Presentatie CabFaB Open podium 16 maart 2010. Bedrijven praten weliswaar steeds vaker over klantgericht werken, de praktische invulling is nog altijd.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kom verder. Saxion. Aantrekkelijk werk voor jongeren in de technische sector. Gezocht: duidelijkheid, structuur en ontwikkeling.
Advertisements

Wat is strategisch leren?
In Veilige Handen: Preventie van seksueel misbruik in vrijwilligerswerk met minderjarigen Tijdens deze presentatie proberen we een beeld te schetsen van.
Wat is VLM? Succesvol ondernemen met je medewerkers
Waarom Edu-gaming? Presentatie over Edu-gaming door MAD multimedia.
Slow Change haast me niet, want ik heb weinig tijd... website en beweging voor professionals in organisatieverandering vergaar- en uitwisselplaats voor.
‘Wie met ouderenbeleid begint is te laat’
In Aalst en het hinterland. •Waarom •Wat •Wie •Wanneer •Waar •Doel •Matching •Ondersteuning •Verwachtingen.
Sjiera de Vries Sociale Innovatie en het benutten van verscheidenheid.
Provincie Limburg Workshop mentorschap 17/5/2013
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Welkom bij de 4e workshop over:
Van, voor én door het onderwijs.
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
1 Workshop voor maatschappelijke organisaties ter voorbereiding op de Beursvloer.
Beeld zegt meer dan duizend woorden….
Conditietest als basis voor samenwerking. De conditietest is een hulpmiddel voor vrijwilligersgroepen om: de huidige kwaliteit van de groep te meten en.
Presenetatie Landelijke Studiedag Multiproblemgezinnen 30 mei 2013 Ellen Loykens Molendrift
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
1 Presentatie Mediatheek TF ’06 Door: Barbara Vermaas, Jeroen van Beijnen en Erik Oomen Praktijkvoorbeelden m.b.t. instituutscontacten op TF 1.Virtuele.
Van aanbodgestuurd naar vraaggestuurd: ondernemerschap vereist
Motivatie van de professional Willy Limpens
Hoe blijf ik overeind als welzijnsprofessional?
Samenwerken in een concurrerende omgeving. Samenwerken in een concurrerende omgeving wat is ons doel waar hebben we het over: de vraag wie doet wat waar.
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Co-creatie in netwerken Thijs Habets Albert Kampermann.
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Marketing presentatie
Petra Verhagen (ISS-CMV) Dorris Direks (IPS-VD)
Wat is het eigenlijk? Welke bedoeling zit erachter? Waarom is dit belangrijk voor mij? Wat, hoe, wanneer, wie en vragen!
Competentieontwikkeling voor OR-leden
© de vries business consultancy, 2008
Totaalaanpak Novostar
5S in Velsen.

Wat is een netwerk? Een vaste groep gemeenteleden die elkaar helpt om Jezus te volgen in hun dagelijks leven. Netwerken.
Verandermanagement Project- en Verandermanagement
Met Stakeholders Gedeelde Visie
Producten & Werkprocessen
Vrijwilligerscentrale Haarlem e.o.
Ontwerpsessie: Game changers ‘Anders denken anders doen’
Zelhem 2mei 2013 Hanneke Verweij Biedt u hulp aan de meest kwetsbaren?
Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo: LOB
Gelukkige Medewerkers presteren beter!
Tatiana Constandse John Ouderling.
Van eenmalige bezoeker naar structurele donateur Hans Broodman en Balt Leenman Congres Podiumkunsten, Dordrecht dinsdag 19 mei 2015.
11 Diversiteit & inclusie July 30, Overzicht Diversiteit en inclusie zijn een integraal onderdeel van onze business. Het is essentieel dat u.
High Performing Teams De Kunst van het Bewegen drs. Eric Slager.
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
1 Banner 1: HR-analytics audit Audit - Research - Reporting - Analytics Is jouw organisatie klaar voor HR-analytics? Doe de gratis quickscan QR Code
Hostmanship Wat is het? Waar gaat het om?
Vraag 1 Van deze bijeenkomst heb ik hoge verwachtingen.
Kennismaking M&O “Een eerste indruk”. Onderwerpen.  Persoonlijke ervaringen.  Motivatie  Beweegredenen.  Verwachtingen  Leervraag.
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
M-Pact Vrijwilligers(werk) en asielzoekers 20 april 2016.
Ervaringen uit de praktijk van UWV Training Lean Auditen.
Meer verbinding, sociale cohesie en eigen/samen regie in de buurt Met het Buurtteam als stimulator, facilitator en begeleider van een samenleving die niemand.
Embedded Librarianship
Oudertevredenheidsonderzoek:
ViaVia Info-presentatie
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Zinnig, betekenisvol en leefbaar ondernemen
HOE OPTIMALISEER JE DE (B2B) CUSTOMER JOURNEY?
De toekomst van de maatschappelijke stage
Hoofdstuk 2 Klanten helpen
Hoe zijn wij als inwoner betrokken geraakt?
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Transcript van de presentatie:

