Tijdsbesteding: Onder tijdsbesteding verstaan we hoe de student tijd besteedt aan studieactiviteiten. De volgende aspecten kunnen worden onderscheiden:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Pagina-instelling.
Advertisements

Grafisch werken in ICT: Photoshop
Analyse klantgerichte websites
Functionaliteit voor de manager Beoordelingen Afspraken & Notities
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les Navigatie I-C1#, datum.
W.H. Kaper, AMSTEL-instituut1/16 Website ontwerp met voorbeelden.
Websites maken Waarom? Voor Wie? Hoe?
Marktonderzoek Danneels
Doelpubliek • Bedrijven • Verenigingen • Iedereen die reclame voor zijn bedrijf of product wenst te maken Fictieve tekst op de indexpagina.
Succesvol informatief presenteren
Feedback • Wat – Feedback betekent "terugkoppelen" en is onlosmakelijk verbonden aan leerprocessen: het is bedoeld om cursisten inzicht in hun eigen leerproces.
Presenteren met PowerPoint
Feedback Wat Soorten Door wie
Mos-oefening voor PowerPoint
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
HTML Les 1: Introductie HTML
Werk mijmeringen Sleepy Shores.
Doe deze Partner-TEST en kijk of er iemand beschikbaar voor je is ? Druk Hier !!! Na het indrukken van de button, worden er u een paar vragen gesteld.
Website Usability.
Blackboard en de UB Introdia (hetgeen zoals jullie weten het meervoud van introdium is)
VAN EEN LEERTEAM KOMT EEN LEERTEAM !!
Hoe ik paddenstoel word
Stichting Seniorweb Zoetermeer Cursus WEB!Pro
Geen natuurlijke kleur. Het moet groen,bruin, zandkleurig etc. zijn. Maar geen blauw. Logo en plaatjes van het bedrijf.
Uitgangspunt E-leren Leraar = begeleider Opmaak + presentatie leermateriaal Aantrekkelijk en uitdagend materiaal Automatische feedback en elektronische.
Scriptieseminarie 3 Methode – Experimenteel onderzoek
Management Informatie Onderdeel Bedrijfsprocessen
Website Usability.
Drukkerij West Brabant
Kleurenleer Door Robert Goede.
Twitterstream Help mee! What’s in a name? Positionering van de SVGB in het project What’s in a name? Verdere tekst Op deze site kunt u een opiniestuk van.
Klikdemo: CRM maken en wijzigen van afspraken in de agenda Versie: Academie Werkbedrijf Doel klikdemo In deze klikdemo leer je hoe je afspraken.
Guy Leys Gerd Anthonis Denise Bossyns. Uitgangspunt E-leren F2f leren Leraar = begeleider Opmaak + presentatie leermateriaal Aantrekkelijk en uitdagend.
Gerd Anthonis Denise Bossyns Guy Leys Toll-cursus voorjaar 2010.
Content en lay-out in e-leren versus f2f leren Guy Leys Gerd Anthonis Denise Bossyns.
Instructie weblog. Start van je eigen weblog 1) Ga naar weblog.aocfriesland.nl 2) Je krijgt het volgende scherm te zien. 3) Ga naar inloggen, zowel links.
Feedback Wat Soorten Door wie
Feedback Wat Soorten Door wie
Webapplicaties: de clientkant Herman Koppelman Sylvia Stuurman 13 november 2010.
MM2 webcommunicatie Mijn gegevens:
Gerd Anthonis Denise Bossyns Guy Leys Toll-cursus voorjaar 2010.
Gerd Anthonis Denise Bossyns Guy Leys Toll-cursus voorjaar 2010.
1 i-Learn 2 Inloggen via ilearn.fopas.be met uw InFoPas codes.
Oriëntatie op “later” In de derde klas: profiel kiezen. In de vierde klas: orienteren op later; Belangrijke beslissing: geld verdienen, Maar vooral: LEUK.
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
Verbeterpunt 1 Tekst heeft slecht contrast met de achtergrond. Tekst omlijnen, maar liefst een logo maken.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Klankkast Workshop 6 februari Wat gaan we doen?  Theorie over de klankkast  Zelf aan de slag…..  Mix en ruil  Struikelzinnen  Film  Afsluiting.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Richtlijnen PowerPoint Presentatie Maastricht november 2012.
Klazine Verdonschot 7 november 2013 Masterclass 9: Blackboard optimaal inzetten.
Hoe maakt u de juiste keuze?. Drie populaire begrippen die bij elke demonstratie genoemd worden…
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
Notenschrift Hoe lees je noten? Hoe speel je noten op een piano of klokkenspel. Dit leren wij met het Formative Assessment programma. FAP.
ECTS fiches Aanleiding WIE: Alle instellingen op Associatieniveau WAT: Vernieuwde structuur ECTS fiches  Vernieuwde KU Loket toepassing 
Bingel.be: inloggen Via komt een leerling op het inlogscherm.
Organisatie van de LGOG Website. Hoofdmenu Standaard menu In-/uitloggen Algemene informatie Volgende activiteiten Laatste nieuws Zoekfunctie Inhoud pagina.
Content en lay-out in e-leren versus f2f leren
Content en lay-out in e-leren versus f2f leren
Sway.
Van Opdracht tot Website
Hoe te werken met de oefenopdrachten
Pitch Functie M&G Verpleegkundige
volgende bladzijde terug
Schrijven 4.1 en 4.2 Formuleren en stijl 3.2
Naam Functie, organisatie Calibri MT 28
voorbeeld volgende bladzijde terug
Transcript van de presentatie:

