Waarom won CAW Metropool de prijs voor de ‘beste interne campagne’ 2010? BViC Wintercheck.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
1 Op Stap naar het SO. 2 • Waar gaat het om ? • Eerst even kijken naar het keuzewerkboek • Wat moest er zo dringend veranderen ? • Studiekeuzetaken !
Advertisements

Communicatie en draagvlak
14 juni 2011 Infomoment georganiseerd door het Toelichting bij het aanvragen en afrekenen van creatie- en spreidingsdossiers door Machteld De Smedt (Vlaamse.
TagCloud Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.
Markten in het zuiden Waar begin je ?. De eerste vragen •Wat is de lokale vraag ? Zijn alle groepen hierbij betrokken (m/v; GO/NGO/bedrijven etc) •Wat.
Landelijke campagne bedrijfstakpensioenfondsen Bpf Bouw, 2 maart 2010 Marjolein Zaal Manager Communicatie VB.
Veilig en gezond aan ’t werk, dat raakt iedereen. Goed voor jou en voor de zaak. Samen sterk voor preventie Campagne Een gezonde werkplek Naam.
De Vonk van Hoogezand-Sappemeer Woldwijkcentrum 13 maart 2013.
De psychologie van communicatie
Voorstelling van mijn werk. Als verantwoordelijke van Fondation Baska.
Resultaten bevraging voorzieningen “participatie ouders”
Coaching, hefboom voor leiderschapsontwikkeling?
Zelfredzaam Actief Preventie Project. Van waar ? Ontstaan vanuit het vormingsluik van ADAM, R&W startend. Reactie op signalen van het Jeugdparket en een.
CENTRAAL ONTWIKKELDE EXAMENS T & R (pre-)pilots 2012 Jan Paul de Vries
Eerste ervaringsuitwisseling ‘COMPETENT van kop tot teen!’ VIVO vzw Brussel Maandag 18 januari 2010 Nancy Cantens.
Vereniging van de Toekomst America 24 september 2007.
Beweging van Mensen met Laag Inkomen en Kinderen, een vereniging waar armen het woord nemen.
Communicatie in de Aanval op Schooluitval
De Rode Pinguïn De Rode Pinguïn De ontdekkingsreis van een unieke soort.
Oproep Ondernemerschap “Startersinitiatieven”. Achtergrond Invulling van uitdagingen in ViA en het actieplan ondernemerschap - ‘meer en betere starters’
Een project van Samenlevingsopbouw West-Vlaanderen vzw i.s.m. de lokale besturen.
1 Masterclass Talentmanagement 22 september 2011.
Duurzame & Gezonde Inzetbaarheid
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –28 september 2009.
EY2010 Europees Jaar van de strijd tegen de armoede en sociale uitsluiting Julien Van Geertsom.
Versus Wilde Ganzen – Nicole Hoeve – Paul Oudshoorn – Aimee Saers – Ingrid Schermers.
Marketing Werkgroep 6.
OPDRACHTEN VISUELE COMMUNICATIE 2011/2012 Visuele Communicatie college 1.
handreiking social media bij de Vlaamse overheid
But … I don’t find employees !. 5% zoekt actief naar een nieuwe job 32% zoekt passief naar een nieuwe job 36% staat open voor een nieuwe job.
Samenwerken en netwerkvorming Brede School 16 mei 2008 Rita L’Enfant
I-SCAN PROJECT E-gov met en voor uw INHOUD 1.Kerngedachte I-scan 2.Historiek I-scan 3.Het I-scan traject voor gemeenten en steden 4.Praktisch.
Voedingscentrum Bachelors Award 2011 Datum:……. Opleiding:….
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
15 juni 2011  1-Ontwerpaanpak  Betreft 84% van de veranderingen  Daarvan loopt ¾ vast  Voorbeeld:  tussen had 90% van de  Fortune 500.
Presentatie Reisbranchecampagne Reisagentensymposium 20 april 2009, Hoofddorp.
Doet HR ertoe en hoe HR ertoe doet ?. HR is hot de komende tijd …
Kern van de workshop Hoe kunnen we ervoor zorgen dat U met de komt werken en met de terug naar huis gaat?
FWG SUPERSET®.
De Post / La Poste STAR4U Business & Society Belgium Werkgroep Bedrijfsmecenaat: Brussel, 28 juni 2010.
Presentatie Forum 22 mei 2011 Erfgoedcel k.ERF Subsidiereglement Erfgoedprojecten.
Kabinet van de Vice-Eerste Minister en Minister van Ambtenarenzaken, Overheidsbedrijven en Institutionele Hervormingen 1.
KWALITEIT SCOORT Kwaliteit en ‘Lean’ bij Sociale Diensten
tafel van 1 tafel van 1 x 1 = 1 x 1 = 1 2 x 1 = 2 3 x 1 = 3 4 x 1 = 4
SUPPORTTEAM NAH Vlaams-Brabant Sociale Plattegrond - oktober 2014.
Project Proceshuis Road show
Modelontwikkeling doorgangswoningen OCMW’s. Oproep medewerkers kerngroep OCMW’s.
PLUK Motivatie 2. Over Nike 3. Doelgroep 4. Boodschap 5. Doelen 6. Tools 7. Marketingvormen 8. Strategie 9. Waarde-oordeel 10. Bronnen.
Word kapitein van je project Doe ook mee !
Walther Ploos van Amstel Maart 2012
Proces presentatie: StopBS Karst Hoogsteen & Tim Joosten.
Major DesignThis! Daniel Eusebio Roque CMD 4A Internal Branding.
Van actie naar interactie
Interne communicatie (IC) binnen ANB is een aandachtspunt. Er was al een degelijke basis aanwezig. Die wordt nu verder geoptimaliseerd en spoort samen.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Communicatie is de basis
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Workshop verkiezing student-ondernemer 2014 maart/april 2014 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Subsidiebeleidskader begeleiden van ex-gedetineerden voor wonen en werken 2015 Jennifer Day Hoofdkantoor DJI Project Re-integratie en Nazorg (ex-)gedetineerden.
E MPLOYER BRANDING Katrien Put. O VERZICHT Wat is employer branding? Waarom employer branding invoeren? Hoe employer branding invoeren?
JCI VLAANDEREN #EXCHANGE. INLEIDING JCI bestaat enkel en alleen door de toewijding, de ideeën, de passie en de inzet van de individuele leden.
Inbound marketing en bloggen
Workshop 9 februari.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Gastgemeente gezocht! | 28 Oktober 2019
Transcript van de presentatie:

