Netwerk deeltijd / Blended learning

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Gymzaal van de Toekomst WELKOM
Advertisements

Kijk op praktijk zó moet het!.
Edushock leerfestival
De ondernemende School Agentschap NL 21 november 2013 Best practices Reflecties visitatiecommissie Dr. L. Lenssen.
Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Programma – Voorstellen & verwachtingen
Praktijkworkshop: Groen Proeven in de praktijk. Programma • Introductie • Waarom Groen Proeven? • Beleid mbt Groen Proeven • Waar staan we nu? • Ervaringen.
Minor Analyse, Diagnose, Ontwerp
Blended Learning Maartje Loncke (Maartje
Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
Industriële Chemie VWO 6
Netwerkbijeenkomst Kwetsbare ouderen Lemsterland, 10 juli 2012 Programma – Welkom – Kennis maken – Het project netwerkontwikkeling.
Workshop uitwisseling beroepsonderwijs en bedrijfsleven
WELKOM OP HET.
E-klas en PAL-student E-klas en PAL-student E-klas en PAL-student Conferentie 21 november 2013 Conferentie 21 november 2013.
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
Karen van Oyen Renate Klaassen Sofia Dopper
Haags Model Cultuureducatie en Participatie. Klein beetje historie Kunstenplanperiode : commissie Hirsch Ballin Beleid vastgesteld: per 1 januari.
Landbouwbreed Klaaswaal
Jeugd investeert in Amsterdam, Amsterdam investeert in jeugd 1 januari 2003 Doorlopend activiteitenaanbod: Afstemming school en vrije tijd Tussenbalans.
De flexibele deeltijd: MODULAIR MET EXTRA’S
Leergemeenschap G e p e r s o n a l i s e e r d L e r e n
Studiedagen LeerlijnenWiki 9 en 10 september 2010.
Blended learning medisch Frans voor de zorgsector.
E-learning portal, Europees Ambtenaren Netwerk Mieke Verhaegh
Algemeen didactische principes van e-leren Wouter Hustinx Coördinator ICTO-expertisecel
Bij ons leer je de wereld kennen ICT&Onderwijs Programma universiteit Leiden Portfolio van projecten en activiteiten die optimaal bijdragen aan het behalen.
Wiskunde D op de UvT Herbert Hamers. Aktiviteiten 1.Ontwikkeling onderwijsmateriaal keuzeonderwerpen Keuzeonderwerp 1: Speltheorie (UvT) Keuzeonderwerp.
Biologie op maat! Greet Ellenkamp, Twickelcollege, locatie Borne
8 november 2012.
Werken aan kwaliteit gl met de juiste instrumenten.
Stichting Projecten Speciaal Onderwijs Informatieronde wetsvoorstel kwaliteit(v)so 1, 8, 9 en 29 maart 2011.
Ouderavond klas 1… Hartelijk welkom 1 Ouderavond klas 1 24 september 2013.
Plaats voor een heading WELKOM Startbijeenkomst GPR 22 januari 2009.
Entercultureel een digitaal leertraject voor het verwerven van interculturele competentie Joke Simons (Lessius Mechelen) FLAMENCO, 15 mei 2012.
Voorlichting lio 7 april Agenda 1. Welkom en opening 2. Routes en sollicitatietraining 3. Lint of fulltime? 4. Wanneer ‘op lio’? 5. Sollicitatieprocedure.
Inspiratiebijeenkomst Sociale Netwerken Versterken 27 juni 2013.
Begeleiding starters en professionalisering docenten Project 2 1.
Maatwerk in (op)scholing project 1 1. Waarom?  30% van de lessen in Rotterdams VO door onbevoegde leraren  7% nog niet compleet bevoegd  23% geheel.
Digitale Didactiek Onderwijs anders organiseren, anders onderwijzen: andere kwaliteiten voor medewerkers 1digitale didactiek.
WELP, ict implementatieproject Wiskunde En LesPraktijk studie(mid)dag woensdag 26 november 2003.
Presentatie UKB Digitale Toets informatievaardigheden Marjolein Drent en Bert Boxem Bibliotheek & Archief, Universiteit Twente.
Programma Mobiliteit in uitvoering Opening door Gerald Janssen (APG)
moderniseren van het curriculum.
Online leergang LOB stimulans voor LOB-ontwikkeling
‘Onze ideale school!’ Presentatie Koll Datum: 26 oktober 2010
Toetsbeleid en digitaal toetsen casus HvA
WELKOM OP HET. DALTON IN THEORIE kiezen in verantwoordelijkheid zelfstandigheid samenwerking.
Advisering gecombineerd onderwijs Een blik achter de schermen 5 maart 2015.
Werken met de Stercollecties
NU Burgerschap Harald Veldman en Ingrid Leegsma 10 maart 2015 NU Methoden Congres.
Beleidsplatform Slimme netten 24 juni Agenda Inleiding: Lopende initiatieven en plan van aanpak (VREG) Flexibiliteit voor behoud van.
Flexibel curriculum met behulp van ICT
Beroepsopdracht 4 In het cluster Talen.
Inspiratie Blended Learning 24 juni Interactief? Teach what you preach…
PMG Week 1.  Pascal van Schajik    Kantoor L
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
E-klas en PAL-student Digitaal lesmateriaal voor bètavakken h/v E-klassen 10 november 2015 Cor de Beurs en Arjan de Graaf.
Presentatie op De Haagse Onderwijsdag Project blended learning E-merge 7 november 2013 Masterclass Blended Learning in de praktijk.
Cursus Curriculumontwerp burgerschap mbo Marjolein Haandrikman 7 november 2012.
VTE Programma Gastvrij Over de IJssel Doelen VTE Programma Gastvrij Over de IJssel Hoofddoel: Op duurzame wijze professionaliseren.
Presentatie ICT tools 9 april Interactief? Teach what you preach…
Maandag 14 november 2016 Titel presentatie ondertitel.
Gepersonaliseerd en persoonlijk leren Visie en praktijk bij HU
Van startbekwaam naar …..
“Kwaliteitsverhoging door formatief evalueren” Werkkring conferentie: Van kwaliteitszorg naar kwaliteitscultuur 16 november 2017 Ramon Busch.
NETWERKBIJEENKOMST ICT-AMBASSADEURS 18 JANUARI 2018
Onderwijstype en bevoegdheid
VERHOGEN STUDIESUCCES door Learning Analytics
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