Tijdsbesteding: Onder tijdsbesteding verstaan we hoe de student tijd besteedt aan studieactiviteiten. De volgende aspecten kunnen worden onderscheiden: Wanneer Hoelang Ritme Efficiëntie

Tijdsbesteding: “hoe de student tijd besteedt aan studieactiviteiten.” aspecten: Wanneer Hoelang Ritme Efficiëntie Op het eerste gezicht lijkt het of dat de inhoud en de lay-out van het leermateriaal weinig invloed op de tijdsbesteding kan hebben. Maar niets is minderwaar.

Tijdsbesteding-wanneer E-learning Wordt aan de student overgelaten. Een “eyecatcher” kan helpen om de student (op tijd) te laten beginnen. F2F Wordt vastgelegd in het uurrooster. Content en lay-out hebben geen invloed

Tijdsbesteding-hoelang E-learning Wordt aan de student overgelaten. De content moet in duidelijk afgebakende onderdelen worden aangeboden zodat de student zelf kan kiezen hoelang hij werkt (één of meerdere onderdelen achter elkaar) F2F Wordt astgelegd in het uurrooster. Content en lay-out hebben geen invloed

Tijdsbesteding-ritme E-learning Wordt aan de student overgelaten. De content moet in duidelijk afgebakende ondereden worden aangeboden Deadlines voor opdrachten moeten voldoende ruim zijn om een verschillend ritme toe te laten F2F Wordt hoofdzakelijk gedirigeerd door de docent.. Content en layout van het cursusmateriaal hebben geen invloed

Tijdsbesteding-efficiëntie E-learning Duidelijk materiaal Afwisseling van werkvormen Zelfreflectietoetsen –tijdig –remediërende opdrachten F2F Wordt door de docent getoetst en bijgestuurd

Navigatie in het leermateriaal: “ hoe de student de weg wordt gewezen in en tussen het aangeboden leermateriaal“ Aspecten: Traject oriëntatie

Navigatie traject E-learning (hyper)links: –Betekenisvolle tekst. –Standaard kleuren voor status (bezocht, niet bezocht). –Onderlijnde tekst kan verward worden met een hyperlink navigatiesymbolen F2F Wordt door de docent gestuurd Neem uw handboek op bladzijde 101 en vergelijk de gegevens in de tabel met degene die hier op het bord staan.

Navigatie oriëntatie E-learning Beperk aantal “niveaus” tot drie. Gebruik “broodkruimels” Gebruik grafische menu’s(*). Beperk het aantal gelijktijdig openstaande pagina’s F2F Wordt door de docent gestuurd

Hyperlinks Broodkruimels Grafisch menu navigatiesymbolen verstand arm been blauw: niet bezocht rood: bezocht

Aantal niveaus Aantal openstaande leerdocumenten teveel!