Hogeschool van Amsterdam Engineering, Design & Innovation Amsterdamse Hogeschool voor Techniek 31 maart 2006 Lambda presenteert Market Challenge Marketing.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Trends in Dienstenmarketing
Advertisements

Beleidsplan gemeente Barneveld Door: Erwin van der Meij, Dave Duyn en Robin van Leeuwen.
VISIE “Techniekmuseum HEIM is een interactief belevings- en ontmoetingscentrum waarin techniek, geschiedenis en wetenschap zijn gekoppeld aan vernieuwende.
Marktonderzoek Wat is een marktonderzoek? Waarom een marktonderzoek?
Thema RFR kw1 Plan van Aanpak (PvA) Afstudeerscriptie
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
Lectoraat Productie en Proces Innovatie
1.1a2, Vereniging voor elektronisch geld instellingen in Nederland Toelichting op doelstelling en werkwijze Kees Klomp (voorzitter) 11 juni 2002.
“De ontwikkeling van een kwaliteitsmanagementsysteem ten behoeve van de plan- en projectontwikkeling” Bart Snijders
Omwonenden- Vereniging Project Haaksbergerstraat- Blekerstraat 0 Inhoud: 1.Bouwplan 2.Tijdsbeloop 3.Bestemmingsplan 4.Zienswijzen 5.Omwonenden vereniging.
Automotive Design College Packaging Design Maarten Beerten (geredigeerd door Roeland Hogt) Afgestudeerde Automotive Engineering In 3 e jaar hoofdontwerper.
Hoppenbrouwers Gemaakt door: Hamza Nassiri, Kevser Calhan, Nick van Dijk en Sander van Velzen © copyright.
Handreikingen Voor de C-kandidaat
Facebook. Martin Bos MM1B.
Ondernemen na je studie!
Debriefing 24 januari 2012.
User Centred Development UCD Werkcollege blok 1 week 5.
1 Scenario template. 2 DEEL 1: INLEIDING ➔ Uw organisatie ➔ Het uitgangspunt van uw project ➔ De doelgroep ➔ Wat wilt u bereiken? SERVICE DESIGN TOOLKIT.
Workshop opstellen adviesrapport
Opdrachten Inleiding IO Elke opdracht gegeven aan het eind van een college 2010.
Marketing presentatie
Marketing presentatie
Inleiding tot marktonderzoek
Door M.J.Roos Hogeschool Rotterdam Cluster Ribacs
Basisboek marketingcommunicatie
Marketingonderzoek Cursus SPD week 2. Agenda Doelstellingen vandaag Studiewijzer Vraagstukken H1 en H2 Hoofdstuk 3 en 4 Voorbereiding volgende week SPD.
Cursus VMO week 2 hoofdstuk 3
het bouwen van een website
Aansturing gemeenschappelijk oppervlaktewater instrumentarium
Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.
Samen aan de slag voor het versterken van ons bibliotheeknetwerk 3 oktober 2006 Holstohus, Olst.
Doelen Soorten vormgeving.
Project Patiënten Dossier Projectgroep 6 Aniek Aurely Guido Joyce.
FINACE :: THINK, BUILD, OPERATE. Recruiting Center Werving en Selectie – Recruitment - Sourcing.
Rotterdam zonder MBO verzuim
Crossmediale Communicatie
Marketing Marketingoriëntatie
INLEIDING ONDERZOEK MARKETING, MARKTONDERZOEK & COMMUNICATIE
Branche Analyse Drogisterij & Parfumerie
CASE STUDIE 15 Door: Van Looy Rob De Laet Hans. Doelstelling Problematiek bij Viewcolor vastellen en eventuele oplossingen voorstellen.
beleids / strategisch proces
Project presentatie 1. Even voorstellen - Niek Storm - Manoli Tsigonakis - Kevin de Groot - Boudewijn de Jong.
Multidisciplinaire samenwerking
Begincolloqium Bart Brink Bedrijfsprocessimulatie van inrichtings- en organisatie-concepten voor kantoren 7 April 2004 ID
Christopher Penders | Suzan Koopman | Joyce Mercij | Liza Tsoudina
Plan van Aanpak Guatamala Reforestation. Wat hebben wij tot nu toe gedaan?
Commercieel beleid 1 H2 Marktonderzoek Filiaalmanager.
Inleiding bij PROVSO Noord Thema Onderwijs Donderdag 26 maart 2015 Hans Everhardt.
Stimulans Kwaliteit BPV Kinderopvang Amsterdam 17 maart 2015.
Rapportagetechniek Wat moet er in een voorwoord?
Tot dusverre. Volgende week begint het bezoek van ouders met eigen tafel en... presentaties 15 minuten max waarin je toelicht waar jullie kdv.
Hogeschool Rotterdam, Opleiding Vastgoed & Makelaardij drs. ing. M.M.A. Scheepers Collegejaar college.
Rapportagetechniek Wat moet er in een voorwoord?
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
Eindpresentatie Digital Marketing
Psychiatrisch Centrum Duffel  Maakt deel uit van Emmaüs vzw  Psychiatrisch ziekenhuis: 601 bedden  Psychiatrische verzorgingstehuis:
Briefing Opdrachtanalyse en Vooronderzoek
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Marktonderzoek Zonder inzicht in het gedrag van de klanten/markt kan er geen marketingbeleid gevoerd worden.
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Bouwcampus ’In co-creatie met de markt en kennispartners in een preconcurrentiele en neutrale omgeving werken aan complexe opgaven’ 1/12.
Meer stille autobanden
Degene die de presentatie verzorgt
Student: Celine Brusselle Mentor: Dr. Bart Lelie Promotor: Ellen Decat
Product Design & Engineering
Les 1: Introductie Marketing
Marketing Week 1 Les 1 Introductie opdracht Marktonderzoek.
Marketing & Management
Maak Maar Duidelijk!.
Stap drie bij projecten
Transcript van de presentatie:

