Totaalaanpak Novostar
Even voorstellen: Sieka Geldof Senior adviseur Business Unit Manager Docent aan de Novostar Academy
Even voorstellen: Marc Damen Senior adviseur Docent aan de Novostar Academy
Even voorstellen: Suzanna van Vliet Adviseur Docente aan de Novostar Academy
Totaalaanpak: hoe krijg je iedereen mee met het ID van het KCC!?
Waar staat uw gemeente nu echt? S T E P I n f o K C C 5 4 3 2 1 Bedrijfsvoering Klantgerichte cultuur
Omgevingsfactoren!? Kabinetsplannen; Bezuinigingen; Taken rijksoverheid; Ontwikkelingen in de omgeving; De gemeente als toegangspoort voor de overheid?
Hoe nu verder? Wat betekent dit voor: Uw medewerkers? De samenwerking tussen het KCC en backoffices? Een klantgerichte cultuur? De verantwoordelijkheden? De borging van kennis en informatie?
Totaalaanpak Novostar
Medewerkersniveau Stap 1: Kick off Stap 2 Scan Stap 3: Vaardig-heden Stap 4: Kennis Stap 5 Multi tasken Stap 6: Toetsing Stap 7: Coaching Stap 8: Team effectiviteit Stap 9: Triggers
Managersniveau DVC Teamleider / Manager KCC Collega teamleiders /managers Programma management Project leider KCC Processen / knips Managers coaching B.A.S.
Product verantwoordelijk heid Organisatieniveau Kwaliteits handvest Monitoring DVO Product verantwoordelijk heid Regie klant contact Proces analyse Klant vraag analyse Check Your Service Positie bepaling
Organisatie Managers Medewerkers
Besparingen!? 1e lijns dienstverlening gezamenlijk trainen. De collega gemeente, vanuit best practise, als “buddy” gebruiken. Verschuiving van taken. Efficiënter werken. Wanneer ga je besparen!?
Totaalaanpak Novostar