Digital in een recessie: slimme strategieën in moeilijke tijden 20 januari 2009

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
Leads voor boekhouders, administratiekantoren en accountants
TagCloud Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
Hoe om te gaan met mobile commerce?. Iedereen heeft een mobiele telefoon… Consumenten kopen al via mobiel… 2010 Expected 2011 > 2 billion.
All Media are SOCIAL Eenleven zonder media, is dat mogelijk? Media spelen een belangrijke rol in ons sociale leven en zijn een primaire levensbehoefte.
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Omzet genereren via Internet
MMT.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
De zin en onzin van social media SNF JAARDAG 7 NOVEMBER 2011.
Bavaria Serveerdesk Zo. kan het ook!
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
ROI Driven Internet Marketing Strategies Joris Toonders.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Maak het ze makkelijk. U wilt uw woning zo snel mogelijk verkopen. De manier daarvoor is online. U moet dan wel daar aanwezig zijn waar uw potentiële.
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
Optimaliseren van een marketing- budget in een recessie 20 januari 2009
 Introductie  Hoofdstuk 1 t/m 4 en 7 & 8  The Filter Bubble en online marketing  The Filter Bubble en de toekomst  The Filter Bubble en organisaties.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
O NLINE M ARKETING E XPERT, IN EEN WEEK. Sanne Koenders & Esmeé van der Aa.
Webinar 22 april 2011 start: uur fondsenwervende internet tools Stichting GeefGratis gratis* aangeboden (gedoneerd) en te gebruiken door non-profits.
Branche Analyse Drogisterij & Parfumerie
Activatie in een recessie 20 januari 2009
S&D Interactive Media Workshop Google AdWords, 8 maart
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Social media presentatie
Kennismanagement & Sociale media
Online marketing Expert (in een week)
Made by: BadBoysBroekhin
6. Conversie Minor Digital Marketing E-commerce is vooral gericht op conversie Doelstellingen zijn vaak gericht op conversie Conversie is succesfactor.
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
OMAR EZZAT SHALAAN & SALAHEddine aithakki
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Training voorbeeld voor
Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Robin Uters Digitale trends & Social Media. Muziek Robin Uters.
UVW LinkedIn Presentatie
BEHAVIORAL TARGETING PROJECTGROEP 7. INHOUDSOPGAVE. - Definitie behavioral targeting - Analyse behavioral targeting & aangrenzende onderwerpen - Advies.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Het is een noodzaak voor het bedrijfsleven om online aanwezig te zijn Maar veel kleine bedrijven zijn terughoudend om dit te doen, als gevolg van de tijd.
New Commerce Innovatie thema februari 2008 N°2 1. Korte omschrijving van het thema. · Wat is de gedachte achter dit thema? Wat willen we onder.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
SEO en SEA Uw website bovenaan in Google! 24 april 2008.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Google Analytics Statistieken over je website
SEO Hoger in Google.
Uw website bovenaan in Google!
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Online Marketing voor het MBO
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Marketing en zoekmachines
Het internet als reclamemedium
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

Digital in een recessie: slimme strategieën in moeilijke tijden 20 januari 2009

Digital tijdens een recessie Digital heeft zich sinds de laatste recessie (2001) enorm ontwikkeld –Daardoor zijn er nu digitale mogelijkheden die bij de vorige recessie nog niet inzetbaar waren –Het begint dus met kennis opdoen van deze nieuwe mogelijkheden -> digital training Digital is tot nu toe niet gevoelig geweest voor een recessie –Bij de laatste recessie daalde de mediabestedingen met 9%, maar stegen de digital-mediabestedingen met 27%. –Verwachte totale mediabestedingen 2009: -0,2%. Internetmediabestedingen +17% Digital media hebben ten opzichte van traditionele media belangrijke onderscheidende eigenschappen die digital media bij uitstek geschikt maken om in te zetten in tijden van recessie.

Wat maakt digital bij uitstek geschikt in tijden van recessie? Lage (financiële) drempel –Digitale mogelijkheden als search kunnen voor vrijwel elk budget en op elke schaal worden ingezet. –Bij viral-marketing wordt de communicatieboodschap op verschillende plaatsen online geplaatst en vervolgens doorgegeven door de gebruikers. Dit laatste kost niets. Betaal alleen voor resultaat –Er kunnen verschillende betaalmodellen worden gehanteerd: van click-to-register tot click-to-purchase. Hierdoor kan het merk zelf bepalen voor welk consumentengedrag hij bereid is te betalen. Efficiency –Veel bestaande offline activiteiten kunnen kostenefficiënt verplaatst worden naar online, zoals folders, kortingsbonnen, DM etc. Meetbaarheid!

Meetbaarheid: zekerheid in onzekere tijden Vrijwel alles wat er in een digitaal kanaal gebeurt, levert data op Data is zowel de brandstof als een positief bijproduct van digital marketing –Brandstof in de zin dat je data nodig hebt, om bijvoorbeeld e-DM’s te versturen –Bijproduct omdat digital marketing ook veel data oplevert: meningen, visies, insights etc. Deze data is zeer rijk, accuraat, eenvoudig te verwerken en vrijwel direct beschikbaar - veelal gratis Hierdoor kan aan de hand van data op elk moment de performance van digital-marketingactiviteiten worden geëvalueerd en geoptimaliseerd –Websites, media-optimalisatie, creative pretesting, monitoring van de concurrentie

Digital: doe meer met minder Genereer gratis aandacht op het web –YouTube, blogs etc Bereik social-networking-sites (voorbeeld SAT & Hyves) Optimaliseer je campagnes –Tot 25% van de komt niet bij de juiste ontvanger aan. Optimaliseer je zoekresultaten: deze zijn aan inflatie onderhevig –Analyseer de performance van de zoekwoorden: bereik/performance/kosten Maak maximaal gebruik van de mogelijkheden die digital biedt –Plaats TVC-materiaal en extra footage op de website Gebruik de website voor consumentenonderzoek

Digital: speel in op actuele trends 1.Search Zal aan inflatie onderhevig zijn: meer en dus hogere biedingen op populaire zoekwoorden Algoritme zal worden uitgebreid Grotere focus op CPA-advertising 2.UCG zal nog belangrijker worden 14% van de gebruikers vertrouwt advertising, 78% vertrouwt aanbevelingen van andere consumenten. 3.Social-media-kansen zullen toenemen

Digital: speel in op actuele trends 4.Behavioral targeting: Advertenties die gebaseerd zijn op gebruikersgedrag: als je bijvoorbeeld gezocht hebt op Ford Fiesta via Google en je gaat dan naar een andere site, dan verschijnt er een advertentie van Ford. 5.Retargeting: Prospects met boodschappen confronteren nadat ze je website hebben verlaten. 6.Introductie van e-coupons: Online kortingsbonnen die je print en meeneemt naar de winkel.

1.Internet Explorer 8 zal dankzij nieuwe privacytools groot effect hebben op online advertising IE8 blokt onder andere cookies 2.Netbooks zullen invloed uitoefenen op webdesign 8% van de computeraankopen, werken door kleinere schermen met lagere resolutie 3.Google Android Open-source mobile-operating-system biedt nieuwe mogelijkheden voor mobile: App’s, games etc., maar kan veranderingen te weeg brengen bijvoorbeeld met betrekking tot shopping Ontwikkelingen om rekening mee te houden…

De bron Deze presentatie is een reflectie van de hoogtepunten uit: “Digital in a downturn: smart strategies for tough times” Ontwikkeld door Ogilvy wereldwijd. Een kopie van het complete document kan worden gedownload van

Digital in a downturn: smart strategies for tough times 20 januari 2009