Uw doelgroep vinden, winnen en binden….. NBVA congres 9 september 2008 Gerard Ziedses des Plantes met Klaverblad Verzekeringen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitaal sociaal huis - 25 oktober 2010 DIGITAAL SOCIAAL HUIS.
Advertisements

Internet Broker Project
Welkom bij. Wat doen wij? Eén volledig geïntegreerde totaaloplossing.
Landing Websites The fly-catcher on the web. Wat willen we op het WEB  Naamsbekendheid, profileren  Relevante (be)zoekers  kopers  klanten  Verkoop.
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Studie- en netwerkdag Euraxess The Netherlands 20 Oktober 2009 Ilse Schenk Zorgverzekeringen.
BOBB (Brancheorganisatie Bedrijfsoverdracht Bemiddelaars) IJsselstein, 22 september 2008.
Distributiebeleid Case: Gopher Publishers.
INTERNET EN UW DAGELIJKSE BEDRIJFSVOERING Wim de Rave De BedrijfsAdviseur.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Herhaling H4  Iedereen gaat staan  Lees en luister naar de vraag  Kies het voor jouw juiste antwoord doordat je het groene of rode kaartje toont.
Kamer van Koophandel Haaglanden
H4: Begrijpen van de markt
NBVA Congres 2008 Held van de doelgroep. Veranderende Verkoopfocus Jan van Boxtel, Directeur Verkoop Intermediaire Distributie De Goudse Verzekeringen.
Mid- en Front Office TOEKOMST, PLANNING EN OVERLEGMODEL DIGITAAL SOCIAAL HUIS NA DECEMBER 2013 Koen Renders, team Mid- en Front Office, CIPAL dv.
Verzekert uw verzekeraar u van de beste (na)zorg?!…..
Inge Bunschoten, Ronita Constantine, Benjamin Brommer en Lambert Bax
Presentatie CRM Ayoub Boufous Yusuf Cetinkaya
Achterbancommunicatie2.0
… on the wild side! “The Black Panthers” Class Shoe Ware.
De kracht van HBSoftware
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Presentatie groep 1 3 april  Doelgroepen  Marketingpropositie  Naamsbekendheid  De producten  Uiterlijk website  Functionaliteit website.
Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.
Label “Erkend Verkooppunt Hoeveproducten”
Held in zorg, ja maar……. …..als de klant mag én kan kiezen…..
Paragraaf Huren  Huur  Gas, water en licht  Klein onderhoud Kopen  Hypotheek  aflossing en rente  Onroerendezaakbelasting  Gas,
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Succesvolle websites Van bezoekers naar klanten. Hoe succesvol is uw website?
O NLINE M ARKETING E XPERT, IN EEN WEEK. Sanne Koenders & Esmeé van der Aa.
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
Activatie in een recessie 20 januari 2009
Marketing H4 Strategisch managementplan Commercieel medewerker.
Presentatie Agrio ‘’Verrijk jezelf & klanten van meer kennis over online”
Online marketing Expert (in een week)
ARJAN EN ERIK Online advertising. Inleidend Wat is Online Advertising? Soorten advertising Bedrijven.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 5. Social Media II.
21 oktober 2015 INFOSESSIE ALTERNATIEVE VERLONING MET CLAEYS & ENGELS EN BANK WEGHSTEEN.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Klanttype doelgroep. Doelgroep: Een groep mensen met en gelijke behoefte. Eisen: De groep moet duidelijk een eigen behoefte hebben (afstemmen assortiment)
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
WELKOM Bij deze eerste AGP KIS dag Klant Informatie Sessie Door Frank Neefs.
Sportieve omgeving / onderneming Hulsberg Jack Opgenoord Huis voor de Sport.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
WebdesignWebdesign, linkbuilding, zoekmachine marketing en het ontwerpen van webshopslinkbuilding zoekmachine marketingwebshops.
Waarde van de auto: bepaal het gratis via auto verkoop site ikwilvanmijnautoaf.nl Waarde autoWaarde auto bepalen ikwilvanmijnautoaf.nl.
Goedkope zorgverzekering Omdat uw gezondheid het allerbelangrijkste bezit van u is, is het ook erg belangrijk dat u zich hiervoor goed verzekerd. Hedendaags.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
© Copyright Finovion Risico’s van ondernemen.
Ook de buik vol van honger? Collecte voor Rwanda.
Auto verkopen aan dealer via internet Auto verkopen Auto verkopen site ikwilvanmijnautoaf.nl.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Maak je website beter vindbaar!
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Voeg hier een foto van het product in
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
HET ASSURANTIEKANTOOR VAN DE TOEKOMST
Jasper Kuijs Ooms Makelaars.
Vergoedingen 2019 (Concept Presentatie)
Verkoop De klant.
Kanaalstrategie ANWB retail
Verdeling middelen vrijwilligersorganisaties 2019
Transcript van de presentatie:

