CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Advertisements

CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 2, Winter 2008 Business case en belevenisconcept Experience Economy Saskia Best.
Les 1 Wat is “ Kook met mij mee!”?. Een dag zonder vlees
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Sollicitatiegesprek.
NS biedt “Slimme Tijd”! Conceptpresentatie: Willeke van Wijk.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Marketing H.2 Marketingbeleid.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2008
Concept Development – 20 september 2010
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 8 mei 2009.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 06 maart 2009.
Marketing Werkgroep 6.
Using Media ’09/’10 Blok 1 Werkcollege 4. OPDRACHT 1-communicatiecampagnes (60 minutes) Vorm groepjes van 4 personen (met dezelfde case/opdrachtgever)
S T R A T E G I E Contentvoorstel Zet de conclusies van je onderzoek kort en krachtig in het midden van je papier (usp’s, met welke redenen/motieven en.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Identiteit CMDMEC01-2 les 6 (7) Mail: Startpagina – vakgroep media en creativiteit- docentenpagina Pia Terstroet.
45 minuten: Introductie, afstemming (10 min.)
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Herfst 2008
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2009 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 1, Winter 2008 Verkenningsles Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
College 7, jaar 2, Zomer 2010 Nieuwe Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Toine Nagel.
College 2, jaar 2, Zomer 2010 Waardecreatie Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
Tegen de stroom in Investeren in mensen, juist in krappe tijden Werkconferentie Bedrijfsvoering 2 november 2011.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent xxxx.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 8, jaar 2, Herfst 2008 Projectles: Brand management en pitchen Auteur: xxxxx.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Waardecreatie Experience Economy Auteurs: Alexander Bakker en Saskia Best.
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 5. Globale indeling les 5 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenKlassikale.
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Introductie gastvrijheid
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
CREATIVE MARKETING WC 5, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Theorielessen in projectmatig werken
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –31 augustus 2009.
Training digitale didactiek
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Lezen: doe het goed voor
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 2 Werkcollege 2 kwartaal 2 Corstin Dieterich L
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Onderzoeksvaardigheden 3
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Project 3 Week 3.  Mededelingen  Vragen opstellen voor opdrachtgever  Oriëntatie op opdracht (volgende week feedback in de les)  Wijkanalyse  Geen.
2b1 Lesson Wat hebben we vorige les gedaan We hebben alle grammatica herhaalt van dit blok: De Present Simple De Past Simple Het werkwoord.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 4 29 februari 2016.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.4 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel Thema: Begeleiden van activerende didactiek en.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
Leespubliek. Spoorboekje Even opfrissen Oefening leespubliek Bespreken oefening Wat gaan we leren?: Je kunt vertellen wat een leespubliek is en naar welke.
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv MARKTONDERZOEK Schooljaar Kennistentamen onderdeel van management accounting Leerwerktaak statistiek.
Observeren Les 3.
Observeren Les 2.
Observeren rapporteren
Observeren Les 2.
Project gamemarket Les 1.
Transcript van de presentatie:

CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best

Agenda Individuele opdracht Deskresearch en fieldresearch Toepassing binnen de groepsopdracht Toepassing binnen het project Afsluiting: vragen?

Individuele opdracht Lees de briefing aandachtig Vragen? Stel ze alsjeblieft !

Deskresearch en fieldresearch Deskresearch: vanachter je bureau, in de bibliotheek Fieldresearch: ALTIJD erop uit! Voorbeelden tref je aan in het boek op de pagina’s 80 t/m 95! Deskresearch hoeft niet altijd eerst aan fieldresearch vooraf te gaan Een observatie (blz 81) kan heel goed vooraf gaan aan deskresearch

Toepassing binnen groepsopdracht Inmiddels heb je met je groep gekozen wat voor merk je gaat maken: een fietsenmerk, een frisdrankmerk, of een sportschoenenmerk. Je hebt ook drie verwante merken gekozen waar je je door laat inspireren. We inventariseren per groep welke merkcategorie je hebt gekozen, en welke drie inspiratiebronnen.

Inventarisatie Merk? Inspiratiebronnen? Ieder groepje pitcht deze uitkomsten + de eerste ideeën voor het concept

Deskresearch Bedenk vijf vragen die je beantwoord wilt zien door deskresearch Geef ook aan welke bronnen je daarvoor gaat raadplegen Na 10 minuten klassikaal bespreken

Fieldresearch Je gaat erop uit om onderzoek te doen. Beantwoord met je groep de volgende vragen: 1.Welke touchpoints ga je onderzoeken? 2.Waar bevinden die touchpoints zich? 3.Wat wil je te weten komen door je onderzoek? 4.Ga je mensen interviewen? 5.Zo ja, hoe bepaal je wie je aanspreekt? 6.Bedenk vijf vragen waar je in ieder geval een antwoord op wilt hebben! Na 15 minuten klassikaal bespreken

Toepassing binnen project Veel marketingdeliverables bevat het project niet. Belangrijkste punten zijn het doelgroepsonderzoek, en de pitch. Deze les: doelgroeponderzoek Les 8: pitchen voor opdrachtgevers

Doelgroep In de briefing staat omschreven als doelgroep “de zakelijke reiziger”. Wie is dat voor jou? Heb je deze doelgroep gesegmenteerd, bijvoorbeeld demografisch of aan de hand van lifestyle? Klassikale inventarisatie

Onderzoek Ook in je project moet je deskresearch en fieldresearch uitvoeren. Tien minuten om voor jezelf op een rijtje te zetten hoe je dat gaat doen, net zoals we zojuist besproken hebben bij de groepsopracht. Let op de vereisten: minimaal vijf bronnen, minimaal vijf interviews. Daarna klassikale bespreking

Vragen? Download college: via de startpagina En kijk regelmatig op het blog van de vakgroep via de startpagina Tot volgende week!