Waarom won CAW Metropool de prijs voor de ‘beste interne campagne’ 2010? BViC Wintercheck

2 Beoordeling van de campagnes strategie (40%) creatieve uitwerking (30%) resultaten en participatie/betrokkenheid (30%) Campagne ‘De rode pinguïn’ behaalde 82%: strategie: 33/40 (82.5%) creatieve uitwerking: 25/30 (83.3%) participatie: 24/30 (80%) De campagnes werden beoordeeld op basis van volgende criteria: De criteria

3 Sterk aan deze campagne Zeer ‘bezielde’ campagne Betrokkenheid centraal. Dialoog wordt aangegaan. Geen ‘one shot’. Campagne groeide verder door en speelde flexibel in op nieuwe ideeën uit de organisatie (bv. pinguïnkamp) Sterke creatieve uitwerking: originele mascotte, aangepast aan de bedrijfscultuur Sterke middelenmix. Inzet van een blog om moeilijk bereikbare doelgroepen te bereiken. Goed onderbouwde resultaten. Vanaf het begin een meting ingelast. CAW Metropool: jury oordeel

4 Voor de BVIC jury, is een goede interne campagne: to-the-point zet middelen op een intelligente manier in brengt een boodschap die de medewerker echt raakt wordt opgebouwd doorheen de tijd betrekt de medewerker van in het begin of zelfs voor de start van de campagne is consistent tijdens de ganse duur van de campagne: zowel in woord als in beeld definieert een duidelijke doelstelling en meet resultaten aan de hand van deze doelstelling Wat is een goede interne campagne?

5 Wie moet deelnemen? Iedereen die een goede interne campagne heeft gevoerd in 2010: kleine en grote bedrijven profit en non-profit Soorten campagnes: sensibliseringscampagnes waardencampagnes campagnes rond reorganisatie campagnes over verandering employer branding, bv. member-gets-member … Alle campagnes waarbij je een duidelijke doelstelling voor ogen had, die erop gericht was om – op korte of lange termijn – een gedragswijziging bij je interne medewerkers te bekomen. 2011: Uw campagne?

6 Praktisch Inschrijvingsformulier vanaf 16 januari 2011 beschikbaar op Deadline voor de inzendingen: 28 februari 2011 Bekendmaking winnaars: Congres voor Interne Communicatie vrijdag 1 april 2011, Vlaams Parlement 2011: Uw campagne?