2011 International Year of Chemistry Het bestuur van het departement Scheikunde laat een scheikunde game ontwikkelen voor 2011 International Year of Chemistry.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Anders inzetten van spelcomputers
Communicatieplan. Inhoud  Streeklift  Doelgroepen  Hoe gaan we het aanpakken?  Website ( concept )  Conclusie.
Wideband Delphi methode
Onderwijs van nu voor de wereld van morgen.
Digitale middelen ter ondersteuning van het leren schrijven
Wegweis project Lian van der Krieke Rob Giel Onderzoekcentrum,
Context opdracht + doelgroep
Vind samen met Zuyd Robotics de weg
GAME THEORY Les 6: Usability.
1 Samenwerkend leren met Google Docs Werking en mogelijkheden van online tekstverwerken.
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Crowdfunding Door Margriet Brouwer Showroom MAMA.
Website usability Door Dyonne en Yanthe.
De Vonk van Hoogezand-Sappemeer Woldwijkcentrum 13 maart 2013.
Welkom.
Jongeren, internet en seksualiteit
Internet Annemarie Havinga, Robert Kamminga
Op Sint-Montfort.
Schoolpartnerschappen in Europa

Vlajo Challenge Speel en onderneem. Kom proeven op onze provinciale workshops: 29 februari 2012 St Paulusinstituut Herzele 9u – 11u 1 maart 2012 St Lutgardisschool.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
IN DE KLAS Willemijn Gortworst
WSNS Passend Onderwijs Stappenplan
Verduurzaming gemeentelijk scholen 's-Hertogenbosch Leo de Koster, afdeling Maatschappelijk Vastgoed 26 september 2013.
Social Media (Wat is dat & Wat kan de kerk daar mee?)
- - - Social Media.
Implementeren Wat komt er zo al bij kijken? Johan Cruijff
Het Nibud Geldexamen voor alle basisscholen in Amsterdam
Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM
Welkom bij C3! Maak van het kaartje een naambordje met je naam
Eric Holtman Hoofd Xchange, Centrum voor Nieuwe Media.
Arteveldehogeschool Office management
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
Marketing & Communicatie Barry Jung & Alexander van der Mije.
Webcolleges Internationaal belicht Studiedag OOF-project 13 september 2011.
VAN EEN LEERTEAM KOMT EEN LEERTEAM !!
Who are stakeholders? Financiele gegevens? Omroep?
Project “Efteling Defense”
Chantal Joore Mandy Maes Marc van Aa Roxy Dammers Tooske ten Klooster
Verbinden, stimuleren & ontwikkelen Wetsvoorstel Werken naar Vermogen informatie voor SW- medewerkers.
ICT in het Onderwijs bij TBM
Gaming, herinneringseducatie & WOI Dinsdag 23 april 2013 / Forumdag "De Groote Oorlog in de klas“, Brussel Gregory Vercauteren, Bram Wiercx, FARO. Vlaams.
Zelfde behoefte, ander spel Oscar Diele - CMO. MakkelijkMakkelijker.
Communitybijeenkomst 21 april 2009 Kies Kleur in Groen.
“Healthy Ageing through Serious Gaming”
DE GROTE REGIOBEURS Stadskanaal. TRENDS Vergrijzing Vergrijzing Social media Social media Mobiele telefonie Mobiele telefonie.
Opdracht Bezoek een gamebeurs Lees recensies en geef daar een reactie op.
Social Media Door Dyonne en Yanthe
Marketingproject-communicatieplan

2. Eduscrum als activerende didactiek
Wat gaan we doen?  Iets over mij  Iets over leren van tools binnen IAM  Iets over gamemaker.
Vraag de leerlingen om tijdens de lessen aantekeningen te maken.
Webinar 22 april 2011 start: uur fondsenwervende internet tools Stichting GeefGratis gratis* aangeboden (gedoneerd) en te gebruiken door non-profits.
WELKOM publiek in control, draai de rollen om Anneke van der Vaart Account manager CJP Thijs Sprangers CEO Live on Demand CJP Cultuurkaart.
Tip 7: wissel je werkvormen af
Kunstmap Riemke Jentink VR1A.
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
Pitch Sell it Mobiele escape room Team 17.
Welkom Voorstellingen: TEC Coördinator, TEC leerlingen leerjaar 1 Verschil tussen brugklas-TEC en reguliere brugklas? Inhoud lesprogramma TEC klas Wat.
Test die teksten! Of (toch) niet!? Testen bij de Belastingdienst Jac Brouwer Landelijk Huisstijlcoördinator Taal Centrum voor kennis en communicatie, Utrecht.
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
Wie weet alles over NLT? Afsluiting Landelijke Conferentie NLT 17 maart 2011.
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union
Campagne-middelen Hoe in te zetten? Yvonne Polman Relatiemanager.
Michael Expoo – 8 juni 2018.
Opleiding Zorg technicus Ton Pagen Zorgtechniek Limburg.
Transcript van de presentatie:

2011 International Year of Chemistry Het bestuur van het departement Scheikunde laat een scheikunde game ontwikkelen voor 2011 International Year of Chemistry Beschikbaar budget: – Ontwikkeling 5000 euro – PR 5000 euro

Team UU, fac. Bètawetenschappen, dpt. Scheikunde Projectleider en projectgroep HKU H’sum, fac. Kunst, Media & Techn. afd. Gaming Begeleider en gameteam (Gents in Games) JCC A’dam, Marketing en Communicatie Stagiaires voor het marketingplan

Input UU projectgroep Doelgroep vanaf 14 jaar, geen chemische kennis nodig Profiel van “scheikundigen”: analyseren, bouwen, puzzelen, doorzetten, willen weten hoe iets werkt, theoretiseren, nadruk op structuur/eigenschap relaties Distributie online voor iedereen Competitie voor scholen met finale

Paper project

Voor iedereen met een facebook account: Voor de scholencompetitie:

Geslaagd project? Ja Voor euro is een game ontwikkeld die bij het “scheikundeprofiel” past Er is er een goed werkende game, die op facebook blijft staan 40 scholen doen mee aan de scholencompetiti, Het International Year of Chemistry in bij scholen bekend geworden Ter vergelijking: was 2,5 miljoen!

Geslaagd? Nee Het eindproduct is niet concurrerend met andere online games Tutorial is niet goed genoeg Het spel komt in teveel gevallen niet bij de leerling omdat de docent het te moeilijk vindt Doorzettingsvermogen nodig, scholieren haken te snel af Associatie met scheikunde te gering