen iCafe Een digitaal bestelsysteem voor de horeca. 2de zittijd.
Web 1.0 HTMLAfbeeldingen FlashHyperlinks CSS Participation AJAX Usability Design Ruby on Rails.
MVC in de praktijk Jeroen Swart.NET architect, Quintor
Welkom bij Immersive space, de flashles Tijdens deze lessen, leren wij je werken met het programma adobe flash.
Keuzevak in de Tweede Fase HAVO en VWO
Thesispresentatie LocQSmith project Bedrijf: Barco Purup Eskofot Johan Andries.
Professionele software-ontwikkeling
tircms02-p les 1 Operating Systems practicum
Webapplicaties: de clientkant Herman Koppelman Sylvia Stuurman 13 november 2010.
Tircms03-p les 1 C++ voor C-kenners Voor Technische Informatica.
Vrije Universiteit amsterdamPostacademische Cursus Informatie Technologie Beyond Object-Orientation?
SKYPE INTEGRATIE “Tools voor Database koppelingen en CRM integratie” SES Skype for Business Kennis Event Dinsdag 12 mei 2015 Michiel Moonen
Deel 7 (team) productvoorstel 100 minuten
Java & het Web Programma: Databases (jdbc, JNDI, ORM, JPA)
Java & het Web Programma: 3rd party libraries Standard actions (E)xpression (L)anguage.
Het HiSPARC project Het HiSPARC project meet kosmische straling en is een samenwerkingsproject van een groot aantal scholen en diverse Universiteiten.
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
ENF collector Mustafa Karci Kilian Siem Sander van Schie Olivier Bootsma Feroz Rameswar.
Proloog… © , Yenlo B.V., Hazerswoude-Rijndijk, Nederland - Alle rechten voorbehouden Al jaren wordt er gesproken over jQuery mobile en mobiele.
Over de fabels en feiten van applicatiebouw en de invoering van het Spring Framework 16 december 2014 Ferdy du Chatenier / Gilbert van den.
OOP en.NET. Objecten Is geen ‘nieuw’ mysterieus woord Overal om ons heen zien we objecten: – TV – Computer – Auto – Wasmachine – ….
C++ Les 1: introductie. Programmeren Programma’s scripts Websites libraries (Sound, GUI, netwerking…)
Java voor beginners Doel: Een spel maken in LWJGL Door: Jim van Leeuwen.
Welkom bij de presentatie van de Cube of Life, gemaakt door Team Z.
Software Development fundamentals
Professionele software-ontwikkeling. Op basis van Spring MVC.
Keuzedeel Verdieping Software
Frontend Oss
Arjan Egges & Paul Bergervoet
Tinpro015b-les 1 C++ voor C-kenners Voor Technische Informatica.
Keuzedeel Verdieping Software
ASP.NET MVC Web Development
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Software Development fundamentals
Software Development fundamentals
ASP.NET MVC Views.
SQL Les 1 5 April 2019.
– Software development fundamentals
Java Masterclass Sar Maroof.
– Software development fundamentals
Software Development fundamentals
Software Development fundamentals
Transcript van de presentatie:

Keuzetraject Software Ontwikkeling

Moderne technologieën Doel : mee kunnen draaien in elk team Aangeleerde vaardigheden Zelfstandig problemen kunnen oplossen Zich kunnen inwerken in technologieën

Inhoud 2°jaar Web 2.0 –Ajax : javascript, –JSON, –DOJO Beeldmanipulatie J2EE : JSP, servlets J2EE : JSF Web 2.0: FLEX Persistency Frameworks

Inhoud 3° jaar.net C++ EJB3 : application server (vervolg J2EE) Javafx

Geavanceerde technieken voor webapplicaties (2TX) Web 2.0 –Ajax : javascript, DHTML, XMLHttpRequest –JSON, DOJO drag en drop, JQUERY –Ajax patterns –Testing framework voor websites Boek: –Beginning Ajax, Chris Ullman and Lucinda Dykes, Wrox, 2007

Wat doen? Javascript leren Javascript bibliotheken leren gebruiken Vb Autocompletion fields Werken met een tool hiervoor (Aptana? Eclipse? Netbeans?)

Digitale beeldbewerking (2TX) –Digitale beelden –ImageJ –Schrijven van plugins –histogram –puntprocessen –frameprocessen –digitale filters –randdetectie –morfologische filters Studiemateriaal –Eigen cursus "Digitale beeldbewerking", G & T, 2009

Wat doen? Beelden manipuleren Plugin voor ImageJ maken digitale filters maken In plaats van examen kan je kiezen voor werkjes over bepaalde topics

Internetprogrammeren (2TX) J2EE: –JSP, servlets –JSF –Persistency frameworks Web 2.0 FLEX

Wat doen? Website maken met nieuwere technieken met behulp van netbeans Werken met FlexBuilder 3.0 (Adobe en ActionScript 3.0)

.net (3TX) Visual Studio 2008 C#.NET framework Windows applicatie in.NET database toepassing met ADO.NET en LINQ web applicatie met ASP2.0.NET

Wat doen? Een kaartspel maken met Visual Studio Een spel met robotjes maken In groep een asp.net website maken

C++ (3TX) Eenvoudige statements en expressies. Operatoren, functies en klassen, templates. Pointers, arrays, strings, vectoren. Lijsten, bomen.

Wat doen? Kleine oefeningen maken Leren werken met pointers Leren aanmaken van ‘boomstructuren’

Persistency frameworks (3TX) J2EE: ejb 3.1 (nog niet gereleased) object-relational mapping entity manager object query language Javafx 1.2 (juni 2009) –Animaties –Video –Audio

Wat doen? Gedistribueerde toepassingen maken die communiceren met een centrale application server. Wekelijks een bepaalde techniek toepassen. In groep een grotere gedistribueerde toepassing maken mbv Javafx

Examens Voornamelijk werkjes maken onder het jaar. Probeer bij te blijven

Nadruk Basis programmeren heb je al gehad Meer klaarstomen voor nieuwste technieken, nieuwste trends, aansluiten bij vraag bedrijven (.net, J2EE) Werken met tools : Visual Studio, Netbeans, Eclipse

Onderwijsvormen Meer toepassingen maken, dikwijls in groep zelf gekozen projecten uitwerken Screencasts : opgenomen (met geluid en beeld) lessen