Hogeschool van Amsterdam Engineering, Design & Innovation Amsterdamse Hogeschool voor Techniek 31 maart 2006 Lambda presenteert Market Challenge Marketing en Marktonderzoek Dennis Bakker Kevin Brink Erik Frerejean Fons Huisman Bart Koopmans Eric Pape Maarten Platjes Bo Ramaker

Inhoudsopgave

Inleiding Advies reorganisatie van de holding Advies reorganisatie van de holding Onderzoek naar oprichting D-pro Onderzoek naar oprichting D-pro Onderzoek naar oprichting E-pro Onderzoek naar oprichting E-pro

Opdrachtformulering Probleemstelling Probleemstelling –Rommelige organisatie –Het oprichten van D-pro –Het oprichten van E-pro

Doelstelling Doelstelling –Advies organisatie structuur –Marktonderzoek D-pro –Marktverkenning E-pro

Randvoorwaarden Randvoorwaarden –Randvoorwaarden opdrachtgever –Randvoorwaarden Lambda –Wettelijke randvoorwaarden

Huidige Bedrijfsstructuur

Reorganisatie van X-Pro

Argumentatie onderzoeken Waarom onderzoeken Waarom onderzoeken

Argumentatie onderzoeken Wat moet uit de onderzoeken duidelijk worden? Wat moet uit de onderzoeken duidelijk worden? Marktgrootte Marktgrootte Samenstelling markt Samenstelling markt Eisen van markt Eisen van markt Concurrentie Concurrentie

Doelgroep van D-Pro Jongeren in de leeftijdscategorie van 12 t/m 16 jaar oud. Jongeren in de leeftijdscategorie van 12 t/m 16 jaar oud. Videogames & Sport Videogames & Sport

Marktonderzoek Steekproefgrootte Waarom bepalen steekproefgrootte Waarom bepalen steekproefgrootte Hoe wordt de steekproefgrootte bepaald: Hoe wordt de steekproefgrootte bepaald: N ≥ Z 2 / e 2 N = aantal respondanten benodigt Z = betrouwbaarheid e = nauwkeurigheid

Marktonderzoek

Ontwerp van de Hyper-Hoop

Marketing mix

Conclusie D-Pro

Aanbevelingen en Advies D-Pro

Doelgroep van E-Pro

Marktverkenning

Conclusie E-Pro

Aanbevelingen en Advies E-Pro

Algemene Conclusie

Vragen