Redactionele content Lily Knibbeler, 27 maart 2013.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
Advertisements

Ontwikkelingen in het Nederlandse bibliotheeklandschap Bas Savenije (KB), OCLC Contactdag 31 oktober 2013.
Succesvolle intelligentie
Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Regelhulp Regelhulp.nl is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
Markten in het zuiden Waar begin je ?. De eerste vragen •Wat is de lokale vraag ? Zijn alle groepen hierbij betrokken (m/v; GO/NGO/bedrijven etc) •Wat.
TiteldiaVoorbeeld lay-out Ontdek Rotterdam. Met je telefoon! Presentatie & demonstratie Apptown Stefan Verhoeve, 18 april 2013.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les Navigatie I-C1#, datum.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
VISIE “Techniekmuseum HEIM is een interactief belevings- en ontmoetingscentrum waarin techniek, geschiedenis en wetenschap zijn gekoppeld aan vernieuwende.
Communiceren Leidinggeven Blz. 53.
Ronnie Lassche Vrije Universiteit Amsterdam
SWV VO Midden-Brabant Wat beweegt de jeugd? 8 maart 2007.
Basisvorming Sensibilisatie van mensen ‘raken’ tot ‘activeren’ Dinsdag 17 maart 2009.
Presentatie nieuwe media
1 PROGRAMMA ALCOHOL & MAATSCHAPPIJ SPIRITSNL ONDERZOEK VOORJAAR 2013.
1 Aanbevelingen Collectie Nl. in context Sectorinstituut Openbare Bibliotheken (SIOB)
Library and IT Services ZoEp portal 'Niet zoeken maar vinden' Chris Nieuwenhoven
Praktische toepassingen van PKM in organisaties: 2 voorbeelden
Onderzoeksdata in de Bibliotheek: Tijd voor een nieuw Informatie-specialisme? Ervaringen uit de praktijk Rob Grim Research Data Specialist/e-Science Coordinator.
SOCIAL RETURN ROTTERDAM Hoe communiceer je social return?
Modaliteiten binnen bewegen
detaillistenpromotie
anno 1995 realisatie concept Marketing Creative strategie websites animaties Direct Online brand activation.
Multisite. Best of breed open-source CMS systemen. Content beheren vanuit 1 centrale bron en publiceren op verschillende domeinen. Content meertalig of.
Even voorstellen 250 medewerkers, 4 vestigingen
Hoe denken bedrijven & hoe werkt een merk?
inzicht op de invloed van veranderingen op het gedrag van medewerkers
Dat zouden we vaker moeten doen…
Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011
Plaats hier bijvoorbeeld het onderwerp of activiteit Plaats hier ter afsluiting Bijvoorbeeld een uitnodigende Tekst voor de lezer! Gebruik deze tekst voor.
STUDIEDAG VERKEERS- EN MOBILITEITSEDUCATIE Workshopsessie Peer pressure 14 januari 2014 Provincie Limburg & Departement MOW Vlaanderen.
Wie van ons wist op zijn 15de met welke partner hij/zij door het leven zou gaan? Wie van ons wist op zijn 20ste wie zijn huidige werkgever zou zijn? 3.
Social media presentatie
Commercieel beleid en recht
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
Wikipedia & bibliotheekcollecties Jos Damen (ASC Leiden) & Ingeborg Verheul (Atria Amsterdam) (AIN & Adamnet – UB A’dam 2 juli 2015)
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Bron: Baarda, B. (2014). Dit is onderzoek!. Wat is een theoretisch kader? ‘Een theoretisch kader is een overzicht van bestaande kennis en inzichten over.
Wetenschap voor iedereen Wetenschap toegankelijk maken voor een breed publiek Amito Haarhuis Adjunct-directeur Science Center NEMO 9 december 2015.
Communicatie is de basis
Online tool for self eValuatioN of Key Competences in adulT AGE Anja Zonneveld PLATO, Universiteit Leiden Grundtvig Project VINTAGE -online tool for self.
Doel 1: Actieplan Leerbanen ‘top of mind houden’ loopvermogen zonder uitbreiding versterken Contacten warm houden Contactmomenten uitbreiden Van 100 naar.
ClubMonitor. Algemeen Finance & admin. Lidmaatschapsvorm Sponsoring Hockeyvormen Families Communicatie Breedtesport Betaalde krachten Algemeen Andere.
Ontmoeten, inspireren en genieten bedrijfsplan Dordrechts Museum en Simon van Gijn 24 maart 2009.
Succesvolle intelligentie (Sternberg)
PLD REKENEN PO OBK-werkgroep overleg Lalibel Mohaupt Kees Hoogland.
DE UITEENZETTING schrijfdoel lezers uitleggen hoe iets in elkaar zit of hoe iets is, vertellen wat er gebeurd is of gebeuren.
K LIK OP DE KNOP VOOR MEER INFORMATIE. NSE: In samenwerking met de FSR onderzoekt de JB, naar aanleiding van de Nationale Studenten Enquete, hoe de werkplekvoorzieningen.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Interim Communicatie Opdrachten. Meesters in Management helpt klanten om Interim communicatie opdrachten te vinden. We hebben regelmatig interim opdrachten.
Marktonderzoek Zonder inzicht in het gedrag van de klanten/markt kan er geen marketingbeleid gevoerd worden.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Embedded Librarianship
Het effect van je werk: zichtbaar maken van de waarde van bibliotheken
Stap 1: stel een doel Welke doel wil je Ga verder met je doel.
Hoe overleef ik ….. een werkplekfactor van 70%?
Aktief Luisteren: Eerst proberen om te begrijpen, dan pas om begrepen te willen worden* LSD Gebruik LSD voor effectieve communicatie, om de ruis tussen.
MEE maakt meedoen mogelijk
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
H2 Een leven lang leren.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
it’s about learning to dance in the rain’
Elvie Pepper 29 maart 2019.
Jij als werkplekbegeleider!
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Social media voor statenleden/politici
Burgerschap Thema: politiek
Transcript van de presentatie:

