Efficiënter en effectiever 8 maart 2010. Aanleiding V >€ <

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Op zoek naar een ondernemingsmodel dat werkt
Advertisements

Brainstormsessie Grip op de veldwerker Ochtendsessie
Medezeggenschap en de Benchmark
Divigeren Convergeren
Creatieve Vaardigheden
Workshop creatief brainstormen
GPS-SLIDES
 …. VOOR LOKAAL SOCIAAL BELEID
Ideeontwikkeling Werkcollege 1: -Context -Probleem.
Medmec04 les 3 Engagement.
MEDMEC01 Roelof de Vries Les 3 -
24 september MedMec01 les 4 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
22 september MedMec01 DT les 2
Media en creativiteit Herfst les 2.
Jaar 1 les 7 Het creatieve proces
Herkansing MedMec Q3 co creatie 15 en 16 juli 2009 De student is in staat: Het begrip co-creatie en de voordelen van co-creatie te benoemen. De voorwaarden.
Medmec03 les 1 Co-creatie.
Medmec04 Engagement Les 2. agenda teams vormen maatschappelijk thema bepalen ontwerpprocedure opstellen dummie procesverslag.
Medmec04 – Engagement Les 5
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Huiswerk voor vandaag Boek: hoofdstuk 2 creatief denken rode gedeelte: oefen je 5 basisvaardigheden voor creatief denken, maak uit elke categorie 1 opdracht.
Brainstorming. In de loop der jaren is brainstorming zo populair dat het begrip wat inflatie heeft opgelopen. Als twee mensen bij de koffie iets hebben.
Wiki: Medmec04 les 4 Engagement The game called life
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
MedMec01-2 Les schema per week Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit. Les 2. presentaties opdracht 1.1 = mindmap (of anders) ik en startformulering.
Deel 5 concept Huiswerk Vanuit gekregen visionboard een concept uitwerken. Conceptpresentatie maken = 3 x slides of op papier 50/65.
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Optimaliseren van het leraar-zijn in het eerste leerjaar Project binnen Expertisenetwerk Pool West & Oost School of Education.
Vereniging van Nederlandse Gemeenten Ontwikkelingen afvalwaterketen De aanpak afvalwaterketen VNG en UvW.
Voordat we naar huis gaan. op weg naar een zieke smurf.
Een methode om nieuwe ideeën te genereren
Brede informatie bijeenkomst te Kollum
MedMec01-2 Les schema per week
Spelregels bij brainstorm
N T E R C I E F D E K N A CREATIEF DENKEN.
SAMENWERKEN IN DE WATERKETEN Stand van zaken Bestuursakkoord Water in het werkgebied van het waterschap Amstel, Gooi en Vecht.
POP Minor Ondernemen 2e semester NHL Hogeschool Leeuwarden 5 maart 2015.
ABV les 3 Zomer 2009.
Re-integratie en activeringsbeleid 2012 – Context kadernota  ontwikkeling economie?  vergrijzing: toenemende vraag naar (hoog) geschoolde arbeidskrachten.
POP Minor Ondernemen 2e semester NHL Hogeschool Leeuwarden 5 maart 2015.
The Six Thinking Hats WORKSHOP. DIVERGEREN Dit is het genereren van zoveel mogelijk ideeën, feiten, problemen, kenmerken, gevolgen, oorzaken, oplossingen.
Stichting Ondernemersfonds Centrum ‘s-Hertogenbosch 14 oktoer 2015, Raad van Advies Van, voor, door en met ondernemers van de binnenstad Vul svp de enquête.
Creatief denken en presenteren
Saskia van Grinsven Tijd voor creativiteit 19 novemberCongrestival Durven Doen! Informele zorg anders.
De mens achter de sprookjes van een ……………. Een visie Ineke Strijp.
Grip op Regionale Samenwerking: Rob de Greef en Roeland Stolk.
PAL projecten Energy College H. Brinkers, G. Schenkel R. van Iterson.
Divergeren Deze powerpoint ga je aan de slag met verschillende divergerende technieken. Hierbij bedenk je zoveel mogelijk ideeën. Bij een brainstormsessie.
CKO werkdag Halverwege de cyclus Kijken naar eigen werk en werk van anderen Aanpak uitwisselen Werkbladen maken in mixgroepen.
Workshop Sociaal netwerk in beeld Door Conny Hekker, RIBW Nijmegen en Rivierenland (GGz) Saskia van Grinsven en Gery Lammersen, Movisie.
Bepaal jouw SuperPowers!
Creativiteits- sessie
4 Richtlijnen ter inspiratie
Informatieavond zwembaden Borger-Odoorn
Prijsvraag digitale economie informatiesessie 19 oktober
What will you do to change the
Creatief Denken maar eerst:.
xxxxxxxxxxxxxxx Reindert Westrik Tjitske Cazemier
Creativiteitssessie Naam van presentator.
Creatief Denken maar eerst:.
Les 1: Introductie Marketing
Brainstormen Uw naam.
Creativiteits- sessie
De bedenkers.
Naam van degene die de presentatie verzorgt
ONTWERPEN LES: DE WERELD IN 1 DAG!.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 3.
Project gamemarket Les 1.
Waarom een VAN PARIJS NAAR NHN
Transcript van de presentatie:

Efficiënter en effectiever 8 maart 2010

Aanleiding V >€ <

Het speelveld Primair: WWB WI WEB Secundair: WMO WSW

Agenda 1.Inleiding 2.Probleemstellingen 3.Oefening 4.Brainstormen a.d.h.v. probleemstellingen 5.Opwerken ideeën

Probleemstelling HKJ-vragen Bedenk ………. NB Kansen genereren meer energie dan problemen

Allereerst.. Met welke probleemstellingen willen we werken?

Spelregels brainstorm Alle ideeën zijn goed: uitstel van oordeel Kwantiteit genereert kwaliteit Meeliften op elkaars ideeën: combineer! Ga voor extreme ideeën Inconsequentie is toegestaan Ideeën zijn eigendom van de groep

Oefening Bedenk hoe een verkeerde wissel kan worden voorkomen

Brainstorm!

Na het leeglopen… Uitwerken ideeën: Creadox Opwerken ideeën

Creadox uitvoerbaarheid originaliteit

Opwerken ideeën PERFect idee ? Potentie: Wat zijn de kansen en mogelijkheden ? Effort: Welke inspanning kost het om het concept te realiseren ? Risico: Wat kan er misgaan en wat is dan de impact ? Feeling: Voor welk concept loopt u echt warm ?