Totaalaanpak Novostar

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Die verzuimdossiers kosten mij teveel tijd”
Advertisements

Wat is strategisch leren?
Workshop Werkconferentie SSC Bedrijfsvoering Sturen op kwaliteit SCD 15 november 2013 Spreker: Jan-Frank Koers 1.
Feb 2014 Leiderschap & Professionele Ruimte Joost van der Stoep Organisatiewetenschappen (VU Amsterdam) Organisatie en Personeelsbeleid Rijk (BZK)
QUICK SCAN OP KWALITEIT EN EFFICIËNTIE VAN DE SERVICES
KICK-OFF PROJECT HVA APPS B.V.
Zaakgericht Werken.
het succes van een organisatie het welbevinden en succes
Een continue verbeterende dienstverlening
Samenwerken in een concurrerende omgeving. Samenwerken in een concurrerende omgeving wat is ons doel waar hebben we het over: de vraag wie doet wat waar.
Middenmanagement in positie VO Congres 2013
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Facility management en inkoop
- 1 - maandag 21 juli 2014 OPDIC | | OPDIC het fundament onder uw bedrijfsvoering.
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
Veranderaanpak dienstverlening
Hoofdstuk 3 Inzet voor een project
ICT in een dynamische context
Samen werken aan betere dienstverlening VERA gebruikersdag Leuven 14 september 2007.
NVP Strategische personeelsplanning en talent management
Jeanette Kok Meeuwsen Ten Hoopen
Benchmark september 2006 Michal Kleinhans Christel Koman
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
Vereniging van Nederlandse Gemeenten Ontwikkelingen afvalwaterketen De aanpak afvalwaterketen VNG en UvW.
Van dienstenmodel naar directiemodel, kansen voor sturing en control
SPANNINGSVELD Standaardisatie versus klantverwachtingen.
© de vries business consultancy, 2008
Presentatie CabFaB Open podium 16 maart Bedrijven praten weliswaar steeds vaker over klantgericht werken, de praktische invulling is nog altijd.
Presentatie Woonservicepunt (WSP)
Bureau informatie Alympus Personeelsadvies B.V. © Alympus.
10 tips over samenwerking bij ondernemersdienstverlening.
Onthaal en service.
Producten & Werkprocessen
Innovatieve Arbeidsorganisatie Waarom zou je ?
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
BETERE DIENSTVERLENING BETERE DIENSTVERLENING Door gestructureerde samenwerking tussen LIJN & STAF kwaliteit verbeteren Peter Hammecher.
10 tips voor een gouden start Ivo Bols 10u30 – 11u15.
Evenwicht in sturing.
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 5
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 4
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 1 - Introductieles Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 13 – Concurrentie en samenwerking Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Vragen Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 4 Thema 7 – Logistiek 2 Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 3 Thema 4 – Logistiek 1 Business IT & Management
Niets is wat het lijkt. 3T 4T 2T 5T 6T 1T 3T 4T 2T 5T 6T1T tijd ?
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
Functies Rollen Taakcluster … Taakcluster 1 Taakgebied… Taakgebied 2 Taakgebied 1 Taak … Taak 2 Taak 1 Rol … Rol 2 Rol 1 Functie … Functie 2 Functie 1.
Hervorming Langdurige Zorg Transitie Vivent Thuiszorg Terug naar de Bedoeling.
SFEERIMPRESSIE TRAININGEN Wij geloven dat het echt anders kan! Wij, Mariel Koopmans en Jan Wijnand Hoek, oprichters van TrainingenLean.nl, werken dagelijks.
Bouwbeleidsplan Leudal. Waarom een bouwbeleidsplan Landelijke ontwikkelingen met als speerpunten: verminderen regeldruk, lastenverlichting voor burgers.
Een kwestie van kiezen 1Zaakgericht Werken - een kwestie van kiezen.
Onze filosofie: Resultaten kunnen altijd beter
Monitoren & Verbeteren
Voeg hier het organisatie onderdeel in
Het E-depot van Rotterdam
TWI = Training Within Industry
Klantgerichtheid – Houding en gedrag
Lean in dienstverlening bij BNG Bank
Organisatie structuur
Groeien in ATEX volwassenheid
Taakcluster … Taakcluster 1 Taakgebied… Functies Rollen Taakgebied 2
Kaizen Quick Reference Card
HET IS DE TAAK VAN DE GEMEENTE OM TE ZORGEN VOOR ALLE INWONERS.
Samen werken aan vitaliteit en duurzame inzetbaarheid
Fit voor de zorg Toekomstbestendig door slimmer en efficiënter te werken Waardevolle kennis en ideeën van jou als zorgprofessional Als organisatie toekomstbestendig.
Transcript van de presentatie:

Totaalaanpak Novostar

Even voorstellen: Sieka Geldof Senior adviseur Business Unit Manager Docent aan de Novostar Academy

Even voorstellen: Marc Damen Senior adviseur Docent aan de Novostar Academy

Even voorstellen: Suzanna van Vliet Adviseur Docente aan de Novostar Academy

Totaalaanpak: hoe krijg je iedereen mee met het ID van het KCC!?

Waar staat uw gemeente nu echt? S T E P I n f o K C C 5 4 3 2 1 Bedrijfsvoering Klantgerichte cultuur

Omgevingsfactoren!? Kabinetsplannen; Bezuinigingen; Taken rijksoverheid; Ontwikkelingen in de omgeving; De gemeente als toegangspoort voor de overheid?

Hoe nu verder? Wat betekent dit voor: Uw medewerkers? De samenwerking tussen het KCC en backoffices? Een klantgerichte cultuur? De verantwoordelijkheden? De borging van kennis en informatie?

Totaalaanpak Novostar

Medewerkersniveau Stap 1: Kick off Stap 2 Scan Stap 3: Vaardig-heden Stap 4: Kennis Stap 5 Multi tasken Stap 6: Toetsing Stap 7: Coaching Stap 8: Team effectiviteit Stap 9: Triggers

Managersniveau DVC Teamleider / Manager KCC Collega teamleiders /managers Programma management Project leider KCC Processen / knips Managers coaching B.A.S.

Product verantwoordelijk heid Organisatieniveau Kwaliteits handvest Monitoring DVO Product verantwoordelijk heid Regie klant contact Proces analyse Klant vraag analyse Check Your Service Positie bepaling

Organisatie Managers Medewerkers

Besparingen!? 1e lijns dienstverlening gezamenlijk trainen. De collega gemeente, vanuit best practise, als “buddy” gebruiken. Verschuiving van taken. Efficiënter werken. Wanneer ga je besparen!?

Totaalaanpak Novostar