Tom Vanoverberghe 1BaSWb
Inhoudstafel Inleiding Biologisch ritme Drie modellen Vijf aanbevelingen Bronvermelding
Inleiding Werkende ouders Buiten schoolse activiteiten ‘s middags overblijven Behoeften van de kinderen
Biologisch ritme Biologische klok Cortisol (stresshormoon) Cortisolcurve Kinderen 2 pieken Stijging door stress Slechte kinderopvang Vertrouwde volwassene
Biologisch ritme Slaap-waakritme Veel belangstelling Alertheidcurve met pieken en dalen Middagslaapje Ochtend- en avondmensen Optimale leerperiodes Nieuwe schoolroosters beweegpauzes
Drie modellen Vijfgelijkedagenmodel Biologisch-ritmerooster Dagarrangementschool
Vijf aanbevelingen Middagpauze Optimale leerperiodes Latere leerperiodes vanaf 12 jaar Korte beweegpauzes Voldoende slaap
Bronvermelding Schreuder, L. (2010). Biologisch ritme bepaalt de beste schooltijden. JEUGD EN CO KENNIS, 1, 19-27, DOI: /s y