Guerrilla Marketing Een originele invulling van de P van promotie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 4: Kopen is kiezen
Advertisements

All Media are SOCIAL Eenleven zonder media, is dat mogelijk? Media spelen een belangrijke rol in ons sociale leven en zijn een primaire levensbehoefte.
De marketingmixstrategie
Cross Media. Opleveren! •Cross Media communicatieplan 15 oktober •Campagne presentatie 4 en 5 november.
Relatiegeschenken Maaike Hanoulle 6 OP 11.
Stakeholderchart een kaart van belangen…
4 P´s en 3 R-en MK01.
Presentatie Tactisch Marketingplan
Guerrilla city marketing Roeland Tameling november 2008.
Marketing H.2 Marketingbeleid.
B126, B127, B128 pagina 96–97 Neal Bader Jordy van der Steen.
Cross Media. Opleveren! Cross Media communicatieplan 15 oktober Campagne presentatie 4 en 5 november.
Cross Media. 3 trends medialandschap 1.Anytime, anyplace anywhere (onafh. van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken van mediadiensten). 2.Toenemende interactiviteit.
Marketing Werkgroep 6.
Using Media ’09/’10 Blok 1 Werkcollege 4. OPDRACHT 1-communicatiecampagnes (60 minutes) Vorm groepjes van 4 personen (met dezelfde case/opdrachtgever)
Advergames Door: Max van Zeeland, Jeroen Hoebe, Michael Nigbur, Jesse Eikema, Rick Borgeld.
Marketing presentatie
H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN
Inleiding tot marktonderzoek
Communicatie, enkele spelregels Marc Michils CEO Quattro Saatchi & Saatchi.
MARKETING-COMMUNICATIE
"Hoe klantenbinding de waarde van uw onderneming kan maximaliseren”
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
Reclame.
Inleiding in de marketing Cursus VMO introductiecollege.
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
Social Media Door Dyonne en Yanthe
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
MVO KENNIS KAART. Werkomgeving Maatschappij Milieu Ketenbenadering Bedrijfsethiek Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Door: Rajen Gadjradj Ivan Straver Floor Vierboom
Marketing H4 Strategisch managementplan Commercieel medewerker.
Commercieel beleid en recht
TEAM VOODODO – CREATIVE MARKETING – 15 MEI 2014 PRESENTATIE CAMPAGNE ANALYSE ‘RAYMAN RAVING RABBIDS’ DAMLA ÇETIN, DENVER ASENCE, THOMAS VAN VEELEN & GIANNI.
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
De juiste student op de juiste plaats. Highlights presentatie werving & selectie We zijn begonnen met (de voorbereidingen voor) het nieuwe voorlichtingsplan.
Project ‘The medium is the message’
Marketing 5 havo.
Marketingcommunicatie
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Ramòn Janssen –H4B Niels Killaars –H4B © RJNK. 1: Wat is Social Media? 2: De rol van social media in marketing & internetstrategie 3: De sterke punten.
Strategiekeuzes maken en 1-pagina strategieplan uitschrijven
BEHAVIORAL TARGETING PROJECTGROEP 7. INHOUDSOPGAVE. - Definitie behavioral targeting - Analyse behavioral targeting & aangrenzende onderwerpen - Advies.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 5 Het ondernemersplan.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Van … naar 22 april 2016 Simon Sinek © Branding Marketing/ communicatie Bloggen.
7E-model Template. Opdracht: Bedenk minstens 3 originele manieren om je doelgroep te informeren, waardoor ze denken: “aha, goed om weten”, “interessant,
Het merk IK guerrilla marketing Ruth Giebels Vrijdag 13 november 2009 HKU.
Online Marketing Plan OW 3 Display Advertising. Opdracht in duo’s Onderzoek de online advertentiemogelijkheden van: - Groep 1: Facebook - Groep 2: Sanoma.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
1. Stap 1 Samenstellen portfolio 2. Stap 2 Samenstellen netwerk 3. Stap 3 Social Media selecteren 4. Stap 4 Aanmaken profielen 5. Stap 5 Optimaliseren.
STRATEGISCHE CONTENTMARKETING CONTENTMARKETING IS OUDE WIJN IN NIEUWE ZAKKEN Stelling CONTENTMARKETING IS OUDE WIJN IN NIEUWE ZAKKEN.
Doelgroep: producent van communicatiemiddelen
Klantrelevantie Product
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
Les 2: Van productie tot verkoop
Team CorCom presenteert:
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Dit is onze bedrijfsnaam
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Social Media Eindcriteria SM-plan
Viral Marketing Groep A.
Register Letselschade: De energie van een kwaliteitssysteem
Les 2: Van productie tot verkoop
Transcript van de presentatie:

Guerrilla Marketing Een originele invulling van de P van promotie

Guerrilla marketing - Definitie volgens Hospes “Een strategisch doordachte overval via een onconventioneel medium, die op een onvoorspelbaar moment, op een originele relevante manier en op het juiste moment bij de juiste doelgroep sympathie en een onvergetelijk wow effect opwekt voor een merk, mening, dienst of product.” Pagina 108 van Boekje Cor Hospes

Guerrilla marketing - 6 Karakteristieken Originaliteit (inhoud en mediakanaal)‏ Het onverwachte, de verrassing (de overval)‏ Creëren van bereik (buzz, media)‏ Relevantie (gerelateerd aan kernwaarde merk)‏ Spot on (juiste plaats, tijd, actualiteit)‏ Sympathie bij doelgroep (WOW-effect)‏