CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Waardecreatie Experience Economy Auteurs: Alexander Bakker en Saskia Best.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit module 8 Engagement
Advertisements

CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 2, Winter 2008 Business case en belevenisconcept Experience Economy Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Winter 2008 Storytelling Experience Economy Toine Nagel.
Media en creativiteit •Mail: •Wiki: • vakgroep: Media.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –14 september 2009.
CREATIVE MARKETING WC 7, jaar 1, Winter 2009
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Toine nagel TU/e. ‘Marketing: In Touch’ 19 november Eindhoven TU/e - Honors Horizon Toine Nagel.
Redactioneel schrijven Les 2
College 6, jaar 2, Zomer 2010 Pitch à la Dragons Den Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
Je verleiding vertellen beste bloemist!
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2008
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 23 november 2009.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –28 september 2009.
Saskia Best HRO – CMD WINTER Concept Development – 3 januari 2011.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –12 oktober 2009.
Les 5: orde en klassenmanagement
Medialandschap Blok 2, week 4 College #3.
huiswerk Studiedossier bespreken opdracht Vergaderen
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Medmec03 les 1 Co-creatie.
Media en creativiteit Mail:
CO-CREATIE MEDMEC 03 Docent: Elske Revelman de Vries Product ontwerper.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit les 1. Onderwerpen in de lesHuiswerk voor komende les 1 o Toelichting op de module en de werkwijze. o Toelichting.
Identiteit MedMec02 les 7 Mail: Wiki:
Pia Terstroet (Terpm) les 7, 19 dec Mail: Wiki: Media en creativiteit.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Identiteit CMDMEC01-2 les 6 (7) Mail: Startpagina – vakgroep media en creativiteit- docentenpagina Pia Terstroet.
Media en creativiteit Identiteit les 1
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki) Altijd bij vragen de slides van de vorige.
12 jan MedMec01/02 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Lesplanning Binnenkomst Intro Vragen huiswerk Uitleg docent 2.4 Zelfstandig werken, met radio?? Afsluiting van de les. Lokaal verlaten.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, (Winter 2008) Experience Economy Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 1, Winter 2008 Verkenningsles Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
College 7, jaar 2, Zomer 2010 Nieuwe Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Toine Nagel.
College 2, jaar 2, Zomer 2010 Waardecreatie Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
College 4, jaar 2, Zomer 2010 Projectles Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2009 Waardecreatie en Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Winter 2009
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2009 Stadia bij Belevenisconcepten, Business case en Belevenisconcept Experience Economy.
Toine nagel TU/e. ‘Marketing’ 23 juli Eindhoven TU/e - Summerschool Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 8, jaar 2, Herfst 2008 Projectles: Brand management en pitchen Auteur: xxxxx.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.
CREATIVE MARKETING jaar 2, Winter december Experience: Prijs en Story Saskia Best.
CREATIVE MARKETING jaar 2, Winter december 2009 Me, You and Me Brand Activation! Dimitri Hubregtse Saskia Best.
Karen v.d. Worp kamer Voorbereid op Stage Karen v.d. Worp kamer
Les 5 Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Taalportfolio Les 4, jaar 1, Lente 2008
Pia Terstroet (Terpm) les 6 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
Sprookjes.
Financieringsplan II Openingsbalans.
CREATIVE MARKETING WC 5, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
WOENSDAG 16 MAART VRIJDAG 18 MAART NEDERLANDS. PROGRAMMA  15 minuten lezen uit het leesboek  Bespreken werkplanner  Nakijken opdracht 3 en 4 (lezen)
Redeneren met bronnen Albert van der Kaap.
Transcript van de presentatie:

CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Waardecreatie Experience Economy Auteurs: Alexander Bakker en Saskia Best

Agenda les 2 Dag van het Media- en ICT Beroep Reader Huiswerk Waardecreatie Vooruitblik les 3 Afsluiting

12 december, dag van het Media- en ICT-beroep Op vrijdag 12 december vervallen alle lessen voor 2 e, 3 e en 4 e jaars studenten In het ochtendprogramma komt Albert Boschwijk een gastcollege verzorgen over Experience Economy In het middagprogramma is er een workshop over co- creatie Veel raakvlaak met het marketingthema van dit blok dus!

12 december, dag van het Media- en ICT-beroep Vanaf 24 november kan je je inschrijven via: Let op vol = vol Wanneer je een goed verantwoord (en ook visueel) verslag maakt van het gastcollege of de workshop kan je een bonuspunt verdienen! Stel beoordeling CRM winter = 5, verslag is goedgekeurd dan beoordeling = 6, of een 8 wordt een 9

Reader Kleine reader staat online Doe er je voordeel mee !

Bespreken huiswerk Heeft iedereen het belevenis voorbeeld op zijn studentenspace staan? We bespreken enkele voorbeelden

Het IJshotel Voorbeeld van een beleving atedhttp://nl.youtube.com/watch?v=eUiR7fhIIBI&feature=rel ated

Oefening Wat maakt het Icehotel een belevening Neem 5 minuten de tijd om dit te noteren in een aantal steekwoorden

Opdracht 1 Modulewijzer Iedereen begonnen? Alles duidelijk? Let op volgende week inleveren!

Joseph Pine We gaan naar Joseph Pine luisteren, de goeroe van de experience economy Wat is de essentie van zijn verhaal? Noteer dit in steekwoorden

Waardecreatie In onze hedendaags economy is alles te koop klantbehoefte verschuift naar het hebben van een ervaring Experience marketing gaat uit van waardecreatie door het nauwkeurig regisseren van een beleving Het regisseren van een verhaal dat het waard is om door te vertellen In les 7 gaan we nader in op storytelling

Waardecreatie Waarde creëeren via een beleving kan je doen op twee niveaus: 1.Stakeholders (komen verder aan de orde in les 6, businesscase) 2.Consumenten We gaan beide vormen van waardecreatie oefenen Nu gaan we aan de slag met stakeholders, de volgende les met consumenten

Stakeholders Bekijk de site Formeer een groepje van vijf personen Beantwoord de volgende vragen: 1. Welke beleving biedt Beertender de consument? 2. Beertender heeft zes toeleverende merken:Heineken, Brand, Amstel, Murphy’s, Affligem, Wieckse Witte. Welke waarde voegt samenwerking met Beertender voor deze merken en hun eigenaren toe? Per groep buig je je over 1 merk!  Maximaal vijf groepen per klas. 15 minuten voorbereiden, 15 minuten bespreken

Afsluiting Vragen? Tot volgende week! PPT te downloaden van: [docentspace]