Enquête.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Advertisements

KWALITEITSZORG november 2012
Het schoolwelbevinden van Brusselse scholieren
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
Sociaal emotionele ontwikkeling en groepsgedrag
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
Resultaten tevredenheidsmeting van gebruikers Lokale Dienstencentra Kortrijk m.b.t. tot de onthaalmedewerkers.
Internet fun & veilig! titeldia.
Vraag 1: Welk onderwijstype volgt uw kind? Vraag 2: In welk jaar zit uw kind?
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
• Beste gemeenteleden, • Op de komende pagina’s ziet u de oproepen: vraag en aanbod, van de hartenmap. • Ziet u een vraag of aanbod waar u iets mee kunt?
Sportmarketing vs.Internet Resultaten onderzoek Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat.
1 Enquête: Hoe 'social' ben jij online? MSN, Juni 2010.
Computergebruik & downloaden presentatie over de enquête
Jongeren, internet en seksualiteit
Insert your picture here Wat doe jij zoal op het Internet?
Internet Annemarie Havinga, Robert Kamminga
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
Voorstelling van mijn werk. Als verantwoordelijke van Fondation Baska.
Discipelschap.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Presenteren voor starters
9 januari 2013 Bodegraven 1. 1Korinthe 11 1 Wordt mijn navolgers, gelijk ook ik Christus navolg. 2.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
BZ voor de Klas 3 juni 2010.
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
Elke 7 seconden een nieuw getal
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Claudia van Kruistum, Ilona de Milliano, Roel van Steensel
Internet fun & veilig!. Wie zijn we? Naam Wij werken voor Microsoft Insert your picture here.
Insert your picture here Wat doe jij zoal op het Internet?
Jezus vroeg zijn leerlingen: `Wie is de Mensenzoon volgens de mensen?' Matt 16/13.
Sociale media op school
Belgen en diabetes kennis in 2004 en 2008 Wat is er veranderd? Nobody’s Unpredictable.
De Grootste Fuif enquête van Brasschaat. De Grootste Fuifenquête Jeugdraad : opstart “werkgroep Fuiven” (eind 2004) Werkgroep Fuiven: Beoordeling fuif-en.
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
13 maart 2014 Bodegraven 1. 1Korinthe Want gelijk het lichaam één is en vele leden heeft, en al de leden van het lichaam, hoe vele ook, een lichaam.
Pasen & Pinksteren op één dag!
1 19 dec Rijnsburg 19 dec Rijnsburg. 2 Hebreeën 8 1 De hoofdzaak VAN ONS ONDERWERP is, dat wij zulk een hogepriester hebben, die gezeten is.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Naam: lieneke Mijn hobby : scouting Klik op “Naam”. Vul je naam in. Doe hetzelfde met “hobby” Hier kun je een foto / tekening Invoegen.
Goedemorgen.
1 Bedrijven zouden geen gegevensbanken mogen aanleggen.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
2 januari 2009Nieuwjaarsreceptie "Meule wal straete" 1 Nieuwjaarsreceptie 2 januari 2009 Eerste bijeenkomst van de bewoners van de “Meule wal straete”
“Een dure GSM hebben ze wel, maar hun schoolrekening betalen…”
De Hoge Kleij - Klanttevredenheidsonderzoek
Ledenenquête 2013 Uitkomsten. Statistieken 23 vragen 91 leden begonnen 50 volledig ingevuld.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Kirti Zeijlmans MSc Rijksuniversiteit Groningen Voor meer informatie:
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
In het spoor van Frank © Koen Sergeant. Vraag 1  Vorm een zo lang mogelijk woord met de letters: N, i, i, r, t, t, o, t, a, e, m, u, s.
Sportonderzoek in Almere
Uw financiële gezondheid vandaag en in de toekomst Ingrid De Muynck Steve Wagemans.
Centrummaten en Boxplot
Lucas 15: 11 En Hij zeide: Iemand had twee zonen
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
ZijActief Koningslust
Gezondheid oudere migranten in Utrecht (selectie)
3/23/2015 | 1 Healthwise Congres ‘Kwaliteit van Leven’ E-Health workshop - Eveline Hage Over de mogelijkheden van e-Health in ouderenwelzijn On?
Chatten. Chatten Inleiding chatten Wat is chatten? De geschiedenis Voor- en nadelen Educatief of recreatief? Wat vinden jongeren ervan? Wat vinden.
23 mei 2013 Bodegraven vanaf hoofdstuk 6: hoofdst.1: de wijsheid van de wereld hoofdst.2: de wijsheid van God hoofdst.3: Gods akker en Gods bouwwerk.
Altijd online!.
Jongeren & geld. Zakgeld Hoeveel zakgeld krijgen jongeren? leeftijdzakgeld (per maand) 12€ 19 13€ 23 14€ 25 15€ 30 16€ 31 17€ 36.
Veilig Online. Wat als Facebook een dag niet werkte?
Het internet Sociale media MailBlogChattenVirussen.
Transcript van de presentatie:

Enquête

1. Hoe gingen we te werk? Les over enquête: - wat? - hoe opstellen? Opdracht: - er werd klassikaal een onderwerp gekozen - verschillende groepen formuleerden elk 20 vragen - de beste vragen werden geselecteerd - de enquête werd opgesteld - de enquête werd afgenomen - de resultaten werden verwerkt en besproken - alles werd in een presentatie gegoten

2. De resultaten

A. Wie gebruikt SN op SGW?

Hoeveel leerlingen hebben een profiel?

