Uitgangspunt E-leren Leraar = begeleider Opmaak + presentatie leermateriaal Aantrekkelijk en uitdagend materiaal Automatische feedback en elektronische.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Advertisements

Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
Feedback • Wat – Feedback betekent "terugkoppelen" en is onlosmakelijk verbonden aan leerprocessen: het is bedoeld om cursisten inzicht in hun eigen leerproces.
ICT-PORTFOLIO Teun Kaptein NHL
Elektronisch werkboek & gebruik internet Mening studenten Beeld elektronische cursussen Stellingen en overwegingen Vragen en discussiepunten Vraag: In.
Werken met ICT in het onderwijs Annemie Borremans, april 2005.
BattleBots The school battle.
Kritisch leren kijken naar de praktijk en theorie:
Feedback Wat Soorten Door wie
Wie is aan zet ? - 1 jaar BYOD op het Liemers. Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat – Regels hanteren ? – Neemt het aantal devices toe.
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Didiclass - beginnen met
Nieuwe media in het onderwijs: wat brengt de toekomst. prof. dr
Studenten als katalysator van elkaars leerproces Pilootstudies met studentgemedieerd leren in de bacheloropleidingen Wetenschappen.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
Videodossier ICLON,I.Steen. Opbouw -Introductie -Vraaggesprek -Resultaat.
Gerard Koolstra, St. Michael College Zaandam
Inzicht Resultaten KNAW rapport. Druk op scholen door maatschappelijke ontwikkelingen. Leraar komt onvoldoende toe aan pedagogische taak. Te weinig ‘time.
Initiator Module 1: Algemeen Gedeelte Initiator Didactiek
Initiator - Module 1: Algemeen Gedeelte Initiator - Didactiek
Inleiding: Bouwstenen van het didactisch proces
E-NABLING E-LEARNING Hoe succesvol is e-learning in het informaticaonderwijs? Bert Zwaneveld.
Wat is de meerwaarde van een elektronische leeromgeving?
De zelflerende student
Leerlingenzorg op basisschool Los Hoes
Fontys toetsconferentie1 Aantrekkelijke toetsen als herbruikbaar studiemateriaal Fontys toetsconferentie, 17 februari 2005 Pierre Gorissen, Fontys.
Zelf interactieve aardrijkskundelessen maken met simulatoren, feedback en zelfevaluatie © Bart Van Bossuyt (Don Boscocollege Zwijnaarde) 2006
Tijdsbesteding: Onder tijdsbesteding verstaan we hoe de student tijd besteedt aan studieactiviteiten. De volgende aspecten kunnen worden onderscheiden:
Presentatie Jesse*B en Stefan*F
Titelmodel Kijk onder beeld->model titel model om deze te wijzigen Het natuurlijk leren Een nieuw perspectief.
De inleiding van de les Functie? Aanpak?.
Pass’t Montessorionderwijs ?
Verrijkte Content Helicon Studiedag 2013, Velp John Hanswijk.
moderniseren van het curriculum.
Vervang door auteursnaam en datum..
Guy Leys Gerd Anthonis Denise Bossyns. Uitgangspunt E-leren F2f leren Leraar = begeleider Opmaak + presentatie leermateriaal Aantrekkelijk en uitdagend.
Gerd Anthonis Denise Bossyns Guy Leys Toll-cursus voorjaar 2010.
Content en lay-out in e-leren versus f2f leren Guy Leys Gerd Anthonis Denise Bossyns.
Evaluatie Leerlijnen.
Johan van der Sanden TU/e TULO Fontys PTH-Eindhoven
Feedback Wat Soorten Door wie
Feedback Wat Soorten Door wie
Babbage DRO Welkom!.
Gerd Anthonis Denise Bossyns Guy Leys Toll-cursus voorjaar 2010.
Gerd Anthonis Denise Bossyns Guy Leys Toll-cursus voorjaar 2010.
“Differentiëren aan de hand van uitleg filmpjes.”
Wiskunde op het Cygnus OPEN HUIS.
WELKOM VAKDIACTIEK PEDAGOGIEK 1.1
Van basisschool naar voortgezet onderwijs
Opbrengstwerken met het 4D-model
Naam van de Auteur 7 januari 2008 B ETER ONDERWIJS MET DIGITAAL LEERMATERIAAL : DROOM OF WERKELIJKHEID ? Alfons ten Brummelhuis Arrangeursdag.
Samenwerkingsvorm- groepswerk Groepswerk beoogt steeds het op gang brengen van een collaboratief leerproces, d.i. een vorm van actief leren waarbij studenten.
Hoe ontwikkel ik mezelf als leraar?
Toelichting op het ontwikkelen van digitale content.
Begeleiding beginnende leraren: groep B doorlopende leerlijn initieel→ post- initieel Uitgangspunten bij begeleiding startende leraren Doorlopende leerlijn:
Content en lay-out in e-leren versus f2f leren
Content en lay-out in e-leren versus f2f leren
Hoe kunnen wij ict stumileren in het onderwijs
Bedrijvigheid in de lessen economie!
De didactische meerwaarde van flipping the classroom
Kennisclip Web toepassingen
Hoe te werken met de oefenopdrachten
Programma van vandaag uur Opening (aandachtspunten) uur De taken/rol van een teamleider: Dick Mol(teamleider, Entree.
Geschiedenis 2011 Masterplan ICT
Activernde didactiek & passende werkvormen
PROEVERIJ.
Digitaal lesmateriaal zoeken, maken en delen met
Met behulp van formulieren
klassenmanagement & didactische flexibiliteit
Transcript van de presentatie:

Uitgangspunt E-leren Leraar = begeleider Opmaak + presentatie leermateriaal Aantrekkelijk en uitdagend materiaal Automatische feedback en elektronische fora F2f leren Leraar = docent Verbale en niet-verbale expressie Aansturing via dialoog Directe feedback

Aandachtspunten Motivatie om te beginnen en om te blijven leren in het algemeen Opmaak gericht op elektronische leeromgeving Afwisseling in de gebruikte werkvormen Voldoende en duidelijke informatie Actualiteit Integriteit Iteratie en reflectie Differentiatie Navigatie tussen de verschillende leerobjecten Inschatting studiebelasting voor studenten Inschatting werkbelasting voor leerkrachten Aanpasbaarheid Ontspanning? Doelpubliek en ICT-vaardigheden Standaarden Kostprijs gebruikte tools Begeleidingsmogelijkheden en -afspraken als er onduidelijkheid is ivm leerstof

Laat je niet overdonderen Laat je niet uit het lood slaan Begin er stap voor stap aan Rome is ook niet in 1 dag gebouwd