Netwerk deeltijd / Blended learning 29 november 2012 /dienst O&K
Programma 15.00 - 15.05 uur Inleiding Erik Falkink (O&K) 15.10 - 16.10 uur Blended learning bij HAN André Kloosterman (HAN) Maartje Loncke (HAN) Nolly Toenders (HAN) 16.15 - 16.50 uur Pilots bij IvL, IBK, IGO en IvG Gert-Jan v/d Maas (IFM) Marjolein Schlössels (RBS) 16.55 - 17.00 uur Plannen voor 2013 Vanaf 17.00 uur Borrel (of fris)
Wat is blended learning? Optimale mix van klassikaal contactonderwijs en e-learning
Taskforce blended learning Ervaringen bij IBK en formatief toetsen met QMP Didactische principes en blended learning Ervaringen bij LGW met blended learning Ervaringen bij IGO met blended learning
IBK N@tschool Interactieve ruimte Forum Filmpjes Handleidingen Sheets Opdrachten Shakespeak Formatieve toetsing met QMP Voorbeeld formatieve toets
Didactische principes Om het juiste onderwijs te geven is het van belang om te weten hoe we leren, blended learning probeert zich te richten op het onderste gedeelte van de piramide
Didactische keuzes bij het blenden het is een groeiproces waarbij alle disciplines naar voren moeten komen afhankelijk van de module, DE VRAAG NU IS WELKE nieuw media kunne we daarvoor gebruiken!!! Cognitieve doelstelling (verwijzen naar het kennen) Psychomotorische doelstelling (verwijzen naar het kunnen van de student oftewel de vaardigheden) Affectieve doelstelling (de na te streven houding en waarden van de student)
Blended learning bij IGO Hoofddoel IGO visiestuk blended learning Zelfreflectie module taxatieleer Interactiever lesgeven Gekozen aanpak Ontwikkelen van een zelf diagnostische toets in QMP Een didactische onderbouwing gemaakte van keuzes bij het blenden van modules binnen een onderwijsplein Ervaringen met blended learning opdoen Interactievere les; maken van mindmaps, opnemen van huizen, het signaleren van bouwfouten aan de hand van bouwtekeningen om IF –gelden 2013 doelgericht in te zetten met als doel enthousiasme te creëren en studenten bezig te laten zijn met de stof
Plannen voor 2013 IF projecten “ICT in het onderwijs” CMI, IvL, COM, WdK, IOI, IGO en C&EB IF Project blended learning 2013 (O&K) uitvoering van maatregelen uit advies blended learning Beleid en strategie 2013-2016 Kennisdisseminatie n.a.v. pilots HINT pagina blended learning Advies aan P&O over professionalisering van docenten Twee netwerkbijeenkomsten