Netwerk deeltijd / Blended learning 29 november 2012 /dienst O&K

Programma 15.00 - 15.05 uur Inleiding Erik Falkink (O&K) 15.10 - 16.10 uur Blended learning bij HAN André Kloosterman (HAN) Maartje Loncke (HAN) Nolly Toenders (HAN) 16.15 - 16.50 uur Pilots bij IvL, IBK, IGO en IvG Gert-Jan v/d Maas (IFM) Marjolein Schlössels (RBS) 16.55 - 17.00 uur Plannen voor 2013 Vanaf 17.00 uur Borrel (of fris)

Wat is blended learning? Optimale mix van klassikaal contactonderwijs en e-learning

Taskforce blended learning Ervaringen bij IBK en formatief toetsen met QMP Didactische principes en blended learning Ervaringen bij LGW met blended learning Ervaringen bij IGO met blended learning

IBK N@tschool Interactieve ruimte Forum Filmpjes Handleidingen Sheets Opdrachten Shakespeak Formatieve toetsing met QMP Voorbeeld formatieve toets

Didactische principes Om het juiste onderwijs te geven is het van belang om te weten hoe we leren, blended learning probeert zich te richten op het onderste gedeelte van de piramide

Didactische keuzes bij het blenden het is een groeiproces waarbij alle disciplines naar voren moeten komen afhankelijk van de module, DE VRAAG NU IS WELKE nieuw media kunne we daarvoor gebruiken!!! Cognitieve doelstelling (verwijzen naar het kennen) Psychomotorische doelstelling (verwijzen naar het kunnen van de student oftewel de vaardigheden) Affectieve doelstelling (de na te streven houding en waarden van de student)

Blended learning bij IGO Hoofddoel IGO visiestuk blended learning Zelfreflectie module taxatieleer Interactiever lesgeven Gekozen aanpak Ontwikkelen van een zelf diagnostische toets in QMP Een didactische onderbouwing gemaakte van keuzes bij het blenden van modules binnen een onderwijsplein Ervaringen met blended learning opdoen Interactievere les; maken van mindmaps, opnemen van huizen, het signaleren van bouwfouten aan de hand van bouwtekeningen om IF –gelden 2013 doelgericht in te zetten met als doel enthousiasme te creëren en studenten bezig te laten zijn met de stof

Plannen voor 2013 IF projecten “ICT in het onderwijs” CMI, IvL, COM, WdK, IOI, IGO en C&EB IF Project blended learning 2013 (O&K) uitvoering van maatregelen uit advies blended learning Beleid en strategie 2013-2016 Kennisdisseminatie n.a.v. pilots HINT pagina blended learning Advies aan P&O over professionalisering van docenten Twee netwerkbijeenkomsten