Hogeschool van Amsterdam Engineering, Design & Innovation Amsterdamse Hogeschool voor Techniek 31 maart 2006 Lambda presenteert Market Challenge Marketing en Marktonderzoek Dennis Bakker Kevin Brink Erik Frerejean Fons Huisman Bart Koopmans Eric Pape Maarten Platjes Bo Ramaker
Inhoudsopgave
Inleiding Advies reorganisatie van de holding Advies reorganisatie van de holding Onderzoek naar oprichting D-pro Onderzoek naar oprichting D-pro Onderzoek naar oprichting E-pro Onderzoek naar oprichting E-pro
Opdrachtformulering Probleemstelling Probleemstelling –Rommelige organisatie –Het oprichten van D-pro –Het oprichten van E-pro
Doelstelling Doelstelling –Advies organisatie structuur –Marktonderzoek D-pro –Marktverkenning E-pro
Randvoorwaarden Randvoorwaarden –Randvoorwaarden opdrachtgever –Randvoorwaarden Lambda –Wettelijke randvoorwaarden
Huidige Bedrijfsstructuur
Reorganisatie van X-Pro
Argumentatie onderzoeken Waarom onderzoeken Waarom onderzoeken
Argumentatie onderzoeken Wat moet uit de onderzoeken duidelijk worden? Wat moet uit de onderzoeken duidelijk worden? Marktgrootte Marktgrootte Samenstelling markt Samenstelling markt Eisen van markt Eisen van markt Concurrentie Concurrentie
Doelgroep van D-Pro Jongeren in de leeftijdscategorie van 12 t/m 16 jaar oud. Jongeren in de leeftijdscategorie van 12 t/m 16 jaar oud. Videogames & Sport Videogames & Sport
Marktonderzoek Steekproefgrootte Waarom bepalen steekproefgrootte Waarom bepalen steekproefgrootte Hoe wordt de steekproefgrootte bepaald: Hoe wordt de steekproefgrootte bepaald: N ≥ Z 2 / e 2 N = aantal respondanten benodigt Z = betrouwbaarheid e = nauwkeurigheid
Marktonderzoek
Ontwerp van de Hyper-Hoop
Marketing mix
Conclusie D-Pro
Aanbevelingen en Advies D-Pro
Doelgroep van E-Pro
Marktverkenning
Conclusie E-Pro
Aanbevelingen en Advies E-Pro
Algemene Conclusie
Vragen