Presentatie CabFaB Open podium 16 maart 2010

Bedrijven praten weliswaar steeds vaker over klantgericht werken, de praktische invulling is nog altijd zwaar onvoldoende. Zowel de effectiviteit van de gehele organisatie als van de individuele medewerker schieten tekort. Ik baseer mij daarbij op eigen ervaringen en onderzoeken bij veel klanten:

Individueel: Ik ervaar dat > 75% van alle klantcontact- medewerkers (sales en service) niet in staat zijn om “echt” contact te maken met hun klanten en derhalve halen ze niet het maximale rendement uit het klantcontact: 1.> 50% van alle klantcontactmedewerkers ziet (non-verbae espressie) of hoort niet dat er bij de klant iets aan de hand is (emotie). Te veel bezig met zichzelf, eigen agenda 2.> 50% van die medewerkers die het wel ziet en hoort, weet niet hoe ze er mee om moeten gaan. Ze doen niets of het verkeerde (vb: sneller praten).

Collectief: Ik ervaar dat > 75% van alle klantbetrokkenen in een organisatie onvoldoende samenwerkt om de klant te bedienen. 1.Iedere medewerker heeft een ander beeld van de klant en zijn behoeften 2.Iedere medewerker doet derhalve zijn eigen ding 3.Er is geen beeld wat anderen bij de klant doen 4.Kennis wordt amper vastgelegd 5.Kennis wordt niet of nauwelijks gedeeld (systeem, discipline)

De essentie van klantgericht werken gaat over collectief en individueel “begrijpen” Echte interesse Eerst begrijpen (emotie & inhoud) Managen Verwachtingen Serieus nemen Samen werken, samen delen Jezelf en jouw organisatieDe klant en zijn organisatie

Timpulse helpt haar klanten om de effectiviteit van de klantgerichte commerciële activiteiten te verbeteren! Effectiviteit van de organisatie: klantprocessen structuur (taken, rollen) klantorganisatie aansturing (KPI’s etc..) cultuur van samenwerken integraal klantbeeld Effectiviteit van individu: inzicht in effectiviteit van de organisatie vaardigheden om: contact te maken behoeften te verkrijgen samen te werken Advies & WorkshopsTraining & Coaching

Ons aanbod Timpulse biedt …… Kennis en ervaring inzake klantgericht werken (B2B en B2C) t.b.v. (klanten) CabFab-bedrijven. Introducties bij klanten / relaties in eigen netwerk om eigen klanten en collega CabFab- bedrijven te helpen (win <> win). Timpulse zoekt ….. Samenwerking met partijen om “klantgericht werken” nog beter te begrijpen en/of te faciliteren. Introducties bij organisaties die zich ervan bewust zijn dat ze meer rendement kunnen en willen halen uit hun klanten en hun eigen commerciële organisatie. TIMPULSE | Advies en training in klantgericht werken CabFab unit – Frans van Rheenen