Redactionele content Lily Knibbeler, 27 maart 2013

Kaders KB maakt onderscheid tussen gemodereerde en niet-gemodereerde content. Er wordt alleen waarde gecreëerd als er wordt uitgelicht en uitgelegd op basis van expertise. Om effectief te zijn moet het aansluiten bij externe of interne actualiteit Doelgroep: breed publiek

Meer buitenlands bezoek,

Kenniswiki (projectvoorstel) Wiki voor informatie over maatschappelijk actuele onderwerpen. De lezer krijgt op deze manier informatie op twee niveaus aangeboden: een voor een grote groep begrijpelijke tekst die de ins and outs geeft over het onderwerp, en de wetenschappelijke artikelen en databestanden (open access) waar deze tekst op is gebaseerd. De wiki's worden opgezet in een samenwerking tussen wetenschappelijke onderzoeksgroepen, universiteitsbibliotheken en openbare bibliotheken.

Lessons learned Populair: Steady sellers: Koningshuis, Annie M.G. Schmidt, Donald Duck, Afschaffing Slavernij en elk jaar raak: Prinsjesdag, Kerst, Pasen etc. Aansluiting bij actualiteit: Paus, overlijden, jubilea Te relateren aan personen of plaatsen: Wapenboek Beyeren, Atlas de Wit Wat werkt niet: Iets waar je heel goed in bent, maar wat mensen niet verwachten (sportcollectie bijvoorbeeld)

Lessons learned Goede mix tussen vooruit plannen en flexibel inspelen op de actualiteit Uitgevoerd door team collectie-exploitatie (op basis van kennis van de collectie), aangevuld met redactie-expertise vanuit communicatie. Meer inzicht in gebruikers (marketing services) Redactionele content helpt om nieuwe bezoekers te genereren. (40% zoekverkeer, 20% verwijzingsverkeer (vooral uit Wikipedia), 40% direct verkeer).

Aanbevelingen Blijf dicht bij jezelf in wat je doet (expertise, content) Blijf dicht bij de klant in hoe je dat verspreidt (social, local, mobile) ‘Onderzoek alles en behoudt het goede’ – beschouw redactionele content als een veilige experimenteer-omgeving.