Hoeveel uur gemiddeld op SN?

Verdeling per leeftijd: meer dan 3 uur/dag 11-12 jaar: 3,2% 13-14 jaar: 4,2% 15-16 jaar: 3,4% 17-18 jaar: 3,4% 18+: 0%

Verdeling per leeftijd: minder dan een uur per dag 11-12 jaar: 47,25% 13-14 jaar: 41,70% 15-16 jaar: 45,60% 17-18 jaar: 54,30% 18+: 51,80%

Verdeling volgens geslacht Meer dan 3 uur: Jongens: 2,1% Meisjes: 3,4% Minder dan een uur: Jongens: 47,84% Meisjes: 45%

Conclusie: Het merendeel van de lln. heeft een account op een SN. De helft van de lln. besteedt hieraan dagelijks tussen de 1 en de 3 uur. Verschillen volgens geslacht: te verwaarlozen. Verschillen volgens leeftijd: 13 en 14- jarigen besteden hieraan het meest tijd.

B. Wat doen lln. met SN?

Wat vinden alle lln. van sociale netwerksites?

Waarom heb je een profiel? Optelsom van de antwoorden 1,2 en 3 Ik vind het leuk Mijn vrienden hebben dit ook Nieuwe mensen ontmoeten Tijd verdrijven Foto’s delen Up to date blijven Contact met oude vrienden

Waarvoor gebruik je SN? 1. spelletjes 2. vrienden 3. foto’s 4. reacties plaatsen 5. chatten

Conclusie De meerderheid van de lln. ziet SN als iets positiefs (ontspanning en sociale bezigheid), iets leuks! SN wordt gebruikt voor: contacten met vrienden via foto’s of reacties op profielen contacten met oude vrienden

C. Moeilijkheden verbonden met SN?

Heb je ooit al problemen ondervonden?

Welke problemen? virussen pesterijen mensen die zich voor iemand anders uitgeven ongewenste intimiteiten beledigingen misbruik van je foto's

Categorie andere: Geen problemen (13) Gehackt (6) (hoort bij ‘mensen die zich voor iemand anders uitgeven’) 3. Gestalkt (4) 4. Spam (3)

Wie kan jouw profiel bekijken? vrienden vrienden van vrienden enkel leden van de site iedereen ik weet het niet

Wie stelt het profiel voor iedereen open? Volgens leeftijd: 11-12 13-14 15-16 17-18 18+

Volgens geslacht: jongens: 109 / 372 = 29,3% meisjes: 101 / 519 = 19,4%

Wie weet niet hoe zijn profiel is ingesteld Volgens leeftijd: 11-12 13-14 15-16 17-18 18+

Volgens geslacht: Jongens: 26 / 372 = 7% Meisjes: 25 / 519 = 4,8%

Zou je ooit afspreken met iemand die je enkel via internet kent?

Conclusie Een vijfde van de leerlingen heeft al problemen ervaren met SN. Belangrijkste problemen zijn: gehackt worden, ongewenste intimiteiten en pesterijen. Privacy wordt minder als probleem aanzien: 11 tot 12-jarigen en 15 tot 16-jarigen laten iedereen toe tot hun profiel. 6,4 % weet niet hoe het profiel is ingesteld 19 % zou durven afspreken met iemand die ze niet kennen

D. Waarom hebben leerlingen geen profiel?

Wie heeft geen profiel? 11-12 13-14 15-16 17-18 18+

Waarom heb je geen profiel? het zegt mij niets ik heb geen idee wat Facebook en Netlog eigenlijk zijn ik mag niet van mijn ouders ik vind het niet veilig ik heb geen computer/internet thuis niemand van mijn vrienden heeft dit

Verklaring van het grote aantal ‘anders’: Fout ingevulde enquêtes (‘ik heb wel een account’)

Zou je een profiel willen? JA : 60/94 NEEN: 52/94 Verklaring

Waarom zou je een profiel willen? interessant nieuwe mensen chatten vrienden ook anders

Waarom heb je je profiel verwijderd? Omdat ik er geen tijd voor had: 13 Omdat ik het saai begon te vinden: 33 Omdat ik er te vaak werd lastig gevallen: 7

Conclusies (Moeilijk om 100% correcte conclusies te trekken door een aantal fout ingevulde enquêtes) Vooral jongste leerlingen hebben (nog) geen profiel. Geen verklaring voor stijging bij 18+ Als leerlingen toch een profiel willen, is dat vooral omwille van het sociaal aspect.

3. Algemene conclusie 1. Leerlingen zijn vertrouwd met SN: Groot aantal lln. heeft een account, hoofdzakelijk 13 tot 14-jarigen. Vooral jongere lln. hebben er (nog) geen. 46 % gebruikt SN minder dan een uur per dag. 13 – 14 jarigen gebruiken SN het meest. 2. SN worden vooral gebruikt voor vrije tijdsbesteding en voor informele contacten met vrienden.

4. Privacy wordt niet als een groot probleem beschouwd: 3. Toch één vijfde van de lln. met een account heeft al serieuze problemen ervaren met SN: Hacking, ongewenste intimiteiten, pesterijen,… 4. Privacy wordt niet als een groot probleem beschouwd: Jongeren springen nonchalant om met toegang: veel lln. laten iedereen toe, anderen weten het niet Vooral jongens en 11 tot 12 – jarigen en 15 tot 16 - jarigen Tot 20 % van de lln. zou durven afspreken met iemand die ze enkel via internet kennen.