Uw doelgroep vinden, winnen en binden….. NBVA congres 9 september 2008 Gerard Ziedses des Plantes met Klaverblad Verzekeringen

Wat is uw doelgroep?

Oriëntatie- en koopgedrag: klanttypen Doe-het-zelfklant Adviesklant Serviceklant

Segmenten*Subgroepen*Klanttype ServiceklantAdviesklantDoe-het-zelfklant JongerenStudentenX ThuiswonendenX StartersJonge alleenstaandenX Jonge gezinnenXX Trendy huishoudensAlleenstaandenX Dynamische gezinnenXX Midlife spendersDoorsnee familiesXXX Succesvolle familiesXX Empty nestersVroege genietersXX SeniorenX *Bron: EasyTrend

Segmenten*Subgroepen*Klanttype ServiceklantAdviesklantDoe-het-zelfklant JongerenStudentenX ThuiswonendenX StartersJonge alleenstaandenX Jonge gezinnenXX Trendy huishoudensAlleenstaandenX Dynamische gezinnenXX Midlife spendersDoorsnee familiesXXX Succesvolle familiesXX Empty nestersVroege genietersXX SeniorenX *Bron: EasyTrend

Segmenten*Subgroepen* ServiceklantAdviesklantDoe-het-zelfklant JongerenStudentenX ThuiswonendenX StartersJonge alleenstaandenX Jonge gezinnenXX Trendy huishoudensAlleenstaandenX Dynamische gezinnenXX Midlife spendersDoorsnee familiesXXX Succesvolle familiesXX Empty nestersVroege genietersXX SeniorenX *Bron: EasyTrend

Ontwikkeling oriëntatie- en koopgedrag Serviceklanten worden adviesklanten Adviesklanten worden doe-het-zelfklanten Doe-het-zelfklanten worden geen serviceklanten

Uw doelgroep vinden: Belang van internet neemt toe –Optimaliseer uw website –Breng uw website onder de aandacht in correspondentie en/of advertentie –Zorg voor links op relevante websites en startpagina’s –Maak specifieke website voor verkoop van één product –Lokale oriëntatie in zoekmachines

Concurrentie om adviesklant

Uw doelgroep winnen Lagere prijs en/of bieden van meer waarde Aansluiten bij vraag van de klant (divers)

Dat betekent: Product: –goede voorwaarden, scherpe premie Proces: –productinfo, voorwaarden, premieberekening en afsluiten online Beloning: –zelfwerkzaamheid belonen: verschillende service- en beloningsniveaus?

Voorbeeld zelfwerkzaamheid

Klaverblad webmodules/webservices Webmodules voor: –Verzekeringspakket particulieren, ORV, UKV, AOV –Online aanvragen voor Royaal auto en UKV. Verschillende soap webservices

Uw doelgroep binden: Er zijn als het nodig is Uw website als financiële homepage Serviceniveaus doorvoeren in volledige bedrijfsvoering Klanten ‘upgraden’ naar hoger serviceniveau

Hartelijk dank voor